• Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!

Välkommen hit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
    Test

• Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-07-16 12:52:01 följande:

Var sover era små på nätterna?

I början somnade Olle i babynestet mellan oss i sängen, men det funkar väldigt sällan nu.

Han somnar i stort sett bara hos mig nu, tätt intill.

Vet att det inte är bra att samsova, men vad ska man göra? Alla sover bäst så.

Försöker ungefär varannan kväll att få han att somna i nestet, och oftast får jag hålla på i 1-2 timmar och det funkar ändå inte.. han skriker inte men han ligger och knorrar och sparkar och känns väldigt stressad.

Tar jag honom till mig somnar han på mindre än 5 min...

Vi kör på det som funkar. Har gjort med alla och gör nu. Bebisen får välja i den utsträckning det går. Samsovit med de två första. Den äldsta hade kolik och var enbart hyffsat nöjd då han låg vid bröstet så jag sov med bröstet i hans mun typ. Andra lade vi i egen säng vid 4 månader. Han sov bra på mage så då skaffade vi andningslarm. Den här bebisen ligger första delen av natten i babynest. Sen ska det snuttas och då sover hon jämte mig. Om hon bara vill ha närhet så får hon sova bredvid sin pappa.
  • Sosozo

Någon mer än jag som svettas på nätterna? Jag svettas floder! Alltså, måste vända på täcket under natten och håret är alldeles vått så jag får sätta upp det när jag ska amma. Inte så fräscht haha!

• Delilah2001
    Sosozo skrev 2017-07-17 10:28:25 följande:

Någon mer än jag som svettas på nätterna? Jag svettas floder! Alltså, måste vända på täcket under natten och håret är alldeles vått så jag får sätta upp det när jag ska amma. Inte så fräscht haha!

Jag med! Mest i ansiktet och under håret typ.

Började redan första natten på bb.

Kan det ha med hormoner att göra kanske?
  • Sosozo
    Delilah2001 skrev 2017-07-17 10:46:13 följande:

Jag med! Mest i ansiktet och under håret typ.

Började redan första natten på bb.

Kan det ha med hormoner att göra kanske?

Ja, det känns rimligt! Jag relaterade det till amning men hormoner kan det ju också vara. Jag frågade min bm om det och hon sa att man svettas ut överflödet av vatten (från graviditeten eller nu glömde jag fråga). Men hur länge ska det hålla på, undrar man.
  • Delilah2001
    Sosozo skrev 2017-07-17 16:18:21 följande:

Ja, det känns rimligt! Jag relaterade det till amning men hormoner kan det ju också vara. Jag frågade min bm om det och hon sa att man svettas ut överflödet av vatten (från graviditeten eller nu glömde jag fråga). Men hur länge ska det hålla på, undrar man.

Ja, i alla fall jag samlade massa vätska sista tiden av graviditeten, så det är ju inte konstigt att man svettats ut det. Men lustigt att det är just genom ansiktet, haha!
  • Treansresa

Hur ofta badar ni era små? Jag läcker enorma mängder mjölk och tycker den lukten fastnar i honom så är rädd att vi badar för ofta:( att man ska vara då osäker även fast det är tredje

• Beebii

Våran lille kille har snart varit ute i 2 veckor villet känns galet! man får ju smått panik över va fort tiden går. Han är helt fantastisk och sover så himla mycket, matar max 2ggr per natt och sen ca var 3-4e timme på dagarna. Han sover med mig i sängen men jag sover väldigt lätt dock, ligg ammar oftast på natten så känns enklast så! Tror han skulle kunna sova egen säng med men jag vill gärna ha honom nära...

Amningen funkar så där.... Han kan ta ordentligt grepp och suga men oftast när han läggs vid brösten så bara munnar han och slickar lite. Han gapar nog inte tillräckligt och inget jag gör hjälper.... sen plötsligt så får han tag och det fungerar bra. Detta ger ju en frustrerad bebis och en massa läckande mjölk! Vi har inte badat honom än men måste nog göra det pga mjölk läckaget

Sen är det detta med namn... Han är fortfarande inte namngiven! Panik över detta med såklart....ett namn som kom spontant till både mig och sambon är Walter. Vad tycker ni om det?

Pust! Om någon orkar och vill höra våran förlossnings historia är det bara att hojta till! Ingen av våra tre har hört till de normala

• sobrio88
    Beebii skrev 2017-07-18 08:03:02 följande:

Våran lille kille har snart varit ute i 2 veckor villet känns galet! man får ju smått panik över va fort tiden går. Han är helt fantastisk och sover så himla mycket, matar max 2ggr per natt och sen ca var 3-4e timme på dagarna. Han sover med mig i sängen men jag sover väldigt lätt dock, ligg ammar oftast på natten så känns enklast så! Tror han skulle kunna sova egen säng med men jag vill gärna ha honom nära...

Amningen funkar så där.... Han kan ta ordentligt grepp och suga men oftast när han läggs vid brösten så bara munnar han och slickar lite. Han gapar nog inte tillräckligt och inget jag gör hjälper.... sen plötsligt så får han tag och det fungerar bra. Detta ger ju en frustrerad bebis och en massa läckande mjölk! Vi har inte badat honom än men måste nog göra det pga mjölk läckaget

Sen är det detta med namn... Han är fortfarande inte namngiven! Panik över detta med såklart....ett namn som kom spontant till både mig och sambon är Walter. Vad tycker ni om det?

Pust! Om någon orkar och vill höra våran förlossnings historia är det bara att hojta till! Ingen av våra tre har hört till de normala

Walter var jättefint tycker jag :)
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-07-17 21:37:40 följande:

Hur ofta badar ni era små? Jag läcker enorma mängder mjölk och tycker den lukten fastnar i honom så är rädd att vi badar för ofta:( att man ska vara då osäker även fast det är tredje

Min blir 6 dagar idag. Kommer nog bada honom idag eller nån av dom närmsta dagarna. Gillar inte att bada dom för mycket för jag tycker huden torkar ut för lätt. Tar hellre och fuktar en torrservett och torkar av där det är smutsigt. Storebror badade (duschar) jag en gång i veckan ungefär för att han inte ska bli torr, lite oftare nu på sommaren när han inte har så mycket kläder och lortar ner sig mer ;)
  • sobrio88

Nån här som använder bärsjal? Något lätt och smidigt sätt att knyta på för en bärsjalsnybörjare :) (bör finnas på YouTube så man kan se hur man gör)

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017