Bobby Clarke skrev 2017-08-23 17:50:27 följande:
Så en person lider alltså mindre i ett landsting som styrs av den röd/gröna sörjan?
Intressant scenario faktiskt!
Nej då.
Men sjukvården i Stockholm är satt på undantag och många får inte den högklassiga vård de skulle ha fått om de omfattats av privata sjukförsäkringar. Min anhöriga fick inte den vård han borde ha kunnat få, han tillhörde inte samhällets priviligierade.
Ofta skyller man ju brister i sjukvården på invandringen. I Stockholm är det lätt att konstatera att vi har landets bästa skattekraft, korta avstånd men inte desto mindre en sjukvård som är på gränsen till sammanbrott.
i somras ringde jag till min vårdcentral och fick tid en och en halv månad senare (jag får lov att komma ihåg att avbeställa tiden). I stället utnyttjade jag min arbetsgivares sjukförsäkring och fick tid på en privatklinik dagen därpå, samt en ursäkt för att man inte kunde fixa en snabbare tid.
Självklart finns det en tanke med att rasera den allmänna sjukvården - och egenintresset ljuger sällan, så jag snikade mig förbi köerna och bidrog en aning till att försämra den allmänna sjukvården ytterligare.