• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Isathe
    ankmamma skrev 2019-06-13 14:28:47 följande:

Hej!

Kul att följas åt i försöken på nr 2! Vår dotter blir 9 månader nu i slutet av juni och har så smått påbörjat försöken igen. Har precis börjat få äl-flytningar så nu bör det inte vara många dagar kvar!

Lycka till!

Roligt. Håller tummarna att de blir nu på första ägglossningen. Jag har BIM i början på nästa vecka
  • ankmamma
    Klintttan skrev 2019-06-13 15:02:45 följande:

Ägglossnings flytningar? Hur vet man att det är det?

De blir långa och trådiga. Prova att googla så får du bättre svar! :)
  • ankmamma
    Isathe skrev 2019-06-13 19:25:25 följande:

Roligt. Håller tummarna att de blir nu på första ägglossningen. Jag har BIM i början på nästa vecka

Spännande! Uppdatera oss gärna! Håller tummarna :D
  • Let it Rain

Nu på kvällen fick jag en liten rosa blödning. Hade ägglossning för åtta dagar sen... :O Spännande!

• YaseminL
    Let it Rain skrev 2019-06-16 22:59:07 följande:

Nu på kvällen fick jag en liten rosa blödning. Hade ägglossning för åtta dagar sen... :O Spännande!

Spännande!! Ska du ta något gravtest eller du väntar och ser om mensen kommer?

Min som blir 7 månader denna månaden och min mens hade inte kommit tillbaka så fick tabletter för att se om kroppen kommer igång. Fått en pillermens nu men hpppas att hjärnan fattar hinten och ägglossar! Isåfall sker äl runt den 30 vill så gärna ha syskon och helst tätt!! Hoppashoppas för oss båda!
  • Let it Rain
    YaseminL skrev 2019-06-17 08:57:18 följande:

Spännande!! Ska du ta något gravtest eller du väntar och ser om mensen kommer?

Min som blir 7 månader denna månaden och min mens hade inte kommit tillbaka så fick tabletter för att se om kroppen kommer igång. Fått en pillermens nu men hpppas att hjärnan fattar hinten och ägglossar! Isåfall sker äl runt den 30 vill så gärna ha syskon och helst tätt!! Hoppashoppas för oss båda!

Är bara på ÄL+9 idag och har aldrig plussat så tidigt nån gång, brukar få vänta i ytterligare 2-3 dgr. Känns onödigt att testa redan nu. Men det kan ju vara mensen också, men då är min lutealfas numera på 8 dagar vilket inte är helt optimalt. Dock inte helt otroligt om det vore så pga min ålder. Blöder iaf ännu...
  • YaseminL
    Let it Rain skrev 2019-06-17 10:34:44 följande:
    Är bara på ÄL+9 idag och har aldrig plussat så tidigt nån gång, brukar få vänta i ytterligare 2-3 dgr. Känns onödigt att testa redan nu. Men det kan ju vara mensen också, men då är min lutealfas numera på 8 dagar vilket inte är helt optimalt. Dock inte helt otroligt om det vore så pga min ålder. Blöder iaf ännu...
    Hm, 8 dagar är en väldigt kort lutealfas. Min lutealfas innan graviditeten var dock bara på 11-12 dagar. Kan ju vara ett tidigt missfall också om du börjat blöda så tidigt. 
  • Let it Rain
    YaseminL skrev 2019-06-17 22:40:20 följande:

Hm, 8 dagar är en väldigt kort lutealfas. Min lutealfas innan graviditeten var dock bara på 11-12 dagar. Kan ju vara ett tidigt missfall också om du börjat blöda så tidigt. 

Jag tänker dock att det är amningen som stör hormonerna och kanske gör lutealfasen kortare tillfälligt. Nåja, det visar sig väl inom ett par dagar om det är en graviditet eller ej. Det är iaf inga klumpar, endast rött blod. Hoppet är det sista som överger en. ;)
  • Anonym (Anonym rosa)

Vet inte riktigt när jag har BIM denna gång, fick missfall i maj men har kort menscykel. Så enligt min app så ska mensen komma i slutet av denna vecka. Kan ju bli förskjutet, men samtidigt känns det som att kroppen har återhämtat sig bra och vi har försökt när ÄL ska ha ägt rum... börjat få ömma bröst och illamående,
    och har tagit gravtest för att följa upp MF, och från att bli svagare (nästintill borta) ser det ut att bli något starkare igen..

Tiden har aldrig gått så här långsamt tror jag......

• Isathe

Fick min mens i söndags. Så någon dag tidigare och blöder så mkt mer än jag brukar. Men bara på de igen vid nästa ägglossning.

Håller tummarna för er alla

Svar på tråden Följas åt till ett plus!