• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Let it Rain
    ankmamma skrev 2019-07-04 23:23:58 följande:

Jobbigt ändå :( men skönt att det inte var utomkveds! Hoppas att det går snabbt till nästa äl!

Ja, jag var bara lättad över att det var ett MF då alternativet var så mkt värre. Det enda som stör mig nu är att jag inte har en aning om var i cykeln jag befinner mig för närvarande. Ammar dessutom min minsta i hög utsträckning än vilket påverkar så att mensen är oregelbunden.
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-05 11:51:18 följande:

Åh!! Vilken dag är du på nu då? Äl+?

Idag fick jag fast smiley och en ökning på natural cycles. SÅ lycklig! Så nu har vi myst imorse. Senast var i tisdags. Ska försöka mysa ikväll eller imorgon igen. Äntligen!

Blir väl äl+5-6 idag tror jag! Är bortrest över helgen vilket är väldigt skönt för annars hade jag nog varit hemma och testat ihjäl mig! ska ta test på måndag morgon tänkte jag om inte mensen kommit ;)

Men härligt!! :D kör hårt!! ;)
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-07-05 20:10:42 följande:

Ja, jag var bara lättad över att det var ett MF då alternativet var så mkt värre. Det enda som stör mig nu är att jag inte har en aning om var i cykeln jag befinner mig för närvarande. Ammar dessutom min minsta i hög utsträckning än vilket påverkar så att mensen är oregelbunden.

Jo det förstår jag! Ah det är förstås jobbigt. Jag har sjukt oregelbunden cykel trots att jag slutade amma i mars..
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-05 22:40:10 följande:

Blir väl äl+5-6 idag tror jag! Är bortrest över helgen vilket är väldigt skönt för annars hade jag nog varit hemma och testat ihjäl mig! ska ta test på måndag morgon tänkte jag om inte mensen kommit ;)

Men härligt!! :D kör hårt!! ;)

Knäpp fråga men hur mycket myste ni under äl? Vi har fått till fredag, lördag, söndag, tisdag, idag och tänkte imorgon med! Förhoppningsvis räcker det. Hade stegring på ältestet inatt och har ingen aning om när jag kommer ha ägglossning. Håller tummarna för oss båda!! Hoppas att detta räcker. Är så besviken att vi inte låg igår men trodde absolut inte att äl var på g.
  • Saima17

hej igen!

ha lite senaste tiden börja följa er här igen..kul! vi ska snart börja me syskonförsök.. Men ha sagt att vi väntar till januari.. låter knatten fylla 1 först, att d int blir för tätt vår lilla guldklimp blir 6 månader på onsda.. kan int fatta vart tiden tagit vägen.. :-O

på ett sätt sku ja villa att han e över 2 när syskon kommer men.. eg va spelar nån måna för roll om d blir en typ Septemberbebis.. får se hur länge d tar.. Har regelbunden mens nu, men inget är ju säker för d. eftersom ammande inte kom igång för mj så kom mensen tillbaka redan efter ca 2,5 månad efter att han föddes. märker mkt av nu när ja har äl för får nästans lika ont som ja kan ha vid mensvärk. men bara 1 max 2 dagar. sambon väntar åxå på att få starta syskonförsök

• ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-05 23:02:22 följande:

Knäpp fråga men hur mycket myste ni under äl? Vi har fått till fredag, lördag, söndag, tisdag, idag och tänkte imorgon med! Förhoppningsvis räcker det. Hade stegring på ältestet inatt och har ingen aning om när jag kommer ha ägglossning. Håller tummarna för oss båda!! Hoppas att detta räcker. Är så besviken att vi inte låg igår men trodde absolut inte att äl var på g.

Hade troligtvis äl förra lördagen och vi fick till det natten mellan fre/lör! Så tajmingen var bra trots att vi inte fick till det flera dagar i sträck ;) jag trodde inte heller att äl var på G så därför fick vi inte till det flera dagar innan :)

Hur har det gått för dig? :D
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-07 19:27:59 följande:

Hade troligtvis äl förra lördagen och vi fick till det natten mellan fre/lör! Så tajmingen var bra trots att vi inte fick till det flera dagar i sträck ;) jag trodde inte heller att äl var på G så därför fick vi inte till det flera dagar innan :)

Hur har det gått för dig? :D

Åh! Över en vecka sen nu ju! Testdag snart! När tänker du testa ( om du ska testa eller vänta på mens/ bim )? Ska ju räcka med dom dagarna ni fick till! Och förhoppningsvis räckte det och allt klickade!! Hade ägglossning igår ( äl testet blev negativt och tempen steg imorse ). Vi låg, 2, 5,6 och idag den 7. Så vi missade den 3,4 men det var för att jag inte alls trodde att äl var påvög då jag haft blinkande smiley i någon dag.. men hade ju äl igår så det borde räcka med dom dagarna nu som vi myst. Äl+1 idag. Hur ska man orka vänt?! Brukar ha 11 dagars lutealfas så tänkte testa på söndag nästa vecka eller måndagen därpå.
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-07 20:01:06 följande:

Åh! Över en vecka sen nu ju! Testdag snart! När tänker du testa ( om du ska testa eller vänta på mens/ bim )? Ska ju räcka med dom dagarna ni fick till! Och förhoppningsvis räckte det och allt klickade!! Hade ägglossning igår ( äl testet blev negativt och tempen steg imorse ). Vi låg, 2, 5,6 och idag den 7. Så vi missade den 3,4 men det var för att jag inte alls trodde att äl var påvög då jag haft blinkande smiley i någon dag.. men hade ju äl igår så det borde räcka med dom dagarna nu som vi myst. Äl+1 idag. Hur ska man orka vänt?! Brukar ha 11 dagars lutealfas så tänkte testa på söndag nästa vecka eller måndagen därpå.

Tänkte ta ett tidigt test imorgon bitti ;) jag hoppas också på det!

Håller tummarna för er!! :D uppdatera gärna när du testat!
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-07 21:49:50 följande:

Tänkte ta ett tidigt test imorgon bitti ;) jag hoppas också på det!

Håller tummarna för er!! :D uppdatera gärna när du testat!

Och jag för er! Du måste uppdatera det första du gör imorgonbitti! så nyfiken!
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-07-07 22:03:38 följande:

Och jag för er! Du måste uppdatera det första du gör imorgonbitti! så nyfiken!

Möjligtvis en liiiiiten antydan till streck men det är säkert spök... inget som kommer synas om jag lägger upp det här x) men hoppet finns kvar då jag hade en rejäl temphöjning imorse efter en dip igår! ska testa igen om ett par dagar om mensen håller sig undan ;)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!