Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Idag har jag varit väldigt känslig. Lilleman har bf idag och vi har redan fått ha honom här i 17 dagar. vill fortfarande inte tänka på vad som skulle kunna hänt om inte läkaren var så underbar som har var och att vi tog beslutet igångsättning. Kommer alltid vara tacksam att det var just han från Danmark som var här uppe just den veckan! Han följde ärendet hela veckan.
Var på BVC och nu väger han 3520 gram:) så 400 gram upp på 2 veckor från lägsta vikten. Känns helt okej:)
Ni som ammar, hur mycket ammade era små i början? Nu har min lilla legat vid brösten från 01-04.30 och sedan från 05.15-06.30. Minns inte att min stora hade såhär mycket sugbehov i början.
Ni som ammar, hur mycket ammade era små i början? Nu har min lilla legat vid brösten från 01-04.30 och sedan från 05.15-06.30. Minns inte att min stora hade såhär mycket sugbehov i början.
Idag har jag varit väldigt känslig. Lilleman har bf idag och vi har redan fått ha honom här i 17 dagar. vill fortfarande inte tänka på vad som skulle kunna hänt om inte läkaren var så underbar som har var och att vi tog beslutet igångsättning. Kommer alltid vara tacksam att det var just han från Danmark som var här uppe just den veckan! Han följde ärendet hela veckan.
Var på BVC och nu väger han 3520 gram:) så 400 gram upp på 2 veckor från lägsta vikten. Känns helt okej:)
Olle är en "snabb ammande" unge... inte heller sitter han fast vid bröstet hela tiden. Han vill väl snutta lite extra på kvällen ibland, men när han väl vill sova då spottar han ut bröstet.
På natten har jag han brevid och då äter/snuttar han mer, men spottar ut då också när han vill sova.
Väldigt annorlunda mot mina andra barn som suttit fast i brösten i timtal ibland.
Va härligt att han inte är så "beroende" av bröstet hela tiden. Hoppas det ändras när mjölken rinner till ordentligt.
Hur lång tid tog det för er innan mjölken rann till?
Hur har ni andra gjort med napp? När började ni i så fall med den?
Var på bvc igår och vägde och mätte för första gången (han var en vecka igår). Precis som storebror blev han kortare när han kom dit, haha. Storebror gick från 51 cm på neo till 49 cm på BVC och bebisen gick från 55 cm på neo till 53 cm på BVC ;)
Han vägde 4500 g när han föddes och gick ner till 4205 g vid pku-testet. Vid hemgång från neo hade han gått upp till 4345g (4 dagar gammal) och igår vägde han 4415 g. 210 g på 5 dagar måste väl vara rätt bra va? Bvc sköterskan var nöjd men storebror hade väldiga problem att gå upp i vikt så jag har ju det i bakhuvudet hela tiden...