• DansaDansa

Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.

Hur tänker ni kring kommande terrorattacker?

Lever ni efter devisen "Det kommer aldrig hända mig eller mina anhöriga" eller tänker ni som jag, nästa gång kan det vara jag eller någon närstående som dör av terrorn.

• Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2017-08-19 15:07:13 följande:
    Kan du visa mig den tråden där det står att "Sverige kommer att bli det första muslimska landet i Europa"

Hittar inte tråden!
    Inte jag heller.

Förmodligen raderad av moderatorerna, men säker är jag inte. Hade inte skrivit något i den tråden, så jag kan inte kolla mot mina "favoriter".
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Nimzay
    Kan du visa mig den tråden där det står att "Sverige kommer att bli det första muslimska landet i Europa"

Hittar inte tråden!
    Anledningen till att du inte hittar det kanske är att det tagits bort. För Familjeliv ääälskar att ta bort saker. Skrikandes

Fast har för mig det att stod någonstans i denna tråden bland annat faktiskt, innan i alla fall...
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2017-08-19 15:13:02 följande:

Inte jag heller.

Förmodligen raderad av moderatorerna, men säker är jag inte. Hade inte skrivit något i den tråden, så jag kan inte kolla mot mina "favoriter".

Tack. Så med andra ord är du alltså inte helt säker på att det stod just så ordagrant?
  • Nimzay

Hittar inte tråden!
    I inlägg 63 i denna tråden står det typ så.
  • FDFMGA
    oanonym skrev 2017-08-19 15:01:23 följande:
    Då lägger staten pengar på helt fel ställen. Risken för terrorbrott är ganska liten, men kostar hemskt mycket. Eller är det något mer än bara dödsfallen som spelar in, kanske?
    Statistik säger bara hur stor risk det är att bli direkt drabbad.
    Vi kan ju inte veta hur utbredd terrorismen skulle vara om det inte satsades så mycket som det görs på att förebygga och bekämpa terrorism.

I och med att terrorismen är ett direkt angrepp på det öppna demokratiska samhället så anser åtminstone jag att Sverige inte lägger ner överdrivet mycket pengar.
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2017-08-19 15:16:02 följande:
    Tack. Så med andra ord är du alltså inte helt säker på att det stod just så ordagrant?
    Nej, jag har inte fotografiskt minne.
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2017-08-19 15:17:42 följande:

Nej, jag har inte fotografiskt minne.

Men ändå var du tvungen att använda det i ditt inlägg, trots att du inte var helt säker?

Tack då vet jag!
  • Dementoria
    Deceree1 skrev 2017-08-19 11:39:04 följande:
    Undrar om inte jag läste nånstans att förövaren i Barcelona hade sagt(skrivit) på sin facebooksida : döda alla syndare (dvs vi ) och bana väg för muslimerna. Och det vanliga förstås Alla akhbar... jo, dom kommer att hålla på tills hela Europa är deras och Sverige blir det första muslimska landet i Europa. Det är iaf vad jag tror....
    Bobby Clarke skrev 2017-08-19 15:20:38 följande:
    Men ändå var du tvungen att använda det i ditt inlägg, trots att du inte var helt säker?

Tack då vet jag!
    Kanske FDFMGA misstog sig om att det var en annan tråd? Ovanstående är ett inlägg av Deceree1 men det är från denna tråden. Sid 6, inlägg 63 som någon annan skrev.

• FDFMGA
    Dementoria skrev 2017-08-19 16:30:48 följande:
    Kanske FDFMGA misstog sig om att det var en annan tråd? Ovanstående är ett inlägg av Deceree1 men det är från denna tråden. Sid 6, inlägg 63 som någon annan skrev.

Tack!

Nu tror jag inte att jag misstog mig, påståendet är ganska vanligt.

Men ditt exempel duger ju gottGlad
    Bobby Clarke skrev 2017-08-19 15:20:38 följande:
    Tack då vet jag!
    Javisst. Jag tror inte att jag använde citationstecken, vilket ju vore fel att göra om man inte återger det citerade exakt.
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2017-08-19 16:40:00 följande:

Tack!

Nu tror jag inte att jag misstog mig, påståendet är ganska vanligt.

Men ditt exempel duger ju gottJavisst. Jag tror inte att jag använde citationstecken, vilket ju vore fel att göra om man inte återger det citerade exakt.

Klappar på huvudet "duktig du är"
Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.