• Trullis82

Följas åt till ett plus!

Lycklig37 skrev 2018-06-17 00:43:01 följande:

Jag är 37år och planerar bebis med min man. Har ägglossning någon av dessa dagar nu. Så vi jobbar på. Hoppas på ett plus denna gång.

Ikväll nyss hade jag kraftig smärta i äggstockarna och bak i ryggen. Så starka värkar har jag aldrig haft tidigare. Det är nog ägglossningen.

Nu är det borta. Hade så 1 timme.

Sån smärta hade jag när mina ägg sprack. Jag har ingen egen äl så mina ägg växer tills dom spricker o det gör jävulusiskt ont kan jag lova. Nu tar jag spruta varje gång det e dags för äl så dom släpper
  • Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-26 17:36:58 följande:

Fick missfall i Maj. Hade äl igår och vi hade sex i förrigår samt två dagar innan. När kan man testa tror ni? Mensen har varit upp och ner och fram och tillbaka. Men är det om 14dgr typ? Svårt att veta när BIM är när mensen är så oregelbunden.

Jag testar 14 dagar efter då min gynläkare sagt det. Sist jag testade stod det på dag 14 gravid 1-2 veckor.
  • Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-26 17:58:23 följande:

Tack för svar! Plussade sist på BIM -5 och första gången BIM -3 :) så blir spännande!

Har du barn sedan tidigare?

Jag har två. En född 2004 o den andra 2010

Så kan väl nästa säga att jag blir som förstföderska för varje gång. En lite sladdis den här fången oxå

Du då, har du några barn?
  • Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-26 18:47:12 följande:

När kan du testa tidigast? Jag har en son född 2016 :)

Ja, alltså det är lite komplicerat just nu.

Jag fick MF 6/6 o var då i v7. Enl appen jag har som jag för in min cykel i så är jag idag på BIM+5 men efter MF har ju inget kommit igång liksom. Tror jag hade äl flytningar 22-33/6. Men vet inte. Har inte haft någon mens. Vilket man inte behöver heller men detta gör att jag inte vet. Gjorde ett gravtest 23/6 men om det var äl 22-23 så är det ju inte konstigt om det var negativt vilket det var. Så avvaktar i alla fall en v till...

Du då?
  • Trullis82

Hej på er!

Då jag själv e så osäker på att jag verkligen skulle vara gravid så gjorde jag inget CB test utan det fick bli ett RFSU early.

Som såklart var negativt.

Har ingen vetskap om dessa test men tänker att vore jag gravid borde det i alla fall blivit ett svagt streck eller tänker jag helt fel?

Någon som har vetskap om detta test?

• Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-28 20:01:53 följande:
    Rfsu testa tidigt är skräp! Fick synligt streck jätte sent, då hade jag redan plussat med cb digitalt!
    YaseminL skrev 2018-06-28 20:13:48 följande:
    Håller med ovanstående! Inte hört särskilt bra om dom Fortsätt hoppas sålänge du inte har någon mens. Kram <3 
    Tackar för det....Då fortsätter jag hoppas till motsattsen är bevisad.... Är på BIM+7 idag men också svårt att veta exakt sen efter mitt mf. 

Har en massa symprom som e det samma som när jag var gravid så vet inte riktigt vad jag ska tro.....

Men nu är det semester och jag ska passa på och njuta till fullo... Men det går inte en dag utan att jag hoppas

• Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-29 19:31:35 följande:

Håller tummarna! Själv hade jag en till äl för några dagar sedan. Haft molvärk och lite ilningar i brösten. Men känner mig helt plötsligt rädd för att vara gravid? Knäpp man är!

Varför e du rädd?

Är det första barnet?

Ilningar i brösten har jag oxå men hopplöst när man inte vet vad det beror på.

Hade så när jag var gravid plus en massa andra symptom som oxå e tillbaka men CB säger ?inte gravid? så då e det så.

Bara att avvakta o se om tant röd ramlar in
  • Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-29 22:52:02 följande:

Har en son född 2016. MF nu i Maj!

Jag har normalt sett inga problem under menscykeln så det här är nytt. Ilningar i brösten har enbart varit när jag varit gravid.

Vi blev ju oplanerat gravida i år, men det mynnade ut i missfall i maj. När vi upptäckte graviditeten så blev vi bara positivt överraskade. Vi har haft ett tufft år med sjukdomar och dödsfall så graviditeten kändes som ren lycka i allt elände. Sen slutade det i missfall.

Då fick vi ju samtala och planera barn nr två helt plötsligt. Ta det där steget? Innan oplanerat men positiv överraskning. Nu känns det så mkt större för vi gör ett aktivt val? Nu känns det lite skrämmande med alla tankar ifall man räcker till för två barn? Tänk om man får ett till barn med svår kolik? Mkt av dessa tankar har kommit upp sedan sonen haft jätte svårt med sin astma senaste dagarna.

Kanske låter knäppt :/.

Inga konstiga tankar alls.

Jag e en sån person som tror att allt som händer har en mening. Så när jag fick mitt MF började jag analysera o fundera över vad meningen var med det här?

Kan det vara att jag inte ska ha flera barn?

Jag vet att det kan vara precis vad som helst. Något fel på bebis tex. Men då tänker jag varför?

Så jag har oxå tänkt tanken att kroppen kanske tycker att jag e klar o att jag har fullt upp med livet idag så det får inte plats en liten i vårt liv.

Men det här e det enda vi vill så vi vill inte ge upp utan en kamp heller....

Så jag förstår hur du tänker o inte alls konstigt som sagt, men var bara nyfiken hur du tänkte o känner när det ena stunden känns spännande o rätt till att nästa sekund kännas mer rädsla...

Lycka till nu med allt. Jag kämpar vidare efter mitt MF så får vi se vad meningen med livet e egentligen
  • Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-07-05 14:42:18 följande:

Hur har det gått?

Hej!

Tack för omtanke

Just nu e familjen på husvagns semester så försöker njuta mellan tankarna

Tant röd är inte kommen så jag hoppas såklart fortfarande att där e något. Jag tänker testa på måndags morgon urin.

Är det negativt gråter jag väl ihjäl mig......

Hur går det själv?
  • Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-07-05 22:30:06 följande:

Inväntar bim som är på måndag...

Idag kom tant röd

Så nu för det bli nya tag i augusti. Behöver den där hjälpen vilket jag anade
Svar på tråden Följas åt till ett plus!