Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Ja jag tänkte va gul han e innan jag läste.... bra då att han får vara ute i ljuset :)
Inatt sov Olle nästan 2h i sin egna säng! Tänk om det skulle funka varje natt nu, att lägga honom där! Hoppas, hoppas!
Han kunde dock inte somna om efter amningen så då fick han ligga hos mig!
Ni som ammar, upplever ni att ni har mer mjölk i ett bröst? Tycker mitt höger bröst har så lite mjölk och det skiljer i storlek också. Märker också när han äter att det inte kommer så mycket där, förutom när det gått lång tid. Såklart låter jag han äta mer på vänstra, men försöker ändå låta han äta på båda, men det verkar inte hjälpa så att det blir mer mjölk..
Känner ni att mjölken rinner till ofta? Hur ofta är normalt? Tycker det känns väldigt sällan, några ggr om dagen.
Inatt sov Olle nästan 2h i sin egna säng! Tänk om det skulle funka varje natt nu, att lägga honom där! Hoppas, hoppas!
Ni som ammar, upplever ni att ni har mer mjölk i ett bröst? Tycker mitt höger bröst har så lite mjölk och det skiljer i storlek också. Märker också när han äter att det inte kommer så mycket där, förutom när det gått lång tid. Såklart låter jag han äta mer på vänstra, men försöker ändå låta han äta på båda, men det verkar inte hjälpa så att det blir mer mjölk..
Känner ni att mjölken rinner till ofta? Hur ofta är normalt? Tycker det känns väldigt sällan, några ggr om dagen.
Jag tycker att Saga äter bättre och mer ur vänstra, men brukar börja på höger för att hon ska hjälpa igång produktionen där mer och "tömma" det bröstet först. Hon äter ju sig ändå mätt på vänster sen. Däremot har jag tyckt att kvällarna varit lite jobbiga. Då vill hon äta HELA tiden och har en unge som konstant hänger i brösten. Känns som att min mjölk är mycket tunnare på kvällen och hon står sig inte alls lika bra och måste därför äta hela tiden. Tankarna har gått många gånger till att ge tillägg på kvällen. Är egentligen inte så mycket för att amma och trivs inte jättebra med det.
Precis sådär är det för oss med! Konstant ammande på kvällen och hon blir till slut arg på brösten då de inte ger så mkt mjölk. Iaf, vi ger en flaska ersättning på kvällen vid 23:00-rycket. Jag ammar till 22:00 ca sen lämnar jag över till min man. Jag ammar nästa gång vid 01-02 någon gång och då är brösten påfyllda igen. Bonus är att jag kan få några bra timmars sömn däremellan och att pappan får knyta an, mata, få egentid med henne.
Helamning är inte min grej. Jag ammar nu så länge jag känner för det. Men för att jag ska vara ok med att amma öht så måste det vara delamning.
Här är den första riktiga Stockningen på besök. Febern vägrar ge med sig och är den jag tycker är värst! Smärtan tycker jag man får bort lite då och så. Tur jag har sambon hemma som kan göra allt annat hemma.
Annars går allt bra här hemma! Har svårt att förstå att han blir en månad snart! Tycker de var igår han kom:)
Jag tycker det är riktigt svårt med att ge flaska han vägrar verkligen allt annat än bröstet och provade napp på honom men sen sög han fel på min tutte... så det störde allt tillfälligt.
Vilken ersättning tycker ni är bra? Bäst för magen?
Jag kommer att försöka gå över till ersättning när smakportioner kommer igång. Runt 4 mån. Går det inte så får jag väl amma längre då. Ammade dottern till 15 mån. Hon vägrade släppa taget om amning.
Här är den första riktiga Stockningen på besök. Febern vägrar ge med sig och är den jag tycker är värst! Smärtan tycker jag man får bort lite då och så. Tur jag har sambon hemma som kan göra allt annat hemma.
Annars går allt bra här hemma! Har svårt att förstå att han blir en månad snart! Tycker de var igår han kom:)