• Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!

Välkommen hit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
    Test

• Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
  • Treansresa
    Beebii skrev 2017-07-18 08:03:02 följande:

Våran lille kille har snart varit ute i 2 veckor villet känns galet! man får ju smått panik över va fort tiden går. Han är helt fantastisk och sover så himla mycket, matar max 2ggr per natt och sen ca var 3-4e timme på dagarna. Han sover med mig i sängen men jag sover väldigt lätt dock, ligg ammar oftast på natten så känns enklast så! Tror han skulle kunna sova egen säng med men jag vill gärna ha honom nära...

Amningen funkar så där.... Han kan ta ordentligt grepp och suga men oftast när han läggs vid brösten så bara munnar han och slickar lite. Han gapar nog inte tillräckligt och inget jag gör hjälper.... sen plötsligt så får han tag och det fungerar bra. Detta ger ju en frustrerad bebis och en massa läckande mjölk! Vi har inte badat honom än men måste nog göra det pga mjölk läckaget

Sen är det detta med namn... Han är fortfarande inte namngiven! Panik över detta med såklart....ett namn som kom spontant till både mig och sambon är Walter. Vad tycker ni om det?

Pust! Om någon orkar och vill höra våran förlossnings historia är det bara att hojta till! Ingen av våra tre har hört till de normala

Walter var riktigt fint! Våran är 16 dagar och fortfarande namnlös! Tycker det är riktigt svårt!

Jag läser gärna din förlossnings historia:)
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-07-18 09:27:09 följande:

Nån här som använder bärsjal? Något lätt och smidigt sätt att knyta på för en bärsjalsnybörjare :) (bör finnas på YouTube så man kan se hur man gör)

Jag har börjat sätta han i sjalen, är riktigt nybörjare på detta. Jag köpte en trikåsjal från Aliexpress. Finns bra videor och bilder på hur man gör! Lilleman trivs riktigt bra:)

Oj jag badar nog han lite för ofta med andra ord.:(
  • Beebii
    sobrio88 skrev 2017-07-18 08:33:56 följande:

Walter var jättefint tycker jag :)

Treansresa skrev 2017-07-18 09:33:49 följande:

Walter var riktigt fint! Våran är 16 dagar och fortfarande namnlös! Tycker det är riktigt svårt!

Jag läser gärna din förlossnings historia:)

Tack va snälla ni är! ja det är faktiskt det enda namn som vi har och kommer inte på något mer som skulle passa

Treansresa vilken typ av namn gillar ni? Vad heter syskonen? Våra heter Leia och Sandy så är ju mer moderna och internationella än Walter men det är ändå ett rätt coolt namn...tror jag!
  • Beebii

Nån här som använder bärsjal? Något lätt och smidigt sätt att knyta på för en bärsjalsnybörjare :) (bör finnas på YouTube så man kan se hur man gör)

Nej inte än men funderar starkt på det! Vill dock ha en tunn enkel så man inte svettas ihjäl nu med sommarbebis! Vet inte alls vad man ska ha dock :-/
  • KaffeOchHybris
    Beebii skrev 2017-07-18 08:03:02 följande:

Våran lille kille har snart varit ute i 2 veckor villet känns galet! man får ju smått panik över va fort tiden går. Han är helt fantastisk och sover så himla mycket, matar max 2ggr per natt och sen ca var 3-4e timme på dagarna. Han sover med mig i sängen men jag sover väldigt lätt dock, ligg ammar oftast på natten så känns enklast så! Tror han skulle kunna sova egen säng med men jag vill gärna ha honom nära...

Amningen funkar så där.... Han kan ta ordentligt grepp och suga men oftast när han läggs vid brösten så bara munnar han och slickar lite. Han gapar nog inte tillräckligt och inget jag gör hjälper.... sen plötsligt så får han tag och det fungerar bra. Detta ger ju en frustrerad bebis och en massa läckande mjölk! Vi har inte badat honom än men måste nog göra det pga mjölk läckaget

Sen är det detta med namn... Han är fortfarande inte namngiven! Panik över detta med såklart....ett namn som kom spontant till både mig och sambon är Walter. Vad tycker ni om det?

Pust! Om någon orkar och vill höra våran förlossnings historia är det bara att hojta till! Ingen av våra tre har hört till de normala

Walter var på min namnlista för en pojke, men min kille sa nej till det för han kopplade det till Walter White från Breaking Bad... suck. Nu vart det en liten Ronja istället så vi behövde inte gräla om pojknamn ändå.
  • KaffeOchHybris

Vi har en Aldoria Baby Bambu SoftDen ser ut att sitta fint när vi väl fått på den men lite jobbigt att göra det rätt.
  • Treansresa
    Beebii skrev 2017-07-18 10:21:50 följande:

Tack va snälla ni är! ja det är faktiskt det enda namn som vi har och kommer inte på något mer som skulle passa

Treansresa vilken typ av namn gillar ni? Vad heter syskonen? Våra heter Leia och Sandy så är ju mer moderna och internationella än Walter men det är ändå ett rätt coolt namn...tror jag!

Vilka fina namn ni hade på syskonen! Tycker Walter passar bra där:)

Det är det som är dilemmat att vi har så olika stilar. Mina barn heter Thea och Noel och hans Alicia, Samuel och Sebastian. Jag hade gärna tagit ett kort igen men det vill inte han ha. Enda vi kommer tillbaka till flera gånger är Lucas. Men tycker inte det känns helt rätt.
  • Bimbim79

Jag hade en trikå slender tror jag den hette till yngsta tösen, jättelätt att knyta men så varm så jag höll på att flyta bort, hade bara sjalen och jeans på mig. Hon är född i december, hade nog inte klarat sjal på sommaren!
  • GrönaDruvan

Vi badar Olle varje måndag! Har bara blivit så..han är född en måndag och vi vill bada en gång i veckan, så det passar bra, då glömmer man inte!
    Var 1 månads kontroll hos läkaren idag, och allt såg jättebra ut!
    Han vägde idag 3638, så han börjar bli stor, men är ändå så liten...
    Imorgon är han en hel månad, tiden går fort!

• Treansresa

Idag har jag varit väldigt känslig. Lilleman har bf idag och vi har redan fått ha honom här i 17 dagar. vill fortfarande inte tänka på vad som skulle kunna hänt om inte läkaren var så underbar som har var och att vi tog beslutet igångsättning. Kommer alltid vara tacksam att det var just han från Danmark som var här uppe just den veckan! Han följde ärendet hela veckan.

Var på BVC och nu väger han 3520 gram:) så 400 gram upp på 2 veckor från lägsta vikten. Känns helt okej:)

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017