Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Pojke 12 juli.
Nu sitter vi och väntar på våran tur på eftervårdsmottagningen. Har lite dålig koll på om det är en koll imorgon också annars om allt är bra så åker vi hem ikväll (bor på patienthotellet). Fysiskt är jag bra utmattad (30 h värkarbete varav ca 3 h krystvärkar) men jag är ändå mer nöjd med den här förlossningen än förra (15 h efter vattenavgång). Men det beror nog mest på att jag inte använde mig av lustgas förrän krystvärkarna nu så jag var mer med denna gången och att nu var det en frisk och stark bebis :)
Storebror på 2 år var och hälsade på imorse och jag har nog aldrig sett honom så stolt förut <3
Grattis till lillebror ;) här (USÖ) har man läkarkontroll efter ca 2 dar samt gör pkuprov vid 48h men det kanske skiljer sig åt? Det var även nån sorts koll på rummet vid 6h, antar att kollen gjordes med ettan också men minns den ej (eller så var jag på postop)
Syskons möte med bebis är minnesvärt.
Hej! Kul med bebistråd!
Grattis alla! :)
Snittet gick toppen för mig. Väldigt nöjd med det. Men amningen har verkligen krånglat! Fick ett sår på ena bröstvårtan som inte läkte och började vara och när jag gick till vc var det i flammation och jag fick antibiotika i en v kuren tog slut igår men har fortfarande ont och en brännande känsla i bröstet. På bvc sa de att jag ska hålls koll, om det inte blir bra då kan det vara antibiotikan som inte tagit. Drygtutte. Men så länge be isen mår bea får man vara glad! Hon tappade för mkt i vikt på BB men det har ordnat sig nu och hon har gått upp spm hon ska.
Just det- flicka 27/6
Ja det är det jag har för mig att min BM sa att det var 2 dagar efter (Första låg på neo så jag har dålig koll på ordinarie kontroller). Men BM på förlossningen sa att det var idag så det återstår och se om hon bara bokade fel dag ;)
Men usch då, och jobbigt att det inte känns bra än trots att kuren är över. Vad skönt att bebis ändå växer som hon ska. Ingen reaktion hos henne på antibiotikan? Min syster har ju fått ta antibiotika efter Bäckenbotteninflammation och nu igen för uvi. Hennes bebis har fått ta magdroppar men haft en del magbesvär av dem.
Mår ganska bra men tycker det är jobbigt att man inte får lyfta mer än typ bebisen. Hade dock väldigt ont i ryggen först efter förlossningen och det känns direkt om jag lagt typ en vattenflaska i handväskan så det är nog bra med lyftförbud :)
Magen försvann direkt även denna gång även om man kan se lite av den om man tar av tröjan. Tror såret läker bra men är typ hårt under.
Psykiskt tycker jag fortfarande att det som skedde på Facebook första dagarna efter dottern föddes är skit. Nu väntar födelsedagar, får se om hon skärper till sig.
Hej! Kul med bebistråd!
Grattis alla! :)
Snittet gick toppen för mig. Väldigt nöjd med det. Men amningen har verkligen krånglat! Fick ett sår på ena bröstvårtan som inte läkte och började vara och när jag gick till vc var det i flammation och jag fick antibiotika i en v kuren tog slut igår men har fortfarande ont och en brännande känsla i bröstet. På bvc sa de att jag ska hålls koll, om det inte blir bra då kan det vara antibiotikan som inte tagit. Drygtutte. Men så länge be isen mår bea får man vara glad! Hon tappade för mkt i vikt på BB men det har ordnat sig nu och hon har gått upp spm hon ska.
Maken meddelade de närmaste att allt gått bra mm innan vi fick lämna postop eftersom vårt snitt blev så sent på dagen trots att vi skulle skriva in oss 6.30. Vi ville typ berätta att allt gått bra för de satt som på halster. Ena svärmor tog dig först friheten att gratulera på våra väggar redan innan jag var åter från postop. Jag svalde min besvikelse men kände mig tvingad att meddela alla på Facebook tidigare än önskat pga att folk så klart såg detta grattis.
Ett par tre dar senare, precis när vi valt namn och börjat meddela samma närmaste innan alla andra skulle få veta så hittade jag dels foto jag inte sett på dottern men också information om vad vårt barn skulle hitta på Facebook. Det är verkligen inte ok för mig utav många orsaker. Dels vill jag själv bestämma vilka bilder som Facebook får rätt till, dels är jag inte ok med hur denna svärmor inte varit tillräckligt närvarande under sonens uppväxt. Vi har sagt många gånger att sonen har inte Facebook, kommunikation behöver ske på annat sätt. Relationen till min andra svärmor (bonus!) är mkt mer en farmorrelation än till denna svärmor. Men framförallt såg jag fram emot att själv få berätta om vad just vår mkt efterlängtade bebis skulle heta på det sätt vi ville och när vi ville. All glädje i det försvann och makens syskon har bara fått hennes story i vilken det ingick en dag av martyrskap på Facebook. Vet att man är extra känslig när man precis fått barn men blir verkligen ledsen av att tänka på det även nu.
Jag kommer in nästa vecka igen. Då är det min tur... vill gärna själv att amningen ska fungera då mina tidigare barn gick upp dåligt i vikt...
Stackare! Krya dig! Fick en inflammation innan graviditeten så frågan är om det påverkar det bröstet? Får helt enkelt veta det snart. :S