• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • ankmamma
    TrueLove12 skrev 2019-01-23 02:35:15 följande:

Hej tyvärr fick jag mins mens och denna period har tempeb vart hög oavsett sen kom förkyllning tyvärr.

Ska nu till och göra fertilitetsutredning 18:e feb och se om detta kan hjälpa oss. Ringde i måndags fick tid fortare än vad jag trodde. Tur får ja samma bm att prata med om allt detta igen. Gjorde cellprover i nov förra året inte fått svar där ännu.

Håller tummarna för er! Skönt att det gick så fort att få en tid!:)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-01-23 09:46:47 följande:

Oj så länge? ja hoppas så vår grabb gått upp nu idag när dom kommer å väger. känner mj så misslyckad när int amningen kommit igång på ena sidan. Ska pumpa nu men rådgivnings tanten kommer idag så vi sku se på d då.. Men d ha vari en hel del tårar.. usch.. sambon ha valt å sova på vinden å d gör d ju int bättre. suck..

Ja det var inte kul :/

ja amningen är inte lätt! mycket tårar här med när hon inte gått upp enligt kurvorna trots kämpande med pumpande och maratonamning har jag fått acceptera att hon behöver lite tillägg. Men det är inget fel med det heller :)

Varför sover han på vinden? :/
  • Saima17
    ankmamma skrev 2019-01-27 15:15:29 följande:

Ja det var inte kul :/

ja amningen är inte lätt! mycket tårar här med när hon inte gått upp enligt kurvorna trots kämpande med pumpande och maratonamning har jag fått acceptera att hon behöver lite tillägg. Men det är inget fel med det heller :)

Varför sover han på vinden? :/

Ja han ha gått upp nu men int födelsedvikten än. blir å tvivla på mj själv mellan varven att ja gör nå fel fast ja eg vet att ja int gör d. Men d e väl så här å va nybliven mamma.. Man oroar sj för allt.. vi ger åxå tillägg åt hav.. nä int e d d.. Men man ha ju föreställt sj att d sku funka felfritt. men ja tror no han nått födelsedvikten på torsda när vi ska t rådgivningen :)

han ha vari jätte förkyld å ha haft feber. + att han int ska smitta bebis så mkt. så vi ha gjort så ja ha tagi nätterna å han ha fixa allt på dagarna så ja fått sova då. bara koncentrera mj på amma å sova. men nu sover han nere me oss igen
  • TrueLove12
    ankmamma skrev 2019-01-27 15:12:48 följande:

Håller tummarna för er! Skönt att det gick så fort att få en tid!:)

Tack. Var på första mötet med bm igår fick massa info m m tog prover blodprov kunde jag inte göra denna gång sen att ja ska gå ned i vikt om vi behöver komma längre om i utredningen. Sen ska mannen in till sjukhuset inom någon månad lämna spermaprov. Sen ska ja ta blodprover 1 mars sen ska vi båda till läkaren 18 april
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-01-27 22:43:56 följande:

Ja han ha gått upp nu men int födelsedvikten än. blir å tvivla på mj själv mellan varven att ja gör nå fel fast ja eg vet att ja int gör d. Men d e väl så här å va nybliven mamma.. Man oroar sj för allt.. vi ger åxå tillägg åt hav.. nä int e d d.. Men man ha ju föreställt sj att d sku funka felfritt. men ja tror no han nått födelsedvikten på torsda när vi ska t rådgivningen :)

han ha vari jätte förkyld å ha haft feber. + att han int ska smitta bebis så mkt. så vi ha gjort så ja ha tagi nätterna å han ha fixa allt på dagarna så ja fått sova då. bara koncentrera mj på amma å sova. men nu sover han nere me oss igen

Ja man tänker ju att det inte ska bli problem för en själv :/

Åh ja då förstår jag! :)
  • ankmamma
    TrueLove12 skrev 2019-02-19 15:33:29 följande:

Tack. Var på första mötet med bm igår fick massa info m m tog prover blodprov kunde jag inte göra denna gång sen att ja ska gå ned i vikt om vi behöver komma längre om i utredningen. Sen ska mannen in till sjukhuset inom någon månad lämna spermaprov. Sen ska ja ta blodprover 1 mars sen ska vi båda till läkaren 18 april

Hoppas det löser sig för er! <3
  • TrueLove12
    ankmamma skrev 2019-02-20 19:04:22 följande:

Hoppas det löser sig för er! <3

Tackar de hoppas vi på med
  • Isathe
    Nathaliejj skrev 2019-02-21 15:53:54 följande:

Någon som ser? Bim-5

Jag ser något svagt. Hur har de gått?
  • Nathaliejj

JA jag är gravid :)

Isathe skrev 2019-02-28 22:07:11 följande: