• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-01-15 16:10:42 följande:

hej alla! längesen ja va inne här! tänkt bara berätta att I torsdags föddes vår efterlängtade prins! 9 dagar för tidigt, en perfekt vikt på 3335g å 49.5 cm. vi kom hem från BB igår. allt gick bra å väldigt fort. men vi mår bra, lite trötta ännu bara

önskar lycka till t alla å vi håller tummarna järfifrån oss <3

Åh stort grattis!! :) skönt att allt gått bra! Vår tjej blir 4 månader på måndag. Var tar tiden vägen???

Vi börjar också bli sugen på en till och kommer nog påbörja syskonförsök så snart mensen kommit tillbaka. förhoppningsvis under våren :)

Mys på nu i bubblan!! <3
    Let it Rain skrev 2019-01-19 13:19:14 följande:

Väntar också på att mensen ska komma tillbaka för att vi ska börja igen, min dotter är 6 månader nu. :)

Ammar du? :) vi delammar men har tänkt sluta för att jag så gärna vill ha tillbaka mensen plus av lite andra orsaker. Kanske får vi följas åt i syskonförsöken igen ;)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-01-19 16:40:12 följande:

tack :) oj redan??? ja d går så snabbt.. idag e vårt älskade hjärta 9 dagar å var beräknas idag.. hjälp va tiden går.. Ja vi myser på allt va vi kan. känns absolut som att ja kan göra om allt inom. 2 år :) vill passa på å njuta av han här nu ensamma ett tag.. sambon e me på noterna att d ska va minst en till.. ev 2..så känns perfekt.. Men vår barnmorska sa: planerar ni fler barn så får ni komma in ännu snabbare t förlossningen för få kommer d no gå ännu snabbare. :)

Ja det förstår jag! :) så mysigt :D så olika det kan vara! jag gick ju med värkar i 4 dygn... inte kul! Men det är ju inte bra om det går för fort heller :)
  • Let it Rain
    ankmamma skrev 2019-01-20 16:11:39 följande:

Åh stort grattis!! :) skönt att allt gått bra! Vår tjej blir 4 månader på måndag. Var tar tiden vägen???

Vi börjar också bli sugen på en till och kommer nog påbörja syskonförsök så snart mensen kommit tillbaka. förhoppningsvis under våren :)

Mys på nu i bubblan!! <3Ammar du? :) vi delammar men har tänkt sluta för att jag så gärna vill ha tillbaka mensen plus av lite andra orsaker. Kanske får vi följas åt i syskonförsöken igen ;)

Jag helammar ännu. Hon visar noll intresse för mat än så länge. Sist kom mensen tillbaka 10,5 månader efter FL.
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-01-20 16:21:11 följande:

Jag helammar ännu. Hon visar noll intresse för mat än så länge. Sist kom mensen tillbaka 10,5 månader efter FL.

Okej :) vi ammar men ger lite tillägg och provade gröt för första gången idag! hon slickade i sig en del men sen ville hon inte ha mer ;)
  • TrueLove12
    ankmamma skrev 2019-01-14 20:50:06 följande:

Ser ju lovande ut! hur har det gått? :)

Hej tyvärr fick jag mins mens och denna period har tempeb vart hög oavsett sen kom förkyllning tyvärr.

Ska nu till och göra fertilitetsutredning 18:e feb och se om detta kan hjälpa oss. Ringde i måndags fick tid fortare än vad jag trodde. Tur får ja samma bm att prata med om allt detta igen. Gjorde cellprover i nov förra året inte fått svar där ännu.
  • Let it Rain
    ankmamma skrev 2019-01-21 20:20:09 följande:

Okej :) vi ammar men ger lite tillägg och provade gröt för första gången idag! hon slickade i sig en del men sen ville hon inte ha mer ;)

Min lilla vägrar allt annat än bröstmjölk hittills. :p
  • Saima17
    ankmamma skrev 2019-01-20 16:16:41 följande:

Ja det förstår jag! :) så mysigt :D så olika det kan vara! jag gick ju med värkar i 4 dygn... inte kul! Men det är ju inte bra om det går för fort heller :)

Oj så länge? ja hoppas så vår grabb gått upp nu idag när dom kommer å väger. känner mj så misslyckad när int amningen kommit igång på ena sidan. Ska pumpa nu men rådgivnings tanten kommer idag så vi sku se på d då.. Men d ha vari en hel del tårar.. usch.. sambon ha valt å sova på vinden å d gör d ju int bättre. suck..
  • Let it Rain
    Saima17 skrev 2019-01-23 09:46:47 följande:

Oj så länge? ja hoppas så vår grabb gått upp nu idag när dom kommer å väger. känner mj så misslyckad när int amningen kommit igång på ena sidan. Ska pumpa nu men rådgivnings tanten kommer idag så vi sku se på d då.. Men d ha vari en hel del tårar.. usch.. sambon ha valt å sova på vinden å d gör d ju int bättre. suck..

Är du medlem i Amningshjälpens slutna grupp på Facebook? Det är super att gå med där om du vill helamma. Jättebra tips! Annars är det enda man kan göra att amma så ofta det går, till slut ökar produktionen.
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2019-01-23 12:30:49 följande:

Är du medlem i Amningshjälpens slutna grupp på Facebook? Det är super att gå med där om du vill helamma. Jättebra tips! Annars är det enda man kan göra att amma så ofta det går, till slut ökar produktionen.

nä är int me där. men d verkar svänga.. Han ha gått upp.. å nu kör vi lite tilläggsmjölk så han ökar i vikt å ja ska pumpa å amma för å få igång mera på den sämre sidan. känns bättre nu när rådgivningen ha vari hit å sett på han :)
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-01-23 09:02:40 följande:

Min lilla vägrar allt annat än bröstmjölk hittills. :p

Både bra och dåligt om man vill introducera annat ;) men det är ju väldigt smidigt att alltid ha maten med sig! Vi har inte riktigt fått amningen att funka. Trots idoga försök att amma amma amma samt pumpa för att öka produktionen men det har tyvärr inte hjälpt :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!