• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2019-06-04 09:05:56 följande:

Ja, jag heter Yasemin på riktigt! Så galet! Haha

Oj.. var det anledningen till kejsarsnittet eller var det något annat?

Åh vad tråkigt får du någon hjälp? Jag har levt med psykisk ohälsa i flera år innan men allt släppte när Adrian kom till oss. Aldrig mått så bra som jag gör nu och håller tummarna och hoppas att du snart får må bra! Det är ett helvete att leva med psykisk ohälsa.. du är stark!

Nej, det var inte anledningen till kejsarsnittet, utan det upptäcktes först under operationen att min livmoder är defekt, och att jag inte bör genomgå en graviditet till..

Vad härligt att du mår så bra nu! Är glad för din skull!

Ja, jag har tagit upp både min läkar och psykologkontakt nu, så jag hoppas må bättre snart :)
  • YaseminL
    Isathe skrev 2019-06-18 10:55:50 följande:

Fick min mens i söndags. Så någon dag tidigare och blöder så mkt mer än jag brukar. Men bara på de igen vid nästa ägglossning.

Håller tummarna för er alla

Åh vad tråkigt jag fick aldrig tillbaka min mens efter förlossningen ( 7 månader sen nu ) så började med primolut-nor som kan sätta igång kroppen då den ger en s.k ?pillermens?. Så nu har jag min första ?mens? sen innan graviditeten. Världens fjuttigaste blödning dock haha. Så om kroppen fattat och satt igång så har jag ägglossning i slutet av månaden. Hoppas så!! Inte alls sugen på att mysa dock haha. Amningen gör mig tråkigt nog extremt osugen!

Håller tummarna för oss båda
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2019-06-19 01:35:40 följande:

Nej, det var inte anledningen till kejsarsnittet, utan det upptäcktes först under operationen att min livmoder är defekt, och att jag inte bör genomgå en graviditet till..

Vad härligt att du mår så bra nu! Är glad för din skull!

Ja, jag har tagit upp både min läkar och psykologkontakt nu, så jag hoppas må bättre snart :)

Oj! Så lite man egentligen vet om sin kropp.. man bara förväntar sig att den ska fungera!

Så skönt att det är på rätt håll för dig iallafall. Jag trodde aldrig att jag skulle få må bra igen och det är väl ganska vanliga känslor. Men det vänder! Ha hopp bara. Kram
  • Isathe
    YaseminL skrev 2019-06-19 23:15:45 följande:

Åh vad tråkigt jag fick aldrig tillbaka min mens efter förlossningen ( 7 månader sen nu ) så började med primolut-nor som kan sätta igång kroppen då den ger en s.k ?pillermens?. Så nu har jag min första ?mens? sen innan graviditeten. Världens fjuttigaste blödning dock haha. Så om kroppen fattat och satt igång så har jag ägglossning i slutet av månaden. Hoppas så!! Inte alls sugen på att mysa dock haha. Amningen gör mig tråkigt nog extremt osugen!

Håller tummarna för oss båda

Jag fick tillbaka min mens 3 månader efter jag slutade amma, nu när pojken är 10mån. Bara hålla tummarna för nästa ägglossning
  • Anonym (L)

Hej alla! Tänkte höra vad ni tror.... hade positivt äl-test i måndags (17/6) NC satte ut äl som i tisdags (18/6) och idag hade jag som en ljusrosa flytning, lite i trosorna men mest på pappret. Tror ni att det kan vara en nidblödning eller är det mensen som är på G?

Att tillägga så har jag en oregelbunden cykel (allt från 37 dagar till 65) och har inte alltid ÄL.

• Linnlind

Vad kul jag är gärna med i den här gruppen! Försökt få barn sedam december, jag är 26 och min sambo 24 år gammal. Vi har inte försökt stemhårt men myst tilö det extra när jag tror att jag har ägglossning, har oregelbundem så inte så lätt ändå. Nu har jag köpt ägglossnings test och testade igår, var väldigt stark tycker jag, sen testade jag idag och då var den svagare. Vad tror ni om dethär testet?

• YaseminL
    Anonym (L) skrev 2019-06-23 16:16:03 följande:

Hej alla! Tänkte höra vad ni tror.... hade positivt äl-test i måndags (17/6) NC satte ut äl som i tisdags (18/6) och idag hade jag som en ljusrosa flytning, lite i trosorna men mest på pappret. Tror ni att det kan vara en nidblödning eller är det mensen som är på G?

Att tillägga så har jag en oregelbunden cykel (allt från 37 dagar till 65) och har inte alltid ÄL.

Hej! Hur lång brukar din lutealfas vara? ( mellan äl och mens)

Jag hade ingen nidblödning när jag blev gravid utan alla mina pmsbesvär försvann såsom mensvärk, dåligt humör och ont i bröstvårtorna. Brukar du få en blödning så tätt intill ägglossningen - alltså redan 6-7 dagar efter äl? Låter mer troligt som en nidblödning då i mina öron.
  • YaseminL
    Linnlind skrev 2019-06-23 18:38:52 följande:

Vad kul jag är gärna med i den här gruppen! Försökt få barn sedam december, jag är 26 och min sambo 24 år gammal. Vi har inte försökt stemhårt men myst tilö det extra när jag tror att jag har ägglossning, har oregelbundem så inte så lätt ändå. Nu har jag köpt ägglossnings test och testade igår, var väldigt stark tycker jag, sen testade jag idag och då var den svagare. Vad tror ni om dethär testet?

Tycker absolut att testet var positivt!
  • Anonym (Nina)
    Linnlind skrev 2019-06-23 18:38:52 följande:

Det är negativt. Strecken ska vara lika starka när det är positivt.
  • AnnaOctavia

Hoppar in :) Ska börja försöka i juli! Har en son som är 8 och äntligen är det dags för syskon.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!