• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • YaseminL
    mea08 skrev 2019-08-02 22:28:07 följande:

När kan man börja testa?

Vi har precis börjat försöka, jag tog ut p-ringen och hade mens blödningar i tre dagar. Sedan slutade det i ungefär 4 dagar och nu har jag haft rosa flytningar i 4 dagar vilket jag aldrig haft innan. Kan det vara så att jag redan har blivit gravid? Kan jag testa redan?

Jag plussade svagt äl+8 är i v 8 nu.
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2019-08-01 21:36:32 följande:

Åh så skönt! Låter som mig - att du mår bättre än sålänge i denna grav än sist <3 jag går in i vecka 8 imorgon enligt apparna och enligt pillermensen men har ingen aning. Var på första mötet med barnmorskan igår och bokade in ett ul för att fastställa vecka den 15/8.. hade helst velat göra ett VUL då jag är orolig för att jag som sagt - mår MYCKET bättre denna gången än sist. Känner mig knappt gravid. Då är provtagningen snart! Är det prov inför kub? Vi ska boka in alla mina besök utefter ultraljudet. Ja tiden går fort men ändå inte tillräckligt fort om du frågar mig :p är så orolig för MF/MA och gjorde vul med sonen i v 7 så hade gärna velat göra ett nu med för att 1. Få se så det verkligen är något där inne och 2. Se att hjärtat slår och att allt ser bra ut.. när hjärtat börjat slå minskar missfallsrisken något enormt. Beundras av alla som är så kolugna. Önskar att jag kunde vara det.. kram <3

Då får vi se var du hamnar vid ultraljudet då! :) Jag mår bättre men känner mig jättegravid ändå, sååå trött och kan knappt tömma dotterns blöjhink längre, har jätteömma bröst och svullen mage x)

Nej jag ska göra de vanliga proverna (sköldkörtel, blodvärde osv), kub-proverna tas nog senare skulle jag tro! :)

Jag är också jättenervös inför kub-ultraljudet men känner mig ändå lugnare denna grav än förra! :)
  • Jagvetdåinte

Hej! Nu är det ett tag sedan jag var aktiv här. Försökt ca 2 år utan resultat. Många besvikna stunder och mängder av graviditetstest jag försökt tyda. Graviditetstest som jag oxå trott varit positiva. Nu står vi i kö till ivf. Första besöket beräknat i höst. Någon mer som haft en liknande resa som oss och som oxå inväntar ivf? Eller redan har gjort ivf?

• mea08
    mea08 skrev 2019-08-02 22:28:07 följande:

När kan man börja testa?

Vi har precis börjat försöka, jag tog ut p-ringen och hade mens blödningar i tre dagar. Sedan slutade det i ungefär 4 dagar och nu har jag haft rosa flytningar i 4 dagar vilket jag aldrig haft innan. Kan det vara så att jag redan har blivit gravid? Kan jag testa redan?

Idag har jag rosa flytningar igen ???? Förstår inte alls min kropp efter P-ring... Har ju ingen aning om när man kan börja testa alls. Har ingen koll på om det var mens jag fick efter p-ring eller när som är min nästa beräknade mens... Får öva tålamod och bara ta det som det kommer :)
  • Hejsvensan

Hej allihopa! Hoppar in här då jag behöver lite pepp

Enligt min mens app ska ja ha mens idag men inye en skymt av mens!

Tog ett grav test i morse som visade svagt svagt plus eventuell spök... kan inte sova för de ända jag tänker på är morgondagen och att jag då kan testa igen!

Symtom jag haft som jag inte känner igen

Sjukt ömma bröstvårtor i ca en vecka (som kom ca en vecka efter äl)

Konstig smak i munnen mitt i måltiderna men inte alltid

Värk i tjejmagen utan någon skymt av mens

Bim 8/8 alltså idag...

• Förstabarnet123
    Hejsvensan skrev 2019-08-09 00:01:08 följande:

Hej allihopa! Hoppar in här då jag behöver lite pepp

Enligt min mens app ska ja ha mens idag men inye en skymt av mens!

Tog ett grav test i morse som visade svagt svagt plus eventuell spök... kan inte sova för de ända jag tänker på är morgondagen och att jag då kan testa igen!

Symtom jag haft som jag inte känner igen

Sjukt ömma bröstvårtor i ca en vecka (som kom ca en vecka efter äl)

Konstig smak i munnen mitt i måltiderna men inte alltid

Värk i tjejmagen utan någon skymt av mens

Bim 8/8 alltså idag...

Hur har det gått? :) :)
  • Hejsvensan
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-09 13:23:00 följande:

Hur har det gått? :) :)

Tack som frågar, fortfarande ingen mens och fortfarande knappt synligt på test.. måste konsentrera mig enormt för o tyda sträck.

Har idag börjat känna metallsmak i munne oxå vid 2 tillfällen.

Ska nog köpa testa tidigt test för dom är mer könsliga och då borde man se tydligare ifall de e positivt

Vet att man ska testa med morgon urin men om jag vill testa nu i eftermiddag/kväll hur länge ska jag hålla mig för att de ska bli säkert resultat?

Så mycjet tankar och är rädd att jag bara inbillar mig med graviditeten men det är något som säger mig att det är en liten bäbis i magen o de gör mig lugn. hoppas min magkänsla har rätt
  • YaseminL
    Hejsvensan skrev 2019-08-09 14:22:48 följande:

Någon som har något tips på bra, säkra graviditetstest som inte ger spök?

Predictor early och clearblue digitala.
  • Förstabarnet123
    Hejsvensan skrev 2019-08-09 14:05:35 följande:

Tack som frågar, fortfarande ingen mens och fortfarande knappt synligt på test.. måste konsentrera mig enormt för o tyda sträck.

Har idag börjat känna metallsmak i munne oxå vid 2 tillfällen.

Ska nog köpa testa tidigt test för dom är mer könsliga och då borde man se tydligare ifall de e positivt

Vet att man ska testa med morgon urin men om jag vill testa nu i eftermiddag/kväll hur länge ska jag hålla mig för att de ska bli säkert resultat?

Så mycjet tankar och är rädd att jag bara inbillar mig med graviditeten men det är något som säger mig att det är en liten bäbis i magen o de gör mig lugn. hoppas min magkänsla har rätt

STORT lycka till! Hoppas magkänslan har rätt!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!