• Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!

Välkommen hit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
    Test

• Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
  • Treansresa

[quote=77861631][quote-nick]acinnaleh skrev 2017-07-22 20:06:27 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad söt och fin hon är!

• Summerchild

[quote=77861631][quote-nick]acinnaleh skrev 2017-07-22 20:06:27 följande:[/quote-nick][/quote]

Hehe.... vad stor snuttan är.... mkt hår :)

• GrönaDruvan

Inatt sov Olle bättre igen. Skönt!
    Somnade 23.30 och sov nästan till 2.30...ammades och somnade om till 5.30...ammades och sedan blev han pigg. Då gick mannen upp med honom och vid 7 la han honom vid mig igen och så somnade vi om till 9.
    Började med minifom igår kväll, kanske hjälpte?

• Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-07-23 10:19:26 följande:

Somnade 23.30 och sov nästan till 2.30...ammades och somnade om till 5.30...ammades och sedan blev han pigg. Då gick mannen upp med honom och vid 7 la han honom vid mig igen och så somnade vi om till 9.

Låter som en toppennatt, vad skönt!
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-07-23 10:19:26 följande:

X

Vad skönt att du fick en bra natt! Hoppas det fortsätter så:)
  • sobrio88

Känns lite dumt att fråga när man hör att andra har krångelnätter men min lilla grabb ammades vid 1 i natt och sov sen till 7. Är det för långt emellan? Behöver man kanske väcka honom så han äter nån mer gång under natten? Han ligger vid bröstet och äter varje till varannan timme under dagen, förutom kanske ett längre sovpass på 3-4 h under dagen...

Har hembesök av BVC i morgon så får ju veta då om han har gått upp i vikt men det känns långt till imorgon ;)

• GrönaDruvan
    sobrio88 skrev 2017-07-23 12:11:17 följande:

Känns lite dumt att fråga när man hör att andra har krångelnätter men min lilla grabb ammades vid 1 i natt och sov sen till 7. Är det för långt emellan? Behöver man kanske väcka honom så han äter nån mer gång under natten? Han ligger vid bröstet och äter varje till varannan timme under dagen, förutom kanske ett längre sovpass på 3-4 h under dagen...

Har hembesök av BVC i morgon så får ju veta då om han har gått upp i vikt men det känns långt till imorgon ;)

Nä, det kan jag inte tänka mig att du ska behövs, men det beror ju på om han går upp som han ska.
    Jag fick ju väcka Olle var 3e timma i början eftersom han behövde gå upp bättre i vikt.
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-07-23 11:35:40 följande:

Tack treansresa och Summerchild. Ja hon har massa hår :)

Vad skönt att magdroppar verkar hjälpa grönadruvan! Sova behöver vi få göra.

Ja, hoppas att nätterna fortsätter så och att min ångest för att somna ifrån honom lättar något snart..

Du har verkligen en underbar liten bebis! Så söt!! Kul med bilder tycker jag!! Ska se om jag hittar någon bra bild på Olle.
  • LeyasMamma

Vad fina alla bebisarna är! :)

Inatt va en riktig krångelnatt här, det va amningn och byta blöja om vartannat så varken jag eller Saga kunde somna. Hon tömde brösten och va inte riktigt nöjd, och precis när båda va påväg att somna så bajsade hon och va tvungen att bytas blöja på så hon vaknade till igen och vi fick börja om. Då kändes livet lite hopplöst och ersättningstankarna va inte lång borta :D men vid 5 tiden så somna vi båda 2 :)

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017