• DansaDansa

Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.

Hur tänker ni kring kommande terrorattacker?

Lever ni efter devisen "Det kommer aldrig hända mig eller mina anhöriga" eller tänker ni som jag, nästa gång kan det vara jag eller någon närstående som dör av terrorn.

• Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2017-08-19 16:57:19 följande:
    Klappar på huvudet "duktig du är"
    Tack!

Allt är ju relativt. Ja du vet - i de blindas rike är den enögde kung.

Risken att sätta en stångkorv i halsen och kvävas är säkert större än att dödas i ett terroristattentat om man bor i SverigeGlad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • kottelin
    FDFMGA skrev 2017-08-19 17:49:55 följande:
    Tack!

Allt är ju relativt. Ja du vet - i de blindas rike är den enögde kung.

Risken att sätta en stångkorv i halsen och kvävas är säkert större än att dödas i ett terroristattentat om man bor i SverigeGlad
    Det är utan tvekan sant men risken för ett terrorattentat i Sverige är skyhögt mycket större nu än för endast några år sedan.
    Det kan du inte förneka.
    Ja, typ så...
  • FDFMGA
    kottelin skrev 2017-08-19 18:23:53 följande:
    Det är utan tvekan sant men risken för ett terrorattentat i Sverige är skyhögt mycket större nu än för endast några år sedan.
    Det kan du inte förneka.
    Ja, så är det nog.

Och ju längre kurdiska Peshmergas och andra pressar tillbaka IS i Irak och Syrien desto mer desperata uttryck kommer nog hatet att ta sig här i Europa.

IS dödskamp kommer knappast att bli stillsam.

Å andra sidan är de bara några år sedan Borrelia, en av FL:s SD-aktivister - frammanade bilden av att IS-armén snart skulle stå vid Stora Bält, beredda att avancera in i Sverge.

Idag är de sanslösa skräckvisionerna från de värsta SD-nötterna mer av Trojansk häst-karaktär.
  • kottelin
    FDFMGA skrev 2017-08-19 18:58:45 följande:
    Ja, så är det nog.

Och ju längre kurdiska Peshmergas och andra pressar tillbaka IS i Irak och Syrien desto mer desperata uttryck kommer nog hatet att ta sig här i Europa.

IS dödskamp kommer knappast att bli stillsam.

Å andra sidan är de bara några år sedan Borrelia, en av FL:s SD-aktivister - frammanade bilden av att IS-armén snart skulle stå vid Stora Bält, beredda att avancera in i Sverge.

Idag är de sanslösa skräckvisionerna från de värsta SD-nötterna mer av Trojansk häst-karaktär.
    Ja vi lär få leva under terrorhotet ett bra tag till.
    Och de återvändande IS-krigarna skrämmer skiten ur mig, de drar sig nog inte för mycket och struntar i om de ryker med själva. De är ilurade en massa oskulder och  sväljer det med hull och hår.

Oerhört skrämmande.

Jag minns den skribenten, dock inte just det scenariot.
    Vi får glädjas åt att h*n hade fel.
    Ja, typ så...
  • oanonym
    kottelin skrev 2017-08-19 19:07:08 följande:

Och de återvändande IS-krigarna skrämmer skiten ur mig, de drar sig nog inte för mycket och struntar i om de ryker med själva. De är ilurade en massa oskulder och  sväljer det med hull och hår.

Oerhört skrämmande.

Du behöver inte vara rädd, det är större risk att du dör i en bilolycka eller att du sätter något i halsen och kvävs .....
  • FDFMGA
    kottelin skrev 2017-08-19 19:07:08 följande:

Oerhört skrämmande.

Nej, tanken på återvändande extremister och vad de kan ta sig för med är inte behaglig.
  • tobbe01
    DansaDansa skrev 2017-08-18 18:07:16 följande:

Lever ni efter devisen "Det kommer aldrig hända mig eller mina anhöriga" eller tänker ni som jag, nästa gång kan det vara jag eller någon närstående som dör av terrorn.

Jag är ärligt talad LIVRÄDD. Jag är inte typen som kramas och skaldar kärleksbudskap när folk massakrerats. Jag är inte orolig främst för egen del för när det smäller så blir det väl svart? men jag oroar mig ständigt för mina barn.
  • Lord Hans
    DansaDansa skrev 2017-08-18 18:07:16 följande:

Det finns andra alternativ också.
    Jag tycker mest synd om såna som dig som är livrädd för att gå ut genom dörren för att du kan drabbas av något som du ändå inte kan påverka. Man kan också få en fallande kruka i huvudet och dö, en här i trakten satte maten i halsen och dog.
  • tobbe01
    Lord Hans skrev 2017-08-20 12:15:28 följande:
    Det finns andra alternativ också.
    Jag tycker mest synd om såna som dig som är livrädd för att gå ut genom dörren för att du kan drabbas av något som du ändå inte kan påverka. Man kan också få en fallande kruka i huvudet och dö, en här i trakten satte maten i halsen och dog.
    Men risken att få en blomkruka i skallen har knappast ökat dramatiskt på senare år? men det har sannerligen risken att hamna i skottgluggen för gänguppgörelser och terrordåd.
  • Lord Hans
    tobbe01 skrev 2017-08-20 12:25:01 följande:
    Men risken att få en blomkruka i skallen har knappast ökat dramatiskt på senare år? men det har sannerligen risken att hamna i skottgluggen för gänguppgörelser och terrordåd.
    Världen är en farlig plats, bäst att du inte går ut alls. Lås dörren och dra täcket över huvudet.
Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.