Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-29 22:52:02 följande:
Har en son född 2016. MF nu i Maj!
Jag har normalt sett inga problem under menscykeln så det här är nytt. Ilningar i brösten har enbart varit när jag varit gravid.
Vi blev ju oplanerat gravida i år, men det mynnade ut i missfall i maj. När vi upptäckte graviditeten så blev vi bara positivt överraskade. Vi har haft ett tufft år med sjukdomar och dödsfall så graviditeten kändes som ren lycka i allt elände. Sen slutade det i missfall.
Då fick vi ju samtala och planera barn nr två helt plötsligt. Ta det där steget? Innan oplanerat men positiv överraskning. Nu känns det så mkt större för vi gör ett aktivt val? Nu känns det lite skrämmande med alla tankar ifall man räcker till för två barn? Tänk om man får ett till barn med svår kolik? Mkt av dessa tankar har kommit upp sedan sonen haft jätte svårt med sin astma senaste dagarna.
Kanske låter knäppt :/.
Inga konstiga tankar alls.
Jag e en sån person som tror att allt som händer har en mening. Så när jag fick mitt MF började jag analysera o fundera över vad meningen var med det här?
Kan det vara att jag inte ska ha flera barn?
Jag vet att det kan vara precis vad som helst. Något fel på bebis tex. Men då tänker jag varför?
Så jag har oxå tänkt tanken att kroppen kanske tycker att jag e klar o att jag har fullt upp med livet idag så det får inte plats en liten i vårt liv.
Men det här e det enda vi vill så vi vill inte ge upp utan en kamp heller....
Så jag förstår hur du tänker o inte alls konstigt som sagt, men var bara nyfiken hur du tänkte o känner när det ena stunden känns spännande o rätt till att nästa sekund kännas mer rädsla...
Lycka till nu med allt. Jag kämpar vidare efter mitt MF så får vi se vad meningen med livet e egentligen