BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!
Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!
Har haft sån enorm molvärk igår och idag, kommer oxå massa slem när jag torkar mig, likt slemproppen som går vid förlossningen. Är så orolig för att det är mf på G :/ någon som vart med om liknande?
Var på inskrivning hos bm idag. Blev framflyttad två veckor enligt hennes beräkning, så beräknat förlossningsdag är numera 3/3 för oss. Så istället för v 10+2 är jag tydligen i v 12+2.
Eftersom att jag har oregelbunden mens så försökte jag tänka efter när jag hade ägglossning och räkna utifrån det. Men så skulle man tydligen inte göra.. Däremot sa hon att datumet kunde bli framflyttat vid ultraljud.
Ser att många av er gjort tidiga ultraljud, har ni blivit remitterade till det eller bokat privat?
Hej, är det ok att jag hoppar i här så här sent? Var på tidigt ul idag och visade sig att jag är lite längre gången än jag trodde, bf 26/3-18, andra barnet.
Vet att ni vill "stanna på fl" men vet nån om nån fb-grupp med oss med bf i mars? Är med i en aprilgrupp men det hade varit roligt med en marsgrupp också.
Jag funderar på att boka privat ul bara för att få det gjort. Min mens kan variera allt från 28-43 dagar. Jag tror att jag vet när det lilla livet blev till. Men helt hundra kan jag ju inte vara. Ringde du bara och boka en tid som man bokar tid för klippning ex?
Hej, är det ok att jag hoppar i här så här sent? Var på tidigt ul idag och visade sig att jag är lite längre gången än jag trodde, bf 26/3-18, andra barnet.
Vet att ni vill "stanna på fl" men vet nån om nån fb-grupp med oss med bf i mars? Är med i en aprilgrupp men det hade varit roligt med en marsgrupp också.
Jag gjorde privat VUL i 8+4 ish. Bokade precis som en klipptid, kliniken jag bokade på hade ett system för onlinebokning så det var otroligt smidigt. Jag med min telefonskräck slapp prata med någon innan jag kom dit, sjukt skönt! Många ställen kan man boka via telefon, ring o kolla. NIPT bokade jag tex via telefon o fick tid samma dag.
Vård som man betalar för är faktiskt otroligt smidigt i jämförelsen med kolossen som är landstinget... Men dyrt...
Så smidigt med onlinebokning. Skulle vara intressant att veta vilken klinik/stad det var i. Jag tänkte isf åka till Sthlm eftersom svärföräldrarna bor där. Så dom kan passa sonen under tiden.
Det är helt galet att man ska vara mer nojog andra gången. Jag har ju redan gjort det här en gång tidigare. Så det borde ju gå lätt som en plätt. Men nä....avsaknaden av symtom gör mig närvös. Är det inte det ena så är det det andra. Aldrig är man nöjd ????
I Malmö. Men borde absolut finnas i Sthlm oxå tycker jag.
Och nä man är nog aldrig nöjd och lugn. Och inte blir det väl bättre när de väl kommit ut... =)
Emmakliniken? Vi älskar dom. Med dottern gjorde vi två ul där. Denna gången gjorde vi kl i v.9 och då tog dom blodprov för kub. Snart ska vi dit på kub ultraljud med. Dom har alltid varit så tillmötesgående och svarat på alla frågor. Visserligen får man betala men det är det verkligen värt!