• Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!

Välkommen hit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
    Test

• Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
  • sobrio88
    Bimbim79 skrev 2017-07-14 22:22:07 följande:

Min äldsta sondades i 7 dagar, föddes med akut kejsarsnitt, men jag lät henne hänga vid bröstet innan matningen å sen sondades hon upp i rätt mängd, helammade i 4 månader. Så prata med dem å låt han ligga vid bröstet typ 24/7 så kommer det igång, :)

Var nog lite snabb att bli nojig tror jag.. Blev väl så stressad när hans socker var så lågt så det inte funkade. Nu har han Ammat hela natten och så pumpade jag lite grann på morgonen för nu börjar det spänna i brösten och fick ut en hel del på bara några minuter :) han stödmatas fortfarande med sonden men han vill så gärna amma så det blir nog bra till slut :)
  • Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-07-15 07:12:38 följande:
    Var nog lite snabb att bli nojig tror jag.. Blev väl så stressad när hans socker var så lågt så det inte funkade. Nu har han Ammat hela natten och så pumpade jag lite grann på morgonen för nu börjar det spänna i brösten och fick ut en hel del på bara några minuter :) han stödmatas fortfarande med sonden men han vill så gärna amma så det blir nog bra till slut :)
    Det är ju lätt att bli stressad om man känner att man inte mättar sitt barn såklart! Jag har haft ersättning hemma o flaska, som backup även på den första! Min skräck va ju sitta själv i en lgh mitt i vintern utan bil, affärerna stängda hungrig bebis å inte kunna mata henne. Men tryggheten att ha det där i skåpet gjorde ju också att jag kunde slappna av å då rinner ju mjölken till såklart! :)
  • Sosozo
    sobrio88 skrev 2017-07-15 07:12:38 följande:

Härligt!
  • Sosozo
    Summerchild skrev 2017-07-14 01:17:18 följande:

Det vet jag inte... blev sårigt och sen varade det...blev som en liten blåsa i vårtan och klämde man inte ut det så bildades det mer bara... och jag fick nån kortisonkräm med antibakteriell ... tror det var mannen som hade sugit för hårt typ å gjort inflamerat haha pinsamt! Ungefär som bebisen kommer göra under 1a dagarna ...brukar göra helvetiskt ont innan brösten blitt förhårdnade. Men dom har ju gjort dom såriga å inte varigt.

Ok, ja det var ju lite otippat! Men du slapp penicillin iaf, alltid något. Säkert ingen fara med det när du ska amma sen.
  • KaffeOchHybris

Var ute idag och blev fast i regnet. Var kall när jag kom hem och tänkte värma upp mig i duschen, men det råkade bli ett bad... ooups... Jaja, tänker att badförbjudet främst gäller sjöar och hav. :) 

• GrönaDruvan

Var sover era små på nätterna?
    I början somnade Olle i babynestet mellan oss i sängen, men det funkar väldigt sällan nu.
    Han somnar i stort sett bara hos mig nu, tätt intill.
    Vet att det inte är bra att samsova, men vad ska man göra? Alla sover bäst så.
    Försöker ungefär varannan kväll att få han att somna i nestet, och oftast får jag hålla på i 1-2 timmar och det funkar ändå inte.. han skriker inte men han ligger och knorrar och sparkar och känns väldigt stressad.
    Tar jag honom till mig somnar han på mindre än 5 min...

• GrönaDruvan

Förresten, tänker ni mycket på psd?
    Med de andra två barnen var jag extremt rädd för det. Hade t.o.m andningslarm på äldsta tills han var 2 år.
    Vill gärna ha larm på Olle också, men det är svårt då han inte vill sova själv... tänker väldigt mycket på psd och är så rädd att hitta min lilla död. Är dock inte riktigt lika nojjig denna gång, även om jag är orolig.

• Delilah2001

Lucas sover i sin säng eller babynestet. Vågar inte samsova med honom förrän han blir lite större.

Samsov med tvåan i flera år, men inte så mycket med ettan.

På bb med både ettan och tvåan så förespråkade de samsovning redan på bb, men inte nu längre.

Psd, ja... gud jag tänker på det hela tiden.

Samma med ettan, men inte något särskilt med tvåan.

Hade andningslarm till ettan, och funderar på att skaffa det nu också.

• KaffeOchHybris

Jag är inte så orolig för psd... oroar mig för andra olyckor o sjukdomar däremot. Psd har varit så omskrivet senaste decennierna att jag tror att det verkar som en mycket större risk än vad det faktiskt är. Förekomsten varierar ju lite mellan åren men enligt den här sidan var det 0.15 per 1000 födda år 2011 ( www.internetmedicin.se/page.aspx ), alltså mindre än en promille.

Vår tjej sover i en bedside crib. Det funkar bra. Ibland somnar jag när hon suger på tutten o då sover hon bredvid mig några timmar. Är lite rädd för att rulla på henne, inte för psd specifikt men för andra skador som kanske kan uppstå på det sättet.

• Treansresa

Jag har Lilleman oftast i spjälsängen. Men han somnar alltid när han äter så lyfter över honom dit. När sambon inte är hemma så har han dock fått sova i sängen med mig. Men han sover bäst i sin säng.

Har dock beställt ett andningslarm nu. Är orolig för det och andra saker. Gillar inte tanken att ha han i våran sängen då ja är rädd att vi rullar på honom eller lägger en arm/ben över.

Men skulle aldrig klara av att han skrek sig till sömn.

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017