• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Förstabarnet123
    Hejsvensan skrev 2019-08-12 12:31:19 följande:

På bilden borde man nu iallafall se strecket (samma test som innan) dock ser de völdigt smalt ut på bilden men är tjockare och blått i verkligeheten men det som syns på bilden är de starkaste av testet

Håller tummarna för dig! :) Har tyvärr inte så stora erfarenheter av olika gravtester, så kan inte hjälpa så mycket där....men håller tummarna!
  • Förstabarnet123

Här pågår projekt avsluta nattamning. Inte helt lätt. Vill iaf minska på den för att återfå en regelbunden ägglossning. Känns som prio 1.

Äter bidrottninggele också som ska balansera upp hormonerna. Ska köpa mer äl-stickor för att hålla koll.

Är taggad denna cykel! Äl förväntas 26-28 aug :)

• Hejsvensan
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-13 08:59:44 följande:

Håller tummarna för dig! :) Har tyvärr inte så stora erfarenheter av olika gravtester, så kan inte hjälpa så mycket där....men håller tummarna!

YaseminL skrev 2019-08-12 15:17:42 följande:

Hoppas för din skull!! Jag som jobbar på apotek rekommenderar främst cb digitala eller predictor early. Digitala ger aldrig spök utan svart på vitt och predictor early ger heller aldrig spök! Som sagt cb testa tidigt är skit. Men skulle inte vilja säga att ditt test är positivt. Men är du som sagt var osäker - kontakta vc för blodprov / bm för gravtest.

Kan uppdatera er med att jag fortfarande inte fått min mens...

Är inne på dag 37 på min mens cykel och har haft de senaste månaderna 30 28 och 32 börjsr bli riktigt frustrerande

Kommer ta ett nytt test på fredag ifall mensen fortfarande inte kommit. Ringde vårdcentralen igår men dom hänvisade mig vidare till bm ska försöka ta tag i o ringa dom i veckan
  • Hejsvensan

Tilllägger att humörsvängningarna är inte att leka med just nu...

Har äcen haft i över en vecka ont i magen som typ håll på vänstra sidan ibland höger oxå och nu har jag molnande värk till o från i tjejmagen

Har ålder inne för atg gå till ungdomsmotagning så kanske dit jag ska vända mig i första hand?

• Soligtochfint

Hej, efter mitt tredje missfall så väntar vi nu på att kunna köra igång igen. Problemet är att mensen inte riktigt vill komma igång....dagen jag borde fått min mens fick jag bara ljus rosa flytningar vissa dagar och efter en vecka kom det lite mer blod fast inte som jag brukar ha det, är inte riktigt färskt? Kan man anse det som mensen eller kan det vara något som inte stämmer? Min fundering är att om jag skulle bli gravid nu, är att jag inte vet vilken min första mens dag är. Kan det vara dagen det började komma rosa flytningar eller dagen det kom lite mer blodaktigt? Är så förvirrad

• Let it Rain

Idag är det ÄL+8 och jag har BIM den 18:e. Tycker att tiden går sååå långsamt nu. Känner dock ingenting, men det brukar jag iofs inte göra heller. :p

• ankmamma
    YaseminL skrev 2019-08-10 11:18:23 följande:

Jag är nog mer nervös nu än förra. Vill detta så gärna! Men inte många dagar kvar till UL nu

Jag och några till har en sluten grupp på fb för bf mars bebisar. Är du intresserad att joina? Skicka ett pm med Mail isåfall kram!

Jag förstår det!! Gud va spännande! Om det stämmer så går jag in i v 10 imorgon. Ska till BM på första besöket på torsdag så får se vad hon säger också! :)

Absolut! Är gruppen hemlig? :) (förutom för medlemmarna då)
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-08-13 15:18:59 följande:

Jag förstår det!! Gud va spännande! Om det stämmer så går jag in i v 10 imorgon. Ska till BM på första besöket på torsdag så får se vad hon säger också! :)

Absolut! Är gruppen hemlig? :) (förutom för medlemmarna då)

Åh spännande! Enligt mina uträkningar går jag in i v 10 på fredag men ska som sagt på ul på torsdag för att fastställa vecka. Ja den är hemlig! Vi är endast 15 stycken än sålänge. Skicka ett pm med din Mail kopplat till din fb så bjuder jag in! Kram
  • YaseminL
    Let it Rain skrev 2019-08-13 14:21:14 följande:

Idag är det ÄL+8 och jag har BIM den 18:e. Tycker att tiden går sååå långsamt nu. Känner dock ingenting, men det brukar jag iofs inte göra heller. :p

Alla mina pms-besvär försvann när jag plussade med sonen. Kände ingenting denna gången heller varken mensvärk, dåligt humör eller ont i bröstvårtorna som jag alltid fick innan mens förr.
  • VictoriaBerggren

Tagit typ 6 stycken CLEARBLUE de senaste dagarna och alla har visst ?spöksträck?. Dock har PREDICTOR EARLY visat blankt.. tills idag!

Vad tror ni? Brukar PREDICTOT EARLY ge spöksträck? Sträcket ser mer rosa ut i verkligheten...

Svar på tråden Följas åt till ett plus!