Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Jag svajar fortfarande i humöret men i stort är det bra.
Jag känner dock som dig. Sommarlovet, alla är hemma och det blir påfrestande. Massa måsten och barn som ska underhållas vad det än är för väder.
Nu blir vi dock syskonfri en vecka så vi funderar på att åka på semester i några dagar och andas lite.
Lilleman har äntligen fått ett namn också. Det blir en Lucas. "tyvärr" är namnet snott härifrån, är det kanske tom från dig delilah? Hoppas inte du tar illa upp isåfall, det är ju ett så fint namn!
Vad roligt med en till Lucas, klart jag inte tar illa upp! :)
Visst är det fint
Vad skönt att höra! Trotts att det ligger på topplistan och vi har läst den många gånger hade vi aldrig reflekterat över namnet. Men sedan låg han i min famn när du skrev att din lucas var född och då fastnade jag och sambon direkt och vart chockad att det låg på topplistan! Det är riktigt fint! Så ståtliga, coola men endå gulliga!
Ska jag ringa sjukhuset? Vart ska jag ringa?
Det är oerhört svårt sen i fredags (vägde på sjukan å allt var toppen) och skulle hämta min son. Jag var stressad över dom 3 timmar det tar att hämta honom... och efter det rinner inte mjölk till som det ska ... verkade som Elvin fick i sig mindre mat.... ja ju mer tiden gick förstog jag att det var så...men ville vänta in maten om det skulle komma mer... lördag. Ingenting... matar med semper.....han kräks av maten. Mina tidigare barn är mjölkallergiker och laktos .... så det med semper gillar jag inte....han får inte i sig tillräckligt. Får koppmata tar 100 år... oregelbundet med tider... allt är förstört...han sover konstant.... vill ha hjälp. Nu lr imorgon?
Ska jag ringa sjukhuset? Vart ska jag ringa?
Det är oerhört svårt sen i fredags (vägde på sjukan å allt var toppen) och skulle hämta min son. Jag var stressad över dom 3 timmar det tar att hämta honom... och efter det rinner inte mjölk till som det ska ... verkade som Elvin fick i sig mindre mat.... ja ju mer tiden gick förstog jag att det var så...men ville vänta in maten om det skulle komma mer... lördag. Ingenting... matar med semper.....han kräks av maten. Mina tidigare barn är mjölkallergiker och laktos .... så det med semper gillar jag inte....han får inte i sig tillräckligt. Får koppmata tar 100 år... oregelbundet med tider... allt är förstört...han sover konstant.... vill ha hjälp. Nu lr imorgon?
Jag svajar fortfarande i humöret men i stort är det bra.
Jag känner dock som dig. Sommarlovet, alla är hemma och det blir påfrestande. Massa måsten och barn som ska underhållas vad det än är för väder.
Nu blir vi dock syskonfri en vecka så vi funderar på att åka på semester i några dagar och andas lite.
Lilleman har äntligen fått ett namn också. Det blir en Lucas. "tyvärr" är namnet snott härifrån, är det kanske tom från dig delilah? Hoppas inte du tar illa upp isåfall, det är ju ett så fint namn!
Här verkar vi vara inne i en ny fas, vill vara vaken trots att jag är trött (ibland) fasen :) hon ligger och sover och har det super hos mig när hon ammat... men ändrar man läge eller försöker lägga ner henne så har hon stora pigga ögon och blir sprattlig.
Ibland är det enda hon vill att fortsätta amma (tror hon växer nu... upp ca 220g i veckan på sista mätningen då det gått 13d sen sist)... ibland vill hon greja med nåt... då gäller det att fatta vad... ibland är det att slå på grejer i babygymmet... ibland gå runt med pappa och kolla på blommor i trädgården... osv... tänk om man var tankeläsare :)
Verkar som att mina bebisar, eller alla bebisar??, kan vända dig från mage till rygg ganska tidigt. Storebror gjorde det vid ca 40d, lillasyster gjorde det vid 37d. Oj så arg hon blev tre gånger när jag la henne på mage i gymmet igår ;) kan ju inte låta bli...
Om han sover konstant hade jag ringt direkt idag
Usch vad läskigt. Jag hoppas och tror att du ringt och att ni får hjälp.
Samma här...han känns lite förändrad det senaste. Vill gärna "hitta på nåt" när han är vaken och gå runt och så...
Imorgon är det BVC igen. Inte varit där på 2 veckor, så ska bli kul att se vad han väger nu. Vägde oss själva idag på en vanlig våg och enligt den ska han väga 4.2 kg nu...alltså 570 gram upp på två veckor!! Kul att se om det stämmer imon. Han har iof blivit lite knubbig nu och det känns att han är tyngre!
Ska också be sköterskan kolla på hans hemska hud...ansikte och öron ser inte kul ut nu alltså. Kanske har de nån bra salva att tipsa om.