Inlägg från: Bobby Clarke |Visa alla inlägg
  • Bobby Clarke

Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.

FDFMGA skrev 2017-08-19 13:46:39 följande:

Du får göra skillnad på ett samtal i verkligheten och diskussion på ett nätforum.

På nätet är det ofta så att högerpopulister och/eller rasister försöker exploatera rädsla,  till exempel rädslan för att drabbas av terrorism.

Jag såg att det finns en annan tråd här på FL där det pågår en diskussion om vilket land man ska fly till och där någon tutade om att Sverige kommer att bli det första muslimska landet i Europa.

Alltså galenskap dras ofta till galenskap. Sverige kommer aldrig att bli ett muslimskt land, men den sortens paranoia är vanlig på nätet.

Kan du visa mig den tråden där det står att "Sverige kommer att bli det första muslimska landet i Europa"

Hittar inte tråden!
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2017-08-19 15:13:02 följande:

Inte jag heller.

Förmodligen raderad av moderatorerna, men säker är jag inte. Hade inte skrivit något i den tråden, så jag kan inte kolla mot mina "favoriter".

Tack. Så med andra ord är du alltså inte helt säker på att det stod just så ordagrant?
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2017-08-19 15:17:42 följande:

Nej, jag har inte fotografiskt minne.

Men ändå var du tvungen att använda det i ditt inlägg, trots att du inte var helt säker?

Tack då vet jag!
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2017-08-19 16:40:00 följande:

Tack!

Nu tror jag inte att jag misstog mig, påståendet är ganska vanligt.

Men ditt exempel duger ju gottJavisst. Jag tror inte att jag använde citationstecken, vilket ju vore fel att göra om man inte återger det citerade exakt.

Klappar på huvudet "duktig du är"
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2017-08-23 15:33:26 följande:

Nej, det fanns flera personer som utifrån dunkla motiv menade att sorgen och saknaden efter ett terroristoffer skulle vara värre än efter någon annan som omkommit plötsligt och oväntat.

Jag kan också vara lite så där osmaklig. För inte så många år sen tog jag regelbundet pendeltåget och hälsade på en nära släkting i min egen ålder. Han hade drabbats av cancer. Det blev en långsam och plågsam död för honom i synnerhet sedan metastaserna i skelettet gjorde sig påminde all hans tid.

Jag skulle mycket hellre sett att han dödats av en terrorist än fått en möta sjukvårdens nonchalans och mycket begränsade resurser i ett Moderatstyrt landsting.

Så en person lider alltså mindre i ett landsting som styrs av den röd/gröna sörjan?

Intressant scenario faktiskt!
Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.