Inlägg från: MrsGalotti |Visa alla inlägg
  • MrsGalotti

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Hej, är det ok att jag hoppar i här så här sent? Var på tidigt ul idag och visade sig att jag är lite längre gången än jag trodde, bf 26/3-18, andra barnet.

Vet att ni vill "stanna på fl" men vet nån om nån fb-grupp med oss med bf i mars? Är med i en aprilgrupp men det hade varit roligt med en marsgrupp också.

• MrsGalotti
    rääka skrev 2017-08-22 17:30:05 följande:

Var på inskrivning hos bm idag. Blev framflyttad två veckor enligt hennes beräkning, så beräknat förlossningsdag är numera 3/3 för oss. Så istället för v 10+2 är jag tydligen i v 12+2.

Eftersom att jag har oregelbunden mens så försökte jag tänka efter när jag hade ägglossning och räkna utifrån det. Men så skulle man tydligen inte göra.. Däremot sa hon att datumet kunde bli framflyttat vid ultraljud.

Ser att många av er gjort tidiga ultraljud, har ni blivit remitterade till det eller bokat privat?

Förra graviditeten blev jag remitterad. Den här gången bokade jag privat.
  • MrsGalotti
    Krusbärskompott skrev 2017-10-21 17:28:31 följande:

Hej alla!

Allmän fråga: Hur funkar det med träning och sånt för er? Jag tycker det är så himla segt att få ihop motivationen. Då mycket lättare att ligga på soffan och käka godis!

Jag går in i v 23 imorgon (22+0) och har slutat springa mer än korta bitar eftersom de flesta experter verkar överens om att man ska lugna ner sig med sånt i andra halvan av grav. Mest PW just nu och försöker motivera igen till yoga...

Jag har inga direkta krämpor mer än att jag är trött och nu börjar det bli så mörkt och trist också.

Någon som har några bra tips? Finns det nån bra träningsapp för preggon?

Tränar styrka 2-3ggr/v men på senaste tiden började jag få smärtsamma sd efter träningen så jag måste ta det lite lugnare. Gillar Olga Rönnbergs MammaFitness gravid.

(Är i v19 nu, går in i v20 på tisdag)
Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen