• FruGast

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!

• Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
  • FruGast
    Nautical skrev 2017-08-18 20:33:09 följande:

Jag är med i massor av gravidgrupper. En på FB för marsmammor, en för februarimammor och denna Jag har BF 28 feb eller 1 mars beroende om man räknar på stl på bebisen eller sista mens.

Vilka är ni med förutom denna?

Jag är med här och i två andra trådar. Inte vågat gå med i fb än. Vill inte det ska läcka ut att jag är gravid. :)
  • Krusbärskompott
    FruGast skrev 2017-08-19 07:11:01 följande:

Jag är med här och i två andra trådar. Inte vågat gå med i fb än. Vill inte det ska läcka ut att jag är gravid. :)

Exakt så känner jag oxå!

Jag är med i ett par trådar här. Inget på fb.

Har även stående sökningar på Instagram på #bfmars2018 o några liknande. Upptäckte dock att en tidigare kollega till mig gillat flera bilder under dem taggen (från olika avsändare) så nu tror jag att hon oxå är preggo och har bf i mars. Jag skulle aldrig säga nåt men det har inneburit att jag inte vågar trycka på det lilla hjärtat själv på såna bilder. Knäppt, eller hur?
  • Saga92

Går nu med i denna grupp då jag har fått omräknat BF från 26 februari till 1 mars.
    Var på KUB-test idag. Fick en risksiffra på 1:277 på downs syndrom. Det är inte tillräckligt hög risk för att gå vidare med fostervattenprov eller moderkaksprov. Dock tillräckligt för att jag ska bli orolig... Överväger just nu att betala 5000kr för ett NIPT-test..

• Krusbärskompott
    Saga92 skrev 2017-08-21 13:23:05 följande:

Går nu med i denna grupp då jag har fått omräknat BF från 26 februari till 1 mars.

Var på KUB-test idag. Fick en risksiffra på 1:277 på downs syndrom. Det är inte tillräckligt hög risk för att gå vidare med fostervattenprov eller moderkaksprov. Dock tillräckligt för att jag ska bli orolig... Överväger just nu att betala 5000kr för ett NIPT-test..

Välkommen!

Det hade jag gjort. Lätt. Den själafrid det har gett mig att få ett normalt NIPT (gjorde privat i v10) går inte att mäta i pengar. Hade jag fått avvikelse som konfirmerats med invasivt prov hade jag avbrutit grav. Men det finns ju de som väljer att behålla och jag har full förståelse för det.

Dessutom är 5-6000 är mycket pengar och alla har inte de marginalerna. =(

Och 1:277 betyder ju ändå <0,5% risk.

Det är så olika mellan landsting, i Skåne får man numera NIPT gratis om KUB visar 1:50-1:1000. (Om högre än 1:50 rek invasivt prov.) Däremot erbjuds KUB endast till kvinnor >33år. Jag tycker det är helt sanslöst att det kan vara så olika riktlinjer i olika landsting...

Kram till dig!
  • lilaemma
    Saga92 skrev 2017-08-21 13:23:05 följande:

99,6% chans att barnet inte har downs. Skulle du göra abort om det visar sig att det har det?
  • Fral13
    Nautical skrev 2017-08-18 20:33:09 följande:

Jag är med i massor av gravidgrupper. En på FB för marsmammor, en för februarimammor och denna Jag har BF 28 feb eller 1 mars beroende om man räknar på stl på bebisen eller sista mens.

Vilka är ni med förutom denna?

Jag är bara med i den här och den andra för mars här på fl än så länge. Jag väntar på att bli kallad till första ul. Sedan ska jag berätta på jobbat. Vill inte riskera att det kommer ut innan jag berätta för chefen att vi ska ha ett syskon så tätt inpå att jag börjar jobba igen.

Är dock ganska nojig för att tiderna för kub ul ska ta slut. Det är några under sommaren som inte fått komma på ul för att tiderna inte räckt. Men det borde ju vara bättre nu när det inte är semester (eller??)

Jag är med orolig för att jag kanske inbillar mig allt eller att det inte är som det ska vara. Vet inte riktigt varför. Kanske för att jag knappt har några symptom eller för att min bästa vän genomgår ett helvete med misslyckade ivf, MF, MA och utomkvädes. Det ska inte påverka mig säger bm. Men det är inte så lätt att inte påverkas när man på nära håll ser hur lätt det är att det inte går rätt.
  • Sofiamy

Usch, har en riktigt dålig dag= orolig dag. Ska på kub imorgon, så blandade känslor, är mesteädd för att bm ska säga att bebis är död. Och såklart har jag spenderat morgonen med det förbjudna, googla på hur vanligt det är och läst massor med hemska inlägg andras upplevelse av just detta. Varför är internet så tillgängligt? Just nu borde det vara hänglås på mitt internet, jag kan liksom inte låta bli.....

• Saga92
    lilaemma skrev 2017-08-21 19:21:23 följande:
    99,6% chans att barnet inte har downs. Skulle du göra abort om det visar sig att det har det?
    Ja och sambon har pratat om det och vi skulle göra abort. Jag är ung och blev gravid på absolut första försöket så vi har tid att försöka igen. Klart att abort aldrig är roligt men det hoppas vi på att vi slipper. Imorgon skall jag ta en resa till Göteborg för att lämna NIPT-provet. Känner att jag behöver göra provet för att lugna mig alternativt få upptäcka om något är fel.
  • MrsGalotti

Hej, är det ok att jag hoppar i här så här sent? Var på tidigt ul idag och visade sig att jag är lite längre gången än jag trodde, bf 26/3-18, andra barnet.

Vet att ni vill "stanna på fl" men vet nån om nån fb-grupp med oss med bf i mars? Är med i en aprilgrupp men det hade varit roligt med en marsgrupp också.

• rääka

Var på inskrivning hos bm idag. Blev framflyttad två veckor enligt hennes beräkning, så beräknat förlossningsdag är numera 3/3 för oss. Så istället för v 10+2 är jag tydligen i v 12+2.
    Eftersom att jag har oregelbunden mens så försökte jag tänka efter när jag hade ägglossning och räkna utifrån det. Men så skulle man tydligen inte göra.. Däremot sa hon att datumet kunde bli framflyttat vid ultraljud.
    Ser att många av er gjort tidiga ultraljud, har ni blivit remitterade till det eller bokat privat?

Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen