• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • YaseminL
    VictoriaBerggren skrev 2019-06-03 14:26:09 följande:

Fem dagar till ägglossning. Men senaste testet talar för annat?? Eller?

Det senaste testet är definitivt positivt! Använder själv alltid clearblue digitala äl då man ser svart på vitt om det är äl eller inte men tycker absolut att ditt senaste är positivt så räkna med äl inom 24-48 h
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2019-06-02 21:38:32 följande:

Åh så kul! Det var en hemsk graviditet för mig. Blev heltidssjukskriven v 20 för extrem foglossning. Sen bara ballade allt ur. Kunde inte gå själv, karpalttunnelsyndrom, graviditetsdiabetes med både måltidsinsulin, kvällsinsulin och metformin som medicinering, ja ALLT du kan tänka dig och lite till.. Även förlossningen blev hemsk. Blev igångsatt och fick akut opereras efteråt för att moderkakan fastnade. Skulle dock göra om det 1000 gånger igen. Vi försöker med syskon nu trots att mensen inte dykt upp än. Min lille Adrian blev 6 månader den 24/5. Hoppas allt är bra med er och att din graviditet och förlossning gick bra! Kram <3

Fy vad jobbigt! Men tur att det är värt det ändå!

Då har våra söner väldigt lika namn

Bortsett från illamående så var min graviditet bra. Födde med kejsarsnitt och det gick bra.

Jag får tyvärr inte bli gravid igen, annars hade jag nog gärna försökt skaffa en till!
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2019-06-03 21:57:57 följande:

Fy vad jobbigt! Men tur att det är värt det ändå!

Då har våra söner väldigt lika namn

Bortsett från illamående så var min graviditet bra. Födde med kejsarsnitt och det gick bra.

Jag får tyvärr inte bli gravid igen, annars hade jag nog gärna försökt skaffa en till!

Väldigt lika namn! och så fina!

Åh vad härligt att det gick bra! Varför får du inte bli gravid igen? ( om du vill berätta, såklart! ) kram!
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2019-06-03 23:38:36 följande:

Väldigt lika namn! och så fina!

Åh vad härligt att det gick bra! Varför får du inte bli gravid igen? ( om du vill berätta, såklart! ) kram!

Väldigt fina namn, Arian och Adrian, det håller jag absolut med om!

Heter du Yasemin på riktigt? (Du behöver inte svara). Mitt riktiga namn är Jasmine... Ville vara mer anonym i början när jag försökte bli gravid.

Lite roligt sammanträffande:)

Om jag blir gravid igen så innebär det stora risker, eftersom det upptäcktes vid kejsarsnittet, att min livmoder är defekt.

Sedan har jag också mått dåligt psykiskt efter Arians födelse, har haft mycket katastroftankar mm.

Har en depression i grunden.
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2019-06-03 23:59:11 följande:

Väldigt fina namn, Arian och Adrian, det håller jag absolut med om!

Heter du Yasemin på riktigt? (Du behöver inte svara). Mitt riktiga namn är Jasmine... Ville vara mer anonym i början när jag försökte bli gravid.

Lite roligt sammanträffande:)

Om jag blir gravid igen så innebär det stora risker, eftersom det upptäcktes vid kejsarsnittet, att min livmoder är defekt.

Sedan har jag också mått dåligt psykiskt efter Arians födelse, har haft mycket katastroftankar mm.

Har en depression i grunden.

Ja, jag heter Yasemin på riktigt! Så galet! Haha

Oj.. var det anledningen till kejsarsnittet eller var det något annat?

Åh vad tråkigt får du någon hjälp? Jag har levt med psykisk ohälsa i flera år innan men allt släppte när Adrian kom till oss. Aldrig mått så bra som jag gör nu och håller tummarna och hoppas att du snart får må bra! Det är ett helvete att leva med psykisk ohälsa.. du är stark!
  • Isathe

Hej på er alla

Jag har nu hittat hit igen. Vi är precis i startgroparna för nr 2.

Ettan, Alfred blir 10 månader nu idagarna. Han kom till efter 10 försök och äggledarspolning där i december 2017, jag som inte vågade tro.

Min graviditet var inga bekymmer, samlade på mig en hel del vätska men mådde för övrigt bra.

Däremot hade vi en hemsk förlossning men som tur var överlevde vår lilla krigare.

Vi vill ändå ge oss in i syskonförsöken och misstänker de kommer bli ett planerat snitt isf.

All lycka till er alla nu

Ska bli roligt att följas åt

• Let it Rain
    Isathe skrev 2019-06-11 21:43:46 följande:

Hej på er alla

Ettan, Alfred blir 10 månader nu idagarna. Han kom till efter 10 försök och äggledarspolning där i december 2017, jag som inte vågade tro.

Min graviditet var inga bekymmer, samlade på mig en hel del vätska men mådde för övrigt bra.

Däremot hade vi en hemsk förlossning men som tur var överlevde vår lilla krigare.

Vi vill ändå ge oss in i syskonförsöken och misstänker de kommer bli ett planerat snitt isf.

Hej! Vad kul. :) Då är våra i princip jämngamla. Min dotter föddes i slutet på juli förra året. Mensen kom precis tillbaka för min del och nu har vi hunnit med ett försök... BIM runt den 21/6. Det blir vår trea om allt går väl. Har även en son på 2,5.
  • ankmamma
    Isathe skrev 2019-06-11 21:43:46 följande:

Hej på er alla

Hej!

Kul att följas åt i försöken på nr 2! Vår dotter blir 9 månader nu i slutet av juni och har så smått påbörjat försöken igen. Har precis börjat få äl-flytningar så nu bör det inte vara många dagar kvar!

Lycka till!
  • Isathe
    Let it Rain skrev 2019-06-13 06:47:10 följande:

Hej! Vad kul. :) Då är våra i princip jämngamla. Min dotter föddes i slutet på juli förra året. Mensen kom precis tillbaka för min del och nu har vi hunnit med ett försök... BIM runt den 21/6. Det blir vår trea om allt går väl. Har även en son på 2,5.

Kul att följas igen, jag har också precis fått min första mens och ägglossning så BIM i början på nästa vecka.

Tror dock inte de blivit något denna gång fast de gör inte så mkt.

Håller tummarna för dig.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!