Inlägg från: Förstabarnet123 |Visa alla inlägg
  • Förstabarnet123

Följas åt till ett plus!

Let it Rain skrev 2019-07-05 20:10:42 följande:

Ja, jag var bara lättad över att det var ett MF då alternativet var så mkt värre. Det enda som stör mig nu är att jag inte har en aning om var i cykeln jag befinner mig för närvarande. Ammar dessutom min minsta i hög utsträckning än vilket påverkar så att mensen är oregelbunden.

Hej! Tråkigt att höra om ditt MF! :(

Jag ammar också min minsta ännu i ganska hög utsträckning. Tog ett bra tag innan mensen kom igång. Var oregelbunden i början (låååånga cyklar) men har nu börjat stabilisera sig på ca 35 dgr.

Vet du om amning påverkar fertiliteten nämnvärt? Tror ju att jag har ägglossning varje månad (tempar) men tänk om jag inte har det? :/ Läste att just ägglossningen kan påverkas av prolaktin...

Vill ha syskon (helst igår redan) Är nu på försök 6. Börjar bli liiite orolig :P
  • Förstabarnet123
    Let it Rain skrev 2019-08-02 15:38:40 följande:

[quote=79800296][quote-nick]Förstabarnet123 skrev 2019-08-02 13:20:21 följande:[/quote-nick]Hej! Tråkigt att höra om ditt MF! :(

Jag ammar också min minsta ännu i ganska hög utsträckning. Tog ett bra tag innan mensen kom igång. Var oregelbunden i början (låååånga cyklar) men har nu börjat stabilisera sig på ca 35 dgr.

Vet du om amning påverkar fertiliteten nämnvärt? Tror ju att jag har ägglossning varje månad (tempar) men tänk om jag inte har det? :/ Läste att just ägglossningen kan påverkas av prolaktin...

Vill ha syskon (helst igår redan) Är nu på försök 6. Börjar bli liiite orolig :P[/

Amningen kan påverka så att ägglossning uteblir om man runt tidpunkt för ÄL ammar alltför frekvent och prolaktinnivåerna blir för höga. I övrigt ska det inte påverka fertiliteten. Så det är just utebliven ägglossning som är risken. Testar du med stickor?

Jag ammade btw fortfarande mitt första barn när jag blev gravid med tvåan.

Tack för svaret!

Jag körde med stickor första gången denna månad, men testade för tidigt i cykeln. Fick äl några dgr senare när jag var bortrest och ej hade stickor med mig (flytningar och tempdipp + temphöjning)

Kul att höra att du lyckades bli gravid när du ammade.

Det är lite min skräck just nu - att jag ska behöva tvingas välja mellan ett genuint syskonförsök eller dotterns amning.

Om det ej blir plus nästa helg då ska jag försöka amma mindre kring äl nästa cykel :)
  • Förstabarnet123
    Hejsvensan skrev 2019-08-09 00:01:08 följande:

Hej allihopa! Hoppar in här då jag behöver lite pepp

Enligt min mens app ska ja ha mens idag men inye en skymt av mens!

Tog ett grav test i morse som visade svagt svagt plus eventuell spök... kan inte sova för de ända jag tänker på är morgondagen och att jag då kan testa igen!

Symtom jag haft som jag inte känner igen

Sjukt ömma bröstvårtor i ca en vecka (som kom ca en vecka efter äl)

Konstig smak i munnen mitt i måltiderna men inte alltid

Värk i tjejmagen utan någon skymt av mens

Bim 8/8 alltså idag...

Hur har det gått? :) :)
  • Förstabarnet123
    Hejsvensan skrev 2019-08-09 14:05:35 följande:

Tack som frågar, fortfarande ingen mens och fortfarande knappt synligt på test.. måste konsentrera mig enormt för o tyda sträck.

Har idag börjat känna metallsmak i munne oxå vid 2 tillfällen.

Ska nog köpa testa tidigt test för dom är mer könsliga och då borde man se tydligare ifall de e positivt

Vet att man ska testa med morgon urin men om jag vill testa nu i eftermiddag/kväll hur länge ska jag hålla mig för att de ska bli säkert resultat?

Så mycjet tankar och är rädd att jag bara inbillar mig med graviditeten men det är något som säger mig att det är en liten bäbis i magen o de gör mig lugn. hoppas min magkänsla har rätt

STORT lycka till! Hoppas magkänslan har rätt!
  • Förstabarnet123
    Hejsvensan skrev 2019-08-12 12:31:19 följande:

På bilden borde man nu iallafall se strecket (samma test som innan) dock ser de völdigt smalt ut på bilden men är tjockare och blått i verkligeheten men det som syns på bilden är de starkaste av testet

Håller tummarna för dig! :) Har tyvärr inte så stora erfarenheter av olika gravtester, så kan inte hjälpa så mycket där....men håller tummarna!
  • Förstabarnet123

Här pågår projekt avsluta nattamning. Inte helt lätt. Vill iaf minska på den för att återfå en regelbunden ägglossning. Känns som prio 1.

Äter bidrottninggele också som ska balansera upp hormonerna. Ska köpa mer äl-stickor för att hålla koll.

Är taggad denna cykel! Äl förväntas 26-28 aug :)

• Förstabarnet123

Grattis till plus Gottegrisen91! :D

Det ut som ett rosa sträck ViktoriaBerggren? Tror jag vågar säga grattis! :)

Så roligt för alla som plussar <3

• Förstabarnet123
    Let it Rain skrev 2019-08-17 19:18:51 följande:

Nu kom mensen. :(

Usch vad tråkigt! :/ Hoppas du kan ladda om snabbt. Styrkekram!
  • Förstabarnet123
    PelloBello skrev 2019-08-17 11:04:05 följande:

Igår fick jag som en brännande molvärk på kvällen.

Svårt att förklara, men som en tyngdkänsla, varm/brännande och lite kittlande.

Någon som varit med om samma?

Äl+8 igår.

Hmm...svårt att veta om det är samma - men en gång hade jag en annorlunda brännande/kittlade känsla från tjejmagen och en bit upp över magen. Plussade då.

En annan gång fick jag samma känsla igen i magen - var då inte gravid. Så summa summarum: Jag blir inte klok på symtom haha :P

Håller tummarna för dig!
  • Förstabarnet123
    PelloBello skrev 2019-08-23 10:26:25 följande:

Blir inte heller klok. Haha.

Är på bim+1 idag. Inget på testet, ingen mens, bara massa vattniga flytningar. Önskar mensen kan komma igång typ genast så man slipper vänta så länge på nästa äl :/

Åh vad segt. Förstår du vill att mensen ska dra igång då, snabbt! Håller tummarna för det (om det nu inte är en graviditet)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!