• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Anonym (2020:))

Jag följer gärna er som planerar barn:)

Jag och min sambo blev gravida efter bara två månader av försök. Men det blev missfall i v.6:/ vi trodde det var v.12 och dags för ultraljud men då hade det inte utvecklats mer än 6 veckor :( nya tag nu och är inne på snart försök tre denna månad:) beräknad ägglossning om 2 dagar:)

Hoppas på mycket ligga under semestern..

• Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2019-05-16 19:51:01 följande:

Stort grattis! Känner igen dig och minns när du valde att lämna. Min son blir 6 månader nu den 24/5. Tiden går så himla fort! Försöker redan nu med nummer två. Första tog sig på första försöket men har inte ens fått mens än ( vet att man får ÄL först men ändå). Helammar fortfarande men hoppas ändå att kroppen kommer igång snart.Åh hej Nina! Vad kul! Vet inte om du minns mig. Min lille kille blir 6 månader nu den 24/5 hoppas att allt är bra med er! kram

Jag minns dig! Har tänkt på dig ibland och hur det gått för dig...

Allt är bra med oss. Lille Arian är nu 4 månader.
  • Let it Rain

Om ca 1,5 mån har vi en ettåring här hemma. Tiden har verkligen gått sjukt fort!

Mensen kom iaf tillbaka i förra veckan, så nu kan vi snart börja planera för en trea... :)

• ankmamma
    Anonym (2020:)) skrev 2019-05-31 12:30:10 följande:

Jag följer gärna er som planerar barn:)

Jag och min sambo blev gravida efter bara två månader av försök. Men det blev missfall i v.6:/ vi trodde det var v.12 och dags för ultraljud men då hade det inte utvecklats mer än 6 veckor :( nya tag nu och är inne på snart försök tre denna månad:) beräknad ägglossning om 2 dagar:)

Hoppas på mycket ligga under semestern..

Åh tufft med MA :(

Vi är inne på att börja försöka med barn nr 2 :) vår dotter är 8 månader nu. Vi försöker ej så aktivt utan mer ?blir det så blir det?. Mensen kom igår för andra gången efter förlossningen så jag hoppas på ett plus nu i juni istället! :)

Stort lycka till, hoppas det tag sig denna gång!
  • Anonym (2020:))

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

• Anonym (Planerar barn 2020)

Vårat 3:e försök denna månaden

• YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2019-05-31 20:41:34 följande:
    Jag minns dig! Har tänkt på dig ibland och hur det gått för dig...

Allt är bra med oss. Lille Arian är nu 4 månader.
    Åh så kul! Det var en hemsk graviditet för mig. Blev heltidssjukskriven v 20 för extrem foglossning. Sen bara ballade allt ur. Kunde inte gå själv, karpalttunnelsyndrom, graviditetsdiabetes med både måltidsinsulin, kvällsinsulin och metformin som medicinering, ja ALLT du kan tänka dig och lite till.. Även förlossningen blev hemsk. Blev igångsatt och fick akut opereras efteråt för att moderkakan fastnade. Skulle dock göra om det 1000 gånger igen. Vi försöker med syskon nu trots att mensen inte dykt upp än. Min lille Adrian blev 6 månader den 24/5. Hoppas allt är bra med er och att din graviditet och förlossning gick bra! Kram <3
  • Let it Rain
    Anonym (2020:)) skrev 2019-06-02 18:38:23 följande:

3:e resp 1:a försöket. Var 36 med första och 38 med andra.
  • YaseminL
    Anonym (2020:)) skrev 2019-06-02 18:38:23 följande:

På första försöket. Var 22 när jag blev gravid med vår son. Väntar nu på mensen efter förlossningen ( 6,5 mån sen) för att påbörja syskonförsök
  • VictoriaBerggren

Fem dagar till ägglossning. Men senaste testet talar för annat?? Eller?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!