• FruGast

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!

• Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
  • trisan13
    tomten12 skrev 2018-01-31 14:07:12 följande:

Hej

Jag har lite mer än 40 dgr kvar ( blir igångsatt v 37+) så har just börjat nedräkningen. Idag har jag haft sjuka mängder sammandragningar som jag inte vet vart de kommer ifrån. De gör inte ont eller så, men så många. jaja, det kan ju vara tvärtom i morgon.. vem vet.

Spännande :) får man vara nyfiken och fråga varför du ska bli igångsatt? :)
  • Krusbärskompott
    trisan13 skrev 2018-01-31 12:20:21 följande:

Hej hej. Nu kanske den här gruppen dött ut helt. Men de kanske är nån kvar. Hur går det för er?? Nu är det inte länge kvar till bf för många här :) själv har jag ca 40 dagar kvar till bf... börjar bli lite nervös, men oj vad man längtar för att få se vem det är som har sparkat runt där inne sålänge :)

31 dagar kvar här! Och nu börjar det bli lite tungt. På många fronter. Allt tar emot. Klä på sig, ta sig in i bilen, tömma diskmaskinen, allt!

Har fått en härlig halsbränna också, så fort jag lägger mig ner. Novalucol är ett måste.

Men jag, som var då sanslöst hispig i början av grav känner mig faktiskt lugn inför förlossningen, konstigt nog. Försöker njuta i allt det tunga. :)
  • trisan13
    Krusbärskompott skrev 2018-01-31 21:53:55 följande:

31 dagar kvar här! Och nu börjar det bli lite tungt. På många fronter. Allt tar emot. Klä på sig, ta sig in i bilen, tömma diskmaskinen, allt!

Har fått en härlig halsbränna också, så fort jag lägger mig ner. Novalucol är ett måste.

Men jag, som var då sanslöst hispig i början av grav känner mig faktiskt lugn inför förlossningen, konstigt nog. Försöker njuta i allt det tunga. :)

Åå jag känner exakt samma. Och sen har jag foglossning som inte är så skön :( men snart är det ?över?. Känns overkligt och konstigt på något vis, Att man är på slutspurten nu :) jag har också haft hemsk halsbränna men nu *peppar peppar* har det varit bättre nu sista veckan. Dock så känns de som allt trycks uppåt å man känn sig spyfärdig titt som tätt.

Har du fler barn?
  • tomten12
    trisan13 skrev 2018-01-31 19:13:26 följande:
    Spännande :) får man vara nyfiken och fråga varför du ska bli igångsatt? :)
    Absolut! Jag hade en väldigt snabb första förlossning, så blev igångsatt 37+6 med andra barnet och det gick snabbt det med. SÅ med risk för att annars behöva föda hemma så blir jag igångsatt så fort kroppen börjar visa minsta tecken.
  • Krusbärskompott
    trisan13 skrev 2018-02-01 01:03:14 följande:

Åå jag känner exakt samma. Och sen har jag foglossning som inte är så skön :( men snart är det ?över?. Känns overkligt och konstigt på något vis, Att man är på slutspurten nu :) jag har också haft hemsk halsbränna men nu *peppar peppar* har det varit bättre nu sista veckan. Dock så känns de som allt trycks uppåt å man känn sig spyfärdig titt som tätt.

Har du fler barn?

Nix, första barnet i magen nu. Så har ju möjlighet att vila iaf. Känns som om det vore betydligt tuffare med en 2-3åring hemma.
  • trisan13
    Krusbärskompott skrev 2018-02-01 13:16:23 följande:

Nix, första barnet i magen nu. Så har ju möjlighet att vila iaf. Känns som om det vore betydligt tuffare med en 2-3åring hemma.

Okey. Spännande med första barnet :) vet ni vad det är för kön?

Jag har en 5åring hemma som kräver sitt men är ändå duktig och ?klarar? sig själv så man kan vila på soffan en stund om man skulle behöva. Hade som sagt varit betydligt ?jobbigare? att ha yngre barn då man mår som man gör och är trött konstant :(
  • trisan13
    tomten12 skrev 2018-02-01 10:31:15 följande:

Absolut! Jag hade en väldigt snabb första förlossning, så blev igångsatt 37+6 med andra barnet och det gick snabbt det med. SÅ med risk för att annars behöva föda hemma så blir jag igångsatt så fort kroppen börjar visa minsta tecken.

Okey :) vad ?skönt? med snabba förlossningar. Har en kille på 5 år och med han tog förlossningen typ 16h från förta värken, men hoppas på betydligt färre timmar nu :o
  • tomten12
    trisan13 skrev 2018-02-01 14:41:26 följande:
    Okey :) vad ?skönt? med snabba förlossningar. Har en kille på 5 år och med han tog förlossningen typ 16h från förta värken, men hoppas på betydligt färre timmar nu :o
    Det finns ju både fördelar och nackdelar med snabba förlossningar. I mitt fall skulle det gå lite FÖR fort om det inte skedde under kontrollerade former. D v s under timmen från första känning, och det är inget jag skulle rekommendera ngn.

