AbbyTheTabby skrev 2017-08-15 23:13:28 följande:
Abort är obehagligt, det är blodigt och smärtsamt (kanske i synnerhet för den som aborteras, i alla fall om det är en sen abort) och det är verkligen inte vackert. Kanske bra för alla er som är "100% för abort" att ni inser det...
Trevlig du är då.
Vad är vitsen med att sitta och dumförklara folk som är för aborter? Bara för att någon är för abort så betyder de inte att de saknar kunskaper om hur en abort går till, och där med även saknar kunskaper om att det kan vara vidrigt med aborter.
Jag har själv gjort abort i vecka 7, och det var en medicinsk abort. Den medicinska aborten är kliniskt framkallad missfall genom abortpiller och sedan vagiatorer som skapar krystvärkar. NEJ det var inte vackert det heller även om man inte såg så mycket av embryot i sig. Dock så skall man ha i minnet att kliniskt sett så går gränsen mellan embryot och foster går mellan v8-9.
Jag själv är för abort, dock så är jag helt emot att man får lov att göra så sena aborter som i vecka 21+. Då det kan lätt gå över tiden, innan man får svar, så att det blir ett livsdugligt foster som kan leva utanför livmodern.
Jag anser att den högsta tillåtna gränsen skall vara v18 senast och då med socialstyrelsen tillåtelse.
Aborter vecka 18 -21 skall endast få ske om kvinnans liv är i direkt fara och det skall fastställas att det är dödlig utgång för kvinnan att fortsätta att vara gravid, av två läkare som är oberoende av varandra och inte få ha kontakt med varandra som skall ha kommit fram till samma slutsats.