• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Klintttan

Ägglossning imorgon enligt appen men testerna visar såååå svagt idag. Tidigare har det varit lite starkare dagen innan men men. Vad använder ni för ägglossningstester?

• Anonym (.)
    Klintttan skrev 2019-06-26 22:26:48 följande:

Ägglossning imorgon enligt appen men testerna visar såååå svagt idag. Tidigare har det varit lite starkare dagen innan men men. Vad använder ni för ägglossningstester?

Appen gissar ju bara utifrån tidigare cyklar. Ägglossning kan ju komma både tidigare och senare vissa månader :)
  • Let it Rain

Jag fick ett plus idag. Blöder dock sedan 11 dagar tillbaka, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Har inga missfall i bagaget så har inget att jämföra med.

• YaseminL
    Let it Rain skrev 2019-06-26 22:49:36 följande:

Jag fick ett plus idag. Blöder dock sedan 11 dagar tillbaka, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Har inga missfall i bagaget så har inget att jämföra med.

så kul, grattis! Vissa blöder ju i början av graviditeten. Och även fast du inte gjort det under tidigare graviditeter kan du göra det under denna. Håller tummarna att plusset blir starkare jag väntar med spänning på om jag får ägglossning av pillermense. Är på cd12 idag och hittills bara runda ringar på cb äl digitala test men har börjat få lite älflytningar. Så spännande det här. Hoppas så att jag får ägglossning!
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-06-26 22:49:36 följande:

Stort grattis! Hoppas det inte är någon fara! Håller tummarna för dig.
  • ankmamma

Hej på er! Är inne på andra cykeln efter förlossningen och har nu haft äl-flytningar i 2 veckor... är på cykeldag 28 men ingen tempstegring ännu. Denna månad är typ första gången som vi lyckats få till det varannan/var tredje dag sen jag fick tillbaka mensen så det känns lite snopet att ägglossningen är så sen x) men hoppet är inte ute ännu ;)

• YaseminL

Då var det min tur att få ägglossning igen efter förlossningen. Testade på primolut-nor för att sätta igång kroppen igen och visst funkade det. Fick pillermens för nån vecka sen och idag en blinkande smiley på clearblues digitala Advance ägglossningstest. 7 månader sedan förlossningen och bebisverkstan för bebis nummer 2 startade igår. Både igår och idag har vi myst och förhoppningsvis är det en fast smiley på ältestet imorgon och då äl inom 2 dygn så ska försöka mysa både imorgon och övermorgon med. Håll tummarna för oss! Så spännande allt. Med sonen plussade vi efter första försöket och önskar så att det går fort denna gången med. Håll tummarna för oss!  

• ankmamma
    YaseminL skrev 2019-06-28 23:45:32 följande:

Då var det min tur att få ägglossning igen efter förlossningen. Testade på primolut-nor för att sätta igång kroppen igen och visst funkade det. Fick pillermens för nån vecka sen och idag en blinkande smiley på clearblues digitala Advance ägglossningstest. 7 månader sedan förlossningen och bebisverkstan för bebis nummer 2 startade igår. Både igår och idag har vi myst och förhoppningsvis är det en fast smiley på ältestet imorgon och då äl inom 2 dygn så ska försöka mysa både imorgon och övermorgon med. Håll tummarna för oss! Så spännande allt. Med sonen plussade vi efter första försöket och önskar så att det går fort denna gången med. Håll tummarna för oss!  

Åh va spännande! vi gör också första syskonförsöken denna månad och vår dotter blev 9 månader på midsommarafton. Fick tillbaka mensen i början av maj och cykeln är såååå oregelbunden. Är just nu på cykeldag 29 och hade nästan gett upp hoppet om ägglossning denna månad men igår var det i princip positivt äl-test. Hade också jättemycket molvärk igår och förrgår och en temphöjning idag så förmodligen äl igår. Vi fick till det natten mellan fre-lör så om det stämmer blev det perfekt tajming ;) Hoppas vi kan få till det igen ikväll för att gardera oss lite!

Lycka till så får vi uppdatera varann sen :D
  • Anonym (Nina)

Lycka till ni som försöker bli gravida!

(liiite avundsjuk)

Svar på tråden Följas åt till ett plus!