Följas åt till ett plus!
Hej!
I september detta året slutade jag med p-piller. Gått på dom i 10år och nu känner jag att det är dags att bli mamma. Jag och min sambo längtar jättemycket<3
I oktober efter min ?första mens? testade jag med lite ägglossningstester för att se om det hade satt igång. Men det gick väldigt segt och där var knappt någon svag linje månaden ut så - antagligen ingen ägglossning.
Nu i November gjorde jag samma sak - och där fick jag gradvis fina mörka streck!! Och sen slutade det - som det ska!
Nu är jag på 2a veckan efter ÄL och min cykel är 30dagars (har varit precis på dagen varje månad efter p-piller) så troligen har jag en regelbunden mens.
Vid mens får jag dock hemsk värk och mår dåligt. Vilket jag inte känt av öht. Men imorse kom där blod när jag var på toa.
Det var röd/rosa, inte så tungt men det såg ut som mens.
Om man kollar i 1177?s graviditetskalender så är jag i deras v4 och den säger att det är för tidigt för ett test, imorgon är jag dock på deras v5.
Tror ni att det bara är vanlig mens och jag ska sluta hoppas eller borde jag ta ett test? >.<
Märker att jag blir ledsen och jag längtar så mycket. Så vill typ inte ta ett test för tidigt heller....
Körde in en tampong ifall ifall men nu vill jag knappt gå på toa för jag vill inte se mer blod ??