• Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!

Välkommen hit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
    Test

• Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-07-13 23:30:32 följande:

Ja, det är skönt om amningen funkar om man nu ska amma. Amning är inte heligt för mig på något vis men just nu känner jag för att amma och blir glad om det funkar.

Brösten, vad känsliga de är alltså! Vad var det för typ av i inflammation du hade innan?

Det vet jag inte... blev sårigt och sen varade det...blev som en liten blåsa i vårtan och klämde man inte ut det så bildades det mer bara... och jag fick nån kortisonkräm med antibakteriell ... tror det var mannen som hade sugit för hårt typ å gjort inflamerat haha pinsamt! Ungefär som bebisen kommer göra under 1a dagarna ...brukar göra helvetiskt ont innan brösten blitt förhårdnade. Men dom har ju gjort dom såriga å inte varigt.
  • Delilah2001

Hur mår ni andra och hur funkar vardagen?

Jag för min del känner att jag har alla känslor på utsidan, både fysiska och psysiska. Känner mig öm i kroppen och väldigt känslig.

Kan inte minnas att det varit så med de andra två.

Gå ut känns enormt jobbigt, i trädgården funkar, men affärer och hälsa på folk känns oöverstigligt.

• sobrio88

Skulle på hörselkontroll och pku-test förut och var färdigpackad för att åka hem. När vi kom in till sköterskan så började han skaka som ett asplöv så hon kollade blodsockret. 1.6 och det ska vara minst 2.5.

Nu ligger vi inlagda på neo (tro det eller ej, men exakt samma rum som vi låg med storebror..) och han blir sondmatad för han har varit så trött nu på eftermiddagen att han inte orkat äta. Det ser redan mycket bättre ut så förhoppningsvis blir det inte många dagar innan vi får åka hem :)

• Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-07-14 20:12:05 följande:

Skulle på hörselkontroll och pku-test förut och var färdigpackad för att åka hem. När vi kom in till sköterskan så började han skaka som ett asplöv så hon kollade blodsockret. 1.6 och det ska vara minst 2.5.

Nu ligger vi inlagda på neo (tro det eller ej, men exakt samma rum som vi låg med storebror..) och han blir sondmatad för han har varit så trött nu på eftermiddagen att han inte orkat äta. Det ser redan mycket bättre ut så förhoppningsvis blir det inte många dagar innan vi får åka hem :)

Vad läskigt med skakningar! Är det för han var så stor?
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-07-14 17:42:22 följande:

Hur mår ni andra och hur funkar vardagen?

Jag för min del känner att jag har alla känslor på utsidan, både fysiska och psysiska. Känner mig öm i kroppen och väldigt känslig.

Kan inte minnas att det varit så med de andra två.

Gå ut känns enormt jobbigt, i trädgården funkar, men affärer och hälsa på folk känns oöverstigligt.

Jag tycker inte om att gnälla men här är det lite tufft nu. Sambon jobbar sin sista vecka och jag är själv typ 22/24 timmar med Lilleman. Han sover dessutom sämre och sämre på nätterna och äter minst en gång i timmen på natten.

Jag har sett till så vi inte får nå främmande och åka iväg gör jag inte om jag inte måste. Har dock släppt alla måsten och borden, så jag sover när han sover och äter matlådor jag lagat och har bosatt mig i sängen/soffan.

Men längtar rejält till nästa vecka då han kliver på 6 veckors semester och jag kan få lite avlastning på dagarna.
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-07-14 20:14:29 följande:

Vad läskigt med skakningar! Är det för han var så stor?

Ja det är nog det, han har väl inte fått nog med mat stackarn. Nu har jag dessutom försökt pumpa 2 ggr och det kommer absolut ingenting men jag kan klämma fram lite när jag trycker med fingrarna. Det skulle ju inte förvåna mig om jag lyckats sina redan också :/
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-07-14 20:40:38 följande:

Ja det är nog det, han har väl inte fått nog med mat stackarn. Nu har jag dessutom försökt pumpa 2 ggr och det kommer absolut ingenting men jag kan klämma fram lite när jag trycker med fingrarna. Det skulle ju inte förvåna mig om jag lyckats sina redan också :/

Håller tummarna att det inte sinat om det är amma du vill göra. Att ni lyckas få igång produktionen igen.
  • Sosozo
    sobrio88 skrev 2017-07-14 20:40:38 följande:

Kan ju vara väldigt svårt att pumpa. Jagchar testat det ett par ggr med men inte fått ut en droppe, och jag har massor med mjölk. Testa att låta honom ligga och snutta, om han vill. Så här tidigt tror jag inte att det är någon fara, finns goda chanser att du får igång det!
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-07-14 20:47:25 följande:

Håller tummarna att det inte sinat om det är amma du vill göra. Att ni lyckas få igång produktionen igen.

Sosozo skrev 2017-07-14 20:58:50 följande:

Kan ju vara väldigt svårt att pumpa. Jagchar testat det ett par ggr med men inte fått ut en droppe, och jag har massor med mjölk. Testa att låta honom ligga och snutta, om han vill. Så här tidigt tror jag inte att det är någon fara, finns goda chanser att du får igång det!

Jag hoppas det kommer igång men fick aldrig ordning på amningen efter brorsan blev sondad så jag har väl egentligen inga större förhoppningar att det går med den här heller. Men bara jag orkar hålla igång det så finns det väl lite hopp iaf ;)
  • Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-07-14 21:24:37 följande:
    Sosozo skrev 2017-07-14 20:58:50 följande:

Jag hoppas det kommer igång men fick aldrig ordning på amningen efter brorsan blev sondad så jag har väl egentligen inga större förhoppningar att det går med den här heller. Men bara jag orkar hålla igång det så finns det väl lite hopp iaf ;)
    Min äldsta sondades i 7 dagar, föddes med akut kejsarsnitt, men jag lät henne hänga vid bröstet innan matningen å sen sondades hon upp i rätt mängd, helammade i 4 månader. Så prata med dem å låt han ligga vid bröstet typ 24/7 så kommer det igång, :)
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017