• DansaDansa

Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.

Hur tänker ni kring kommande terrorattacker?

Lever ni efter devisen "Det kommer aldrig hända mig eller mina anhöriga" eller tänker ni som jag, nästa gång kan det vara jag eller någon närstående som dör av terrorn.

• Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.
  • DansaDansa
    Dementoria skrev 2017-08-18 18:31:33 följande:
    Extremister är alltid farliga, vilken religion eller tro de än må ha. 

Sedan förstår jag inte varför du tramsar med att byta bilder på FB?
    Har inte bytt bilder på FB, men många gör det och jag tycker det är meningslöst.

Bättre att prata om bakomliggande orsaker till det som händer.
  • Dementoria
    oanonym skrev 2017-08-18 18:31:48 följande:
    Det är fritt fram att starta trådar om alla de hoten och riskerna.

Problemet blir att det blir väldigt svårt för dig att visa sambandet mellan fågelskådning och mord/terror.
    Bestämmer du vad som får skrivas i denna tråden? Får bara de som vill uttala sig rasistiskt om de hemska muslimerna svara?
  • Dementoria
    DansaDansa skrev 2017-08-18 18:36:50 följande:
    Har inte bytt bilder på FB, men många gör det och jag tycker det är meningslöst.

Bättre att prata om bakomliggande orsaker till det som händer.
    Jaha, du skrev "vi ber för Barcelona och ändrar omslagsbilden på Facebook till spanska flaggan" vilket lätt kan tolkas som att du gör det. Annars brukar man kanske inte skriva "vi"?
  • DansaDansa
    Dementoria skrev 2017-08-18 18:38:24 följande:
    Jaha, du skrev "vi ber för Barcelona och ändrar omslagsbilden på Facebook till spanska flaggan" vilket lätt kan tolkas som att du gör det. Annars brukar man kanske inte skriva "vi"?
    Jag menar att det är samma visa varje gång. Finns en ideologi som är gemensam för den terror vi nu upplever och den kallas islam.

Tycker vi ska prata mer om islam.
  • oanonym
    Dementoria skrev 2017-08-18 18:31:33 följande:

Extremister är alltid farliga, vilken religion eller tro de än må ha. 

Sedan förstår jag inte varför du tramsar med att byta bilder på FB?

Nej, alla extremister är inte farliga. I alla fall inte i samma utsträckning.

En extremist inom amish, t.ex. Eller inom jainism.

Det är skillnad på att vara extremt fredlig och extremt våldsam.
  • Dementoria
    DansaDansa skrev 2017-08-18 18:40:38 följande:
    Jag menar att det är samma visa varje gång. Finns en ideologi som är gemensam för den terror vi nu upplever och den kallas islam.

Tycker vi ska prata mer om islam.
    Du tycker att vi ska prata mer om islam i denna tråden? Varför skrev du inte då att det var islam du ville diskutera. För i din TS låter det mer som att du undrar om folk är rädda för att drabbas av terror.
  • oanonym
    Dementoria skrev 2017-08-18 18:37:14 följande:

Bestämmer du vad som får skrivas i denna tråden? Får bara de som vill uttala sig rasistiskt om de hemska muslimerna svara?

Nej, på båda frågorna. Jag har inte påstått något sådant.

Och varför dra fram rasistkortet tillsammans med islam/muslimer?
  • Dementoria
    oanonym skrev 2017-08-18 18:41:13 följande:
    Nej, alla extremister är inte farliga. I alla fall inte i samma utsträckning.

En extremist inom amish, t.ex. Eller inom jainism.

Det är skillnad på att vara extremt fredlig och extremt våldsam.
    Någon annan hade Behring Breivik uppe som exempel. Han är ett bra exempel på extremist, en farlig sådan. Detsamma gäller vit makt extremisterna i Charlottesville  häromdagen. Farliga. 

Extrema buddhister däremot blir sällan farliga. Bra lite extra snälla Hjärta De kallas dock sällan för extremister utan det ordet brukar mest föräras de som faktiskt är farliga.
  • Aikido

Jag tänker att jag är tacksam för att jag bor i ett tryggt land där risken att dö på grund av att man får kaffet i vrångstrupen då man läser idiotiska trådstarter på Familjeliv är större än risken att dö på grund av terrordåd.

• Dementoria
    Gorrbamm skrev 2017-08-18 18:28:46 följande:
    Det är ju inte nånsens.

Jag lever helt normalt och om terroristerna kommer så försöker jag överleva. Man behöver inte vara orolig.

Hej Gorrbamm. Jag fick precis ett privatmess av dig som jag inte riktigt förstår. Du kanske kan förklara här? Om du inte minns vad du skrev kopierar jag in det:

"Tänk att du orkar skriva " i din TS" Fan vad löjligt av dig..."

Tack på förhand.

Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.