• FruGast

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!

• Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
  • Sofiamy
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-11 12:07:10 följande:

Har EXAKT samma! 3de dagen för mig med rosa på pappret. Igår blodklumpar. Så nojjig...fast på gotland till o med söndag så känner mig väldigt maktlös. Ska träffa bm för blodprov och fortsatt inskrivning på måndag så ska berätta allt då.

Men, gotland har ett jättefint sjukhus, du är ju inte ute i ödemarken :) åk dit om du är orolig.
  • Dropdeadgorgeous
    Sofiamy skrev 2017-08-11 13:30:30 följande:

Men, gotland har ett jättefint sjukhus, du är ju inte ute i ödemarken :) åk dit om du är orolig.

ja problematiken är bara att vi är på ön fårö med ett stort gäng vänner (som inte har nån aning) med planer alla dagar. Men fortsätter oron så får jag ta tag i det...
  • Moorii
    Fral13 skrev 2017-08-11 13:24:36 följande:

Gör det. Jag hoppas vi får vara med igen. Skulle vara kul att få följa även 2:an så noga.

Ja vist är det så. Min man försöker peppa mig. Ibland går det bra ibland inte. Men jag tror att det kommer kännas bättre när jag väl berättat på jobbet. Jag har väldigt svårt att tro att dom kommer bli sura. Dels har jag vart ganska tydlig med att vi har för avsikt att skaffa syskon ganska tätt. Men det gick lättare än jag trodde så det blev inte riktigt som jag trodde även om det är planerat.

Livet är helt klart på paus. När det här är klart tänkte jag ev söka in till en utbildning för att byta barna i livet. Jag hoppas att det går..

Ja, precis! Hade också gärna velat ha flera ultraljud även denna gång. Lugnade dessutom en orolig själ som jag.

Ja, det är klart, jag tror det kommer gå jättebra. Om du dessutom pratat om att skaffa barn tätt så borde dom inte bli upprörda. På mitt jobb blir det lite bökigt, då jag för första gången ska jobba som lärare och kommer tvingas bryta i mitten på andra terminen. Stackars barn :/ inte kul att byta lärare så ofta.

Aha! Det var det jag tänkte börja med nu. Jobba som lärare och läsa kurser på sidan av tills jag blir behörig. Den planen gick det ju sådär med.. Ska se om jag kan lösa kursen ändå.

Usch, känner inga symtom alls längre :( känner mig övertygad om att det i magen är dött. Sist jag var gravid blev jag svullen av allt jag åt, inte denna gång. De små spänningar jag hade i brösten är borta och tröttheten känner jag inte av längre direkt. Blir så ledsen om det är så :(
  • Tjej snart 22
    Nautical skrev 2017-08-10 23:12:33 följande:

Förlåt för ett sent svar. Min dotter blir 3 snart. Idag såg jag en frisk och pigg bebis hos min BM. Går i Södertälje då ja gick där förra gången och trivdes så bra eftersom det finns 4 BM och 3 läkare alla i samma hus. Oxbackskliniken. Så skönt att få snabba tider till läkare och kunna få VUL så fort det behövs!

Hur gammal är du?

Åh vad roligt med någon från Södertälje, jag bor nämligen själv i Salem =)
  • Nautical
    Tjej snart 22 skrev 2017-08-11 18:18:19 följande:
    Åh vad roligt med någon från Södertälje, jag bor nämligen själv i Salem =)
    Jag är från Södertälje från början men har flyttat till Åkers styckebruk. Men det är ju nära ändå
  • jess06

Jag är från Gnesta, ni södertäljebor bör ju känna till det? För 5 år sedan flyttade jag ner till Skåne för att bo med kärleken. Jag är dock i Sörmland rätt ofta då jag har min familj kring Nyköping, Gnesta, Södertälje och Stockholm :)

• trisan13

Ni som mår illa, har ni provat typ "åksjuketabletter/armband"?? Hjälper de?

Blir galen på illamåendet och att man ska känna sig så yr och orkeslös.

Gruvar mig inför att börja jobba igen till veckan efter semestern . Som de är nu tar jag mig inte upp ur sängen förns 10-tiden och måste vila Xflera under dagen för att jag mår så dåligt.

Har ni något tips på hur man mår bättre?!

• jess06
    trisan13 skrev 2017-08-11 21:49:45 följande:

Ni som mår illa, har ni provat typ "åksjuketabletter/armband"?? Hjälper de?

Blir galen på illamåendet och att man ska känna sig så yr och orkeslös.

Gruvar mig inför att börja jobba igen till veckan efter semestern . Som de är nu tar jag mig inte upp ur sängen förns 10-tiden och måste vila Xflera under dagen för att jag mår så dåligt.

Har ni något tips på hur man mår bättre?!

Jag har aldrig blivit hjälpt av armbanden. För mig har Postafen fungerat ganska bra denna graviditet, den är receptfri och min bm gav ett ok att äta den kortsiktigt. Jag har även Lergigan comp som var min räddning första graviditeten.

Ring till bm, kanske att du behöver en sjukskrivning?
  • Dropdeadgorgeous

Påväg mot förlossningen i Visby nu efter samråd med BM där. Blödit i fyra dagar nu och haft stora blodklumpar i 2dagar ???? sry för beskrivande text!

Inte såhär man hade tänkt sig sin semester...

Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen