• FruGast

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!

• Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
  • HannaA11

Det var ett tag sen jag kikade in i tråden så kul att se att det är så många som skrivit! I torsdags förra veckan fick jag på läkarbesök hos MVC för första gången se vårt lilla pyre som bedömdes vara i v 11+3. Nu är det dock väldigt spännande och nervöst då vi har KUB 6/9. Hoppas att alla mår bra och att det går bra med era små!

• Saga92

Äntligen kom svaret på NIPT och allt såg bra ut. Känner mig så lättad. Jag och sambon valde att gå vidare och själva bekosta NIPT-testet då KUB visade 1:277 vilket är precis utanför gränsen till vidare provtagning.
    Vi fick dessutom reda på att det är en liten tjej inne i magen :)

• Krusbärskompott
    Saga92 skrev 2017-09-06 06:52:13 följande:

Äntligen kom svaret på NIPT och allt såg bra ut. Känner mig så lättad. Jag och sambon valde att gå vidare och själva bekosta NIPT-testet då KUB visade 1:277 vilket är precis utanför gränsen till vidare provtagning.

Vi fick dessutom reda på att det är en liten tjej inne i magen :)

Så skönt!

Intressant det där, att det är så olika, i Skåne erbjuds man NIPT om man har högre risk än 1:1000. Men å andra sidan får bara de som är 33 eller äldre KUB.
  • J3nnii3

Ursäkta att jag bara hoppar in såhär , men är det någon som skulle vilja gissa/tyda kön?

Hur vet man ifall det är en liten pojke eller flicka. Jag har ingen aning ??????????

• Ericamukki

Jag är beräknad 12 mars :D är super taggad men lite rädd när det är första barnet men andra graviditeten ????

• Sofiamy

Hej alla! hur mår ni?

jag går in i vecka 16(15+0) idag, känns overkligt egentligen d jag mår väldigt bra. Men har byt till gravidbyxor då jag inte gillar när byxorna trycker på min mage. Har fått en liten kula som nu även syns direkt på morgonen, har tidigare endast synts på kvällen. Vågen visar dock fortfarande -2kg men jag tror att det är ok vikt till min längd ändå (158 cm och 50 kilo) gick in i graviditeten på lite mer än 52 kilo. Hur går det för er andra? hur mår ni?

• HannaA11
    Sofiamy skrev 2017-09-08 10:30:58 följande:

Hej alla! hur mår ni?

jag går in i vecka 16(15+0) idag, känns overkligt egentligen d jag mår väldigt bra. Men har byt till gravidbyxor då jag inte gillar när byxorna trycker på min mage. Har fått en liten kula som nu även syns direkt på morgonen, har tidigare endast synts på kvällen. Vågen visar dock fortfarande -2kg men jag tror att det är ok vikt till min längd ändå (158 cm och 50 kilo) gick in i graviditeten på lite mer än 52 kilo. Hur går det för er andra? hur mår ni?

Hej!

Kul att du mår bra och roligt att du fått en liten kula! Jag är i vecka 14 nu och mår fortfarande jätteilla och kräks (blivit sjukskriven för det) men vi var på KUB och fick både fina siffror (risk 1:20 000) och fina bilder på bebisen så jag försöker titta på bilderna och tänka att det är värt illamåendet i slutändan :).
  • Krusbärskompott
    Sofiamy skrev 2017-09-08 10:30:58 följande:

Hej alla! hur mår ni?

Jag går in i 15+0 imorgon. =)

Ligger på exakt samma vikt som före graviditeten. Har några par byxor som fortfarande funkar så håller mig till dem eftersom jag inte är officiell på jobbet än. Jag hade lite magfluff innan graviditeten så jag tycker inte att det syns nåt än om jag inte trycker ut magen.

Däremot kan jag känna livmodern om jag trycker på magen, den är väldigt fast och jag kan tydligt känna var den tar slut.

Tror inte jag känner fosterrörelser än (svårt att veta m första barnet) och har så klart moderkakan i framkant så det dröjer säkert ett tag till.

Jag mår bra om jag inte glömmer bort att äta, och jag sover mera än innan. Och! Jag blir yr om jag reser mig snabbt och det gör jag flera ggr varje dag... Jag verkar ha helt omöjligt att lära mig att ta det lugnt...
  • Sofiamy
    HannaA11 skrev 2017-09-08 11:11:58 följande:
    Hej!

Kul att du mår bra och roligt att du fått en liten kula! Jag är i vecka 14 nu och mår fortfarande jätteilla och kräks (blivit sjukskriven för det) men vi var på KUB och fick både fina siffror (risk 1:20 000) och fina bilder på bebisen så jag försöker titta på bilderna och tänka att det är värt illamåendet i slutändan :).
    Så härligt med så bra siffror på kub! jag kan inte klaga jag har mått lite illa till och från men inte kräkts en enda gång så jag är mycket lycklig över detta och känner med dig att behöva må så dåligt, jag hoppas att det avtar framöver!! kram!
  • Sofiamy
    Krusbärskompott skrev 2017-09-08 11:26:50 följande:
    Jag går in i 15+0 imorgon. =)

Ligger på exakt samma vikt som före graviditeten. Har några par byxor som fortfarande funkar så håller mig till dem eftersom jag inte är officiell på jobbet än. Jag hade lite magfluff innan graviditeten så jag tycker inte att det syns nåt än om jag inte trycker ut magen.

Däremot kan jag känna livmodern om jag trycker på magen, den är väldigt fast och jag kan tydligt känna var den tar slut.

Tror inte jag känner fosterrörelser än (svårt att veta m första barnet) och har så klart moderkakan i framkant så det dröjer säkert ett tag till.

Jag mår bra om jag inte glömmer bort att äta, och jag sover mera än innan. Och! Jag blir yr om jag reser mig snabbt och det gör jag flera ggr varje dag... Jag verkar ha helt omöjligt att lära mig att ta det lugnt...
    jag har min moderkaka i bakvägg men kan inte identifiera några fosterrörelser, det är första barnet så vet inte hur det ska känna heller :) men hoppas att det kommer snart. har försökt känna efter livmodern men kan inte känna den.... jag har sån tur att jag har arbetskläder (sjukhus) så jag kan lätt dölja min lilla bula i de kläderna :)
Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen