• FruGast

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!

• Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
  • PuLoha

Grattis till er alla som har fått bra resultat på rul! Hjärta

Själv har jag rul nästa vecka och är så himla nervös.. usch för denna oro. 

Är det någon annan här som inte heller har fått någon direkt mage? Tycker alla verkar ha fått så fina runda magar. Medans jag mest ser fläskig ut, är i vecka 19. Flört

• HannaA11
    PuLoha skrev 2017-10-26 09:37:45 följande:

Grattis till er alla som har fått bra resultat på rul! 

Är det någon annan här som inte heller har fått någon direkt mage? Tycker alla verkar ha fått så fina runda magar. Medans jag mest ser fläskig ut, är i vecka 19. 

Förstår att du är nervös över rul, men det kommer säkert att gå jättebra :).

Angående magen så har jag känt samma, mest gått runt och känt mig lönnfet. Jag tycker dock att jag börjat få en mer tydlig gravidmage nu senaste veckan (är i v 20) så det är väl på gång.
  • Krusbärskompott
    PuLoha skrev 2017-10-26 09:37:45 följande:

Grattis till er alla som har fått bra resultat på rul! 

Är det någon annan här som inte heller har fått någon direkt mage? Tycker alla verkar ha fått så fina runda magar. Medans jag mest ser fläskig ut, är i vecka 19. 

21+3 idag och tycker magen har blivit tydlig senaste veckan i tighta kläder men inte om det sitter lösare.

Lycka till på RUL!
  • MrsGalotti
    Krusbärskompott skrev 2017-10-21 17:28:31 följande:

Hej alla!

Allmän fråga: Hur funkar det med träning och sånt för er? Jag tycker det är så himla segt att få ihop motivationen. Då mycket lättare att ligga på soffan och käka godis!

Jag går in i v 23 imorgon (22+0) och har slutat springa mer än korta bitar eftersom de flesta experter verkar överens om att man ska lugna ner sig med sånt i andra halvan av grav. Mest PW just nu och försöker motivera igen till yoga...

Jag har inga direkta krämpor mer än att jag är trött och nu börjar det bli så mörkt och trist också.

Någon som har några bra tips? Finns det nån bra träningsapp för preggon?

Tränar styrka 2-3ggr/v men på senaste tiden började jag få smärtsamma sd efter träningen så jag måste ta det lite lugnare. Gillar Olga Rönnbergs MammaFitness gravid.

(Är i v19 nu, går in i v20 på tisdag)
  • PuLoha

Nu har jag vart på RUL och allt såg bra ut! Så himla underbart och vilken lättnad <3

Skönt att se att man inte är helt ensam om att inte riktigt ha någon mage än. Är i V.21 nu och magen börjar väl hårdna lite.

Vilken vecka är ni andra i och hur mycket har ni gått upp i vikt? Själv är jag i vecka 21 och nästan gått upp 5 kilo. BM såg inte helt nöjd ut,dock sa hon inget. Men är rädd att jag har gått upp lite för mycket.

• PuLoha

Någon som har tips på något tillskott man kan ta som inte innehåller järn?

• tomten12

Hej

Jag hoppar inte här, har bf 30/3 ( 3:e barnet)så är i slutet på v 20. Varit på RUL där allting såg bra ut, och idag har jag varit hos BM. Plus 3,5 kg och jag tycker det är lagom att gått upp såhär långt. Jag har fått en redig mage som inte kan missa, samt väldigt stora bröst, så jag trodde nog jag skulle gått upp det dubbla. Men det var ju skönt att det inte var så. Första grav gick jag upp 8 kg, andra 15 kg så får se vad jag slutar på denna gång.

Ang träning så kan jag hålla med föregående talar att det svåraste är att hitta motivationen. Jag är löpare i grunden, men slutade springa v 18 för jag fick bara massa SD och var liksom itne bekvämt. Har gått över till simning, spinning och gym, men det är inte motiverande ändå, men tvingar dit mig för jag inser att det är bra inför återhämtningen efter förlossningen sedan.

• tomten12
    PuLoha skrev 2017-11-09 10:35:17 följande:

Någon som har tips på något tillskott man kan ta som inte innehåller järn?

Vad ska det var för ngt i tillskotten som du vill ha? Vilka ämnen menar jag?

Jag äter Omega 3, folsyra ( vet inte om man ska fortsätta).
  • HannaA11
    PuLoha skrev 2017-11-09 10:27:26 följande:

Nu har jag vart på RUL och allt såg bra ut! Så himla underbart och vilken lättnad <3

Skönt att se att man inte är helt ensam om att inte riktigt ha någon mage än. Är i V.21 nu och magen börjar väl hårdna lite.

Vilken vecka är ni andra i och hur mycket har ni gått upp i vikt? Själv är jag i vecka 21 och nästan gått upp 5 kilo. BM såg inte helt nöjd ut,dock sa hon inget. Men är rädd att jag har gått upp lite för mycket.

Härligt att RUL såg bra ut! Jag är i vecka 22 nu och har börjat få en liten mage (som du beskrev det så har magen liksom hårdnat).

Jag har gått upp 2kg från inskrivningsvikten, men att du skulle gått upp för mycket med dina fem tror jag inte - alla graviditeter är ju olika och man har ju olika förutsättningar. Min syster var t.ex väldigt smal när hon blev gravid och gick sammanlagt upp över 20kg, hennes barnmorska sa inget negativt om det utan konstaterade att det nog behövdes.
  • PuLoha
    tomten12 skrev 2017-11-09 10:40:38 följande:

Hej

Jag hoppar inte här, har bf 30/3 ( 3:e barnet)så är i slutet på v 20. Varit på RUL där allting såg bra ut, och idag har jag varit hos BM. Plus 3,5 kg och jag tycker det är lagom att gått upp såhär långt. Jag har fått en redig mage som inte kan missa, samt väldigt stora bröst, så jag trodde nog jag skulle gått upp det dubbla. Men det var ju skönt att det inte var så. Första grav gick jag upp 8 kg, andra 15 kg så får se vad jag slutar på denna gång.

Ang träning så kan jag hålla med föregående talar att det svåraste är att hitta motivationen. Jag är löpare i grunden, men slutade springa v 18 för jag fick bara massa SD och var liksom itne bekvämt. Har gått över till simning, spinning och gym, men det är inte motiverande ändå, men tvingar dit mig för jag inser att det är bra inför återhämtningen efter förlossningen sedan.

Grattis till bra RUL!

3,5 kg känns som en bra viktuppgång dessutom om du redan har en rejäl mage och stora bröst. Vad duktig du är som håller igång! Tror du man vågar chocka kroppen med att börja gymma lite så här mitt i graviditeten? Har ju faktiskt ett gymkort..
    tomten12 skrev 2017-11-09 10:41:31 följande:

Vad ska det var för ngt i tillskotten som du vill ha? Vilka ämnen menar jag?

Jag äter Omega 3, folsyra ( vet inte om man ska fortsätta).

Jag har ätit gravidtabletter som innehåller vitaminer och mineraler. Men dom innehåller även järn och mina järnvärden är höga så vill inte peta i mig mer järn. :/ Tänkte om det finns något liknande men utan järn?
Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen