• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-07-05 20:10:42 följande:

Ja, jag var bara lättad över att det var ett MF då alternativet var så mkt värre. Det enda som stör mig nu är att jag inte har en aning om var i cykeln jag befinner mig för närvarande. Ammar dessutom min minsta i hög utsträckning än vilket påverkar så att mensen är oregelbunden.

Hur går det för dig efter ditt MF? <3
  • Let it Rain
    ankmamma skrev 2019-07-29 14:09:59 följande:

Hur går det för dig efter ditt MF? <3

Jag hade en extremt lång cykel efteråt, men nu har mensen kommit och gått och jag ska börja testa med stickor igen. :)
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-07-29 15:59:19 följande:

Jag hade en extremt lång cykel efteråt, men nu har mensen kommit och gått och jag ska börja testa med stickor igen. :)

Spännande! Lycka till :)
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-29 13:45:54 följande:

Åh va skönt att det går bra för dig! :D

Det går bra här också tror jag :D Är trött och lite illamående ibland men än så länge mår jag mycket bättre än sist! :) Jag är också i v 7 (6+1 enligt NC och 6+5 enligt preglife) ;) Jag struntar i hälsosamtalet denna gång då det var mindre än ett år sedan jag var gravid med dottern. Ska på provtagning 6/8 samtidigt som dotterns 10-månaderskoll och första besöket hos BM 15/8. Hoppas få göra kub i sluter av augusti :D Men jag måste säga att tiden går sååå fort denna gång när man har en liten illbatting som härjar runt här hemma!

Åh så skönt! Låter som mig - att du mår bättre än sålänge i denna grav än sist <3 jag går in i vecka 8 imorgon enligt apparna och enligt pillermensen men har ingen aning. Var på första mötet med barnmorskan igår och bokade in ett ul för att fastställa vecka den 15/8.. hade helst velat göra ett VUL då jag är orolig för att jag som sagt - mår MYCKET bättre denna gången än sist. Känner mig knappt gravid. Då är provtagningen snart! Är det prov inför kub? Vi ska boka in alla mina besök utefter ultraljudet. Ja tiden går fort men ändå inte tillräckligt fort om du frågar mig :p är så orolig för MF/MA och gjorde vul med sonen i v 7 så hade gärna velat göra ett nu med för att 1. Få se så det verkligen är något där inne och 2. Se att hjärtat slår och att allt ser bra ut.. när hjärtat börjat slå minskar missfallsrisken något enormt. Beundras av alla som är så kolugna. Önskar att jag kunde vara det.. kram <3
  • VictoriaBerggren

Beräknad ÄL på söndag. Testar måndag-söndag den här veckan med Clearblue digitala ägglossningtester för att säkert hitta ÄL. Visade negativt måndag, tisdag och idag glad gubbe=positivt. Dock är inte strecken lika starka när man tar loss ?stickan? som man ska kasta. Någon som har koll? Ska givetvis fortsätta testa!

Översta testet=negativ

Understa testet=positivt

• Förstabarnet123
    Let it Rain skrev 2019-07-05 20:10:42 följande:

Ja, jag var bara lättad över att det var ett MF då alternativet var så mkt värre. Det enda som stör mig nu är att jag inte har en aning om var i cykeln jag befinner mig för närvarande. Ammar dessutom min minsta i hög utsträckning än vilket påverkar så att mensen är oregelbunden.

Hej! Tråkigt att höra om ditt MF! :(

Jag ammar också min minsta ännu i ganska hög utsträckning. Tog ett bra tag innan mensen kom igång. Var oregelbunden i början (låååånga cyklar) men har nu börjat stabilisera sig på ca 35 dgr.

Vet du om amning påverkar fertiliteten nämnvärt? Tror ju att jag har ägglossning varje månad (tempar) men tänk om jag inte har det? :/ Läste att just ägglossningen kan påverkas av prolaktin...

Vill ha syskon (helst igår redan) Är nu på försök 6. Börjar bli liiite orolig :P
  • Let it Rain

[quote=79800296][quote-nick]Förstabarnet123 skrev 2019-08-02 13:20:21 följande:[/quote-nick]Hej! Tråkigt att höra om ditt MF! :(

Jag ammar också min minsta ännu i ganska hög utsträckning. Tog ett bra tag innan mensen kom igång. Var oregelbunden i början (låååånga cyklar) men har nu börjat stabilisera sig på ca 35 dgr.

Vet du om amning påverkar fertiliteten nämnvärt? Tror ju att jag har ägglossning varje månad (tempar) men tänk om jag inte har det? :/ Läste att just ägglossningen kan påverkas av prolaktin...

Vill ha syskon (helst igår redan) Är nu på försök 6. Börjar bli liiite orolig :P[/

Amningen kan påverka så att ägglossning uteblir om man runt tidpunkt för ÄL ammar alltför frekvent och prolaktinnivåerna blir för höga. I övrigt ska det inte påverka fertiliteten. Så det är just utebliven ägglossning som är risken. Testar du med stickor?

Jag ammade btw fortfarande mitt första barn när jag blev gravid med tvåan.

• Förstabarnet123
    Let it Rain skrev 2019-08-02 15:38:40 följande:

[quote=79800296][quote-nick]Förstabarnet123 skrev 2019-08-02 13:20:21 följande:[/quote-nick]Hej! Tråkigt att höra om ditt MF! :(

Vill ha syskon (helst igår redan) Är nu på försök 6. Börjar bli liiite orolig :P[/

Amningen kan påverka så att ägglossning uteblir om man runt tidpunkt för ÄL ammar alltför frekvent och prolaktinnivåerna blir för höga. I övrigt ska det inte påverka fertiliteten. Så det är just utebliven ägglossning som är risken. Testar du med stickor?

Jag ammade btw fortfarande mitt första barn när jag blev gravid med tvåan.

Tack för svaret!

Jag körde med stickor första gången denna månad, men testade för tidigt i cykeln. Fick äl några dgr senare när jag var bortrest och ej hade stickor med mig (flytningar och tempdipp + temphöjning)

Kul att höra att du lyckades bli gravid när du ammade.

Det är lite min skräck just nu - att jag ska behöva tvingas välja mellan ett genuint syskonförsök eller dotterns amning.

Om det ej blir plus nästa helg då ska jag försöka amma mindre kring äl nästa cykel :)
  • mea08

När kan man börja testa?
    Vi har precis börjat försöka, jag tog ut p-ringen och hade mens blödningar i tre dagar. Sedan slutade det i ungefär 4 dagar och nu har jag haft rosa flytningar i 4 dagar vilket jag aldrig haft innan. Kan det vara så att jag redan har blivit gravid? Kan jag testa redan?

Svar på tråden Följas åt till ett plus!