BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!
Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!
Jag har mina möten tidigt 07:15 så lite flex på morgonen och ingen som undrar något...
Jag har mina möten tidigt 07:15 så lite flex på morgonen och ingen som undrar något...
Haha jag har lyckats pricka in både hälsosamtal, VUL o inskrivning på mina fyra semesterveckor, otroligt nöjd med detta! Har KUB kl 16 på em och då går jag nog till tandläkaren...
Till RUL i v19 tror jag nog mina närmaste kollegor kommer att ha noterat en viss bula.
Oj, vad mycket som är lika med oss! Har också en son på ett år, mitt enda symtom är också tröttheten. Jag var också med i en studie förra gången, totalt fem ultraljud tror jag det blev (medräknat tidsbestämnings-ul, kub och rul). Blir nog "bara" tre ultraljud denna gång.
Jag var på inskrivning del 1 igår, del 2 blir 22/8. Så svårt att komma iväg på alla möten, speciellt då jag har nytt jobb och inte vill berätta om graviditeten förrän efter kub.. Allt är ju på dagtid :S undrar hur alla andra gör! Att säga att man ska till tandläkaren funkar ju inte hur många gånger som helst.
Kul att ha någon att identifiera sig lite extra med ;) :)
Jah frågade om man kunde vara med i studien igen. Det kunde man så jag hoppas på det :P
Jag är fortfarande fl med sonen. Så jag har inte sagt något på jobbet. Tänkte göra det i sep innan jag börjar jobba igen. Kommer bara jobba ca 4 månader innan jag får hem igen. Både planerat och överraskande att det blev så. Men jag har lite dåligt samvete för jobbets räkning. Även om jag försöker att inte ha det.
Förlåt för ett sent svar. Min dotter blir 3 snart. Idag såg jag en frisk och pigg bebis hos min BM. Går i Södertälje då ja gick där förra gången och trivdes så bra eftersom det finns 4 BM och 3 läkare alla i samma hus. Oxbackskliniken. Så skönt att få snabba tider till läkare och kunna få VUL så fort det behövs!
Hur gammal är du?
Hej!
Jag hoppar gärna in här!
Jag och min man har försökt i 1,5 år och nu har vi äntligen fått ett plus, efter andra IVF- försöket!
Har BF 23e mars enligt preglife.
Vi bor i stockholm.
Jag har haft väldigt mycket symtom, extremt illamående- stora ömma bröst och kännt mig allmänt svullen. Men i torsdags försvann alla syntom och jag fick en så stark känsla av att jag inte längre är gravid. Kände mig helt övertygad om MF.
Har inte blödit ngt än och har fått en tid för privat VUL i morgon. Hoppas så innerligt att lilla hjärtat slår!
Skulle någon vänlig vilja lägga till mig i listan- jag är ny med familjeliv och vet inte hur det funkar! :)
Stort grattis till pluset. Hur har det gått på VUL?
Jag vet vad du går igenom då vårt första barn är en IVF-bebis. Jag hade inga symptom alls med henne. Inga ömma bröst och inget illamående. Istället fick jag foglossning från v 12 och det blev så illa att jag satt i rullstol från vecka 18. Så inga symptom behöver inte vara något negativt.
Lycka till nu :)
Är det någon här som har blödningar? Har haft det i 4 dagar nu, vissa dagar mer och vissa mindre men inte mer än att det bara kommer på pappret när jag torkar mig, ibland är det dock små små blodklumpar i, inte större än en millimeter eller två. Vad tror ni? Ska jag ringa? Kan man ta ett nytt gravtest för att utesluta missfall?
Är det någon här som har blödningar? Har haft det i 4 dagar nu, vissa dagar mer och vissa mindre men inte mer än att det bara kommer på pappret när jag torkar mig, ibland är det dock små små blodklumpar i, inte större än en millimeter eller två. Vad tror ni? Ska jag ringa? Kan man ta ett nytt gravtest för att utesluta missfall?
Ja, visst är det det ^^
Jaså! Får höra mig för jag med då :) ah, vad skönt! Hade gärna varit hemma längre, men dagarna tog slut tyvärr..
Jag var och tog lite blodprover och hon som tog proverna sa att det är typiskt oss kvinnor att få dåligt samvete för jobbet, men att det ska vi absolut inte ha. Hon har väl rätt i det. Men det är svårt ändå!
Känns verkligen som att man sätter livet på paus när man skaffar barn.. Fast det är världens bästa paus, så det är verkligen helt ok :)