Dock har jag fått tid redan 17 dgr före BF.. Så får se om det har hänt ngt förberedande, annars kommer jag troligen att få komma tillbaka någon dag senare. De sätter inte igång mig om jag är helt omogen.. Det blir lätt knas då.
  • faglin

Tror inte att jag skrivit här tidigare. Är nyss fyllda 37 år och väntar 3:e barnet, bf 27 mars. Har två pojkar som är 6,5 och 4,5 år. Förväntar mig att det blir ganska lugnt att ha en liten bebis nu och kanske att det finns små hjälpredor. ;) Mellan killarna var det ganska tätt så lillebror hade inte direkt några lugna matstunder mm men man blev bra på multitasking. ;)

Har en hemsk förlossning med mycket ont i ländryggen så jag börjar bli lite less nu. Sover 2-3h och sen vaken lika länge och sen någon timme till. Har varit 100% sjukskriven i två veckor och är det februari ut. Eftersom det är så jobbigt att gå och stå mm så har killarna varit hemma en del, något de själva velat. Är dessutom livrädd för att få magsjuka nu eftersom det kan starta en förlossning. Har en väninna som det hände och det var ingen hit, som tur var så var hon i vecka 36 då. Själv är jag i vecka 32+2 så en månad till får bebisen gärna stanna. Är ni andra med syskon också lika nojjiga?

• faglin
    faglin skrev 2018-02-01 16:52:33 följande:

Tror inte att jag skrivit här tidigare. Är nyss fyllda 37 år och väntar 3:e barnet, bf 27 mars. Har två pojkar som är 6,5 och 4,5 år. Förväntar mig att det blir ganska lugnt att ha en liten bebis nu och kanske att det finns små hjälpredor. ;) Mellan killarna var det ganska tätt så lillebror hade inte direkt några lugna matstunder mm men man blev bra på multitasking. ;)

Har en hemsk förlossning med mycket ont i ländryggen så jag börjar bli lite less nu. Sover 2-3h och sen vaken lika länge och sen någon timme till. Har varit 100% sjukskriven i två veckor och är det februari ut. Eftersom det är så jobbigt att gå och stå mm så har killarna varit hemma en del, något de själva velat. Är dessutom livrädd för att få magsjuka nu eftersom det kan starta en förlossning. Har en väninna som det hände och det var ingen hit, som tur var så var hon i vecka 36 då. Själv är jag i vecka 32+2 så en månad till får bebisen gärna stanna. Är ni andra med syskon också lika nojjiga?

Foglossning ska det såklart stå. ;)
  • tomten12
    faglin skrev 2018-02-01 16:52:33 följande:

Mina syskon är ju större 10 och 7 år, men jag är inte det minsta orolig. Dels så är de ju större som sagt, vilket gör att de blir inte sjuka riktigt lika ofta ( peppar, peppar) men lever lite efter devisen att det som sker, det sker. Jag finner ingen anledning att oroa sig i onödan över ngt som kanske aldrig kommer hända.. Men det är jag, och alla har ju rätt att tackla eventualiteter olika.
  • trisan13

Är det någon här som fått bebis än??

Jag har bf imorgon 12/3... jag vill att den Ska komma nuuuuu :o

Min son som är 5 år är född på bf-datumet men jag tror jag kommer få gå över xantal dagar med den här... Zzzz

• faglin

Bf 27 mars men ska förmodligen bli igångsatt denna vecka. Ska på undersökningen på tis. :)

• Vargen070918
    trisan13 skrev 2018-03-11 21:22:36 följande:

Är det någon här som fått bebis än??

Min son som är 5 år är född på bf-datumet men jag tror jag kommer få gå över xantal dagar med den här... Zzzz

BF+11 här. Psykiskt och fysiskt jobbigt. Kan knappt gå vanligt då det ilar varje steg. Mina andra är födda innan BF så det här är ngt nytt.

42+0 på fredag och längre än så får man inte gå här så det finns ju ett slut iaf.
  • trisan13
    Vargen070918 skrev 2018-03-12 06:33:44 följande:

BF+11 här. Psykiskt och fysiskt jobbigt. Kan knappt gå vanligt då det ilar varje steg. Mina andra är födda innan BF så det här är ngt nytt.

42+0 på fredag och längre än så får man inte gå här så det finns ju ett slut iaf.

Ååå men fyyyy!!! Jag förstår dig verkligen. Tycker det är nog jobbigt att det är bf idag och ingen unge än. Har också ont, kan inte röra en ordentligt, kan inte sova osv.. hopppas vi har våra bebisar snart..mycke snart!!
  • Vargen070918
    trisan13 skrev 2018-03-12 10:14:06 följande:

Ååå men fyyyy!!! Jag förstår dig verkligen. Tycker det är nog jobbigt att det är bf idag och ingen unge än. Har också ont, kan inte röra en ordentligt, kan inte sova osv.. hopppas vi har våra bebisar snart..mycke snart!!

Nu tror jag att det kan vara på gång!

Liten blödning och oregelbundna värkar sen i natt.

Håll tummarna!!!
  • Sofiamy

[quote=78542969][quote-nick]trisan13 skrev 2018-03-11 21:22:36 följande:[/quote-nick]Är det någon här som fått bebis än??

Min son som är 5 år är född på bf-datumet men jag tror jag kommer få gå över xantal dagar med den här... Zzzz[/quote

Jadå, min lilla goding är ute,1/3 tittade han ut fem dagar innan BF och blir alltså snart två veckor! Stort lycka till till er alla när det är dags!

Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen