Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Sosozo skrev 2017-07-13 14:38:50 följande:

Hej! Kul med bebistråd!

Grattis alla! :)

Snittet gick toppen för mig. Väldigt nöjd med det. Men amningen har verkligen krånglat! Fick ett sår på ena bröstvårtan som inte läkte och började vara och när jag gick till vc var det i flammation och jag fick antibiotika i en v kuren tog slut igår men har fortfarande ont och en brännande känsla i bröstet. På bvc sa de att jag ska hålls koll, om det inte blir bra då kan det vara antibiotikan som inte tagit. Drygtutte. Men så länge be isen mår bea får man vara glad! Hon tappade för mkt i vikt på BB men det har ordnat sig nu och hon har gått upp spm hon ska.

Jag kommer in nästa vecka igen. Då är det min tur... vill gärna själv att amningen ska fungera då mina tidigare barn gick upp dåligt i vikt...

Stackare! Krya dig! Fick en inflammation innan graviditeten så frågan är om det påverkar det bröstet? Får helt enkelt veta det snart. :S
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-07-13 23:30:32 följande:

Ja, det är skönt om amningen funkar om man nu ska amma. Amning är inte heligt för mig på något vis men just nu känner jag för att amma och blir glad om det funkar.

Brösten, vad känsliga de är alltså! Vad var det för typ av i inflammation du hade innan?

Det vet jag inte... blev sårigt och sen varade det...blev som en liten blåsa i vårtan och klämde man inte ut det så bildades det mer bara... och jag fick nån kortisonkräm med antibakteriell ... tror det var mannen som hade sugit för hårt typ å gjort inflamerat haha pinsamt! Ungefär som bebisen kommer göra under 1a dagarna ...brukar göra helvetiskt ont innan brösten blitt förhårdnade. Men dom har ju gjort dom såriga å inte varigt.
  • Summerchild

Min nykomling riktigt liten för att vara den :)

Min Elvin 23.45 20/7 3740gr 51cm

Trötter och matas med kopp. Får se om vi får åka hem idag från bb eller imorgon :)
  • Summerchild

[quote=77861631][quote-nick]acinnaleh skrev 2017-07-22 20:06:27 följande:[/quote-nick][/quote]

Hehe.... vad stor snuttan är.... mkt hår :)

• Summerchild

Jättefin olle :) .....vi är nyss hemkomna! Elvin å jag. Så skönt att få ha sitt egna å lugna och fokus på sitt. Amningen har nyss kommit igång. Vi använder även ersättning emellan åt då han är så slö och har lite gulsot.

Jobbiga är att man måste ta tid när han måste få i sig mat. Men vi njuter ändå. Fördelarna är mer än nackdelar med allt.

• Summerchild

Angående minskad risk för spädbarnsdöd ....rekomenderat är att barnet ska ligga på rygg och inte på magen eller sidan. Men jag vill ha mitt barn på sidan ..för det har varit naturligt för alla mina 4 barn att ligga så. Är det fel det ?

Hur ligger ditt barn?

En till rekommendation att inte sova med sitt barn.

Sover du med ditt barn?

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-24 21:26:12 följande:

Igår fick han ta premiären med fyrhjulingar! Han trivdes bra:) sambon har byggt ett speciellt fäste för bilstolen så han ska kunna åka med:) ( är inte samma som han har i bilen)

Tycker man ser på bilderna hur gul han är fortfarande

Ja jag tänkte va gul han e innan jag läste.... bra då att han får vara ute i ljuset :)
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-07-24 22:27:58 följande:

Han sover på rygg i vagnen och babynestet. På mage i famnen och på sidan vid amning i sängen ( men försöker att inte somna så)

Han är kräkig av sig, så ville gärna ha honom på sidan, men bvc var inte så nöjda med det.

Jag har svårt att sova på natten, antingen så gnäller och knorrar Lucas, pga magont antagligen, och är han tyst oroar jag mig för psd.

Bvc får inte gå emot socialstyrelsens rekommendationer. Men vad man gör själv med sitt barn är upp till en själv.

Min son faller lätt på sidan. Jag gör ungefär som med dom andra 3. Sover med han i sängen. Han vaknar ständigt om han är ensam. Trivs med han nära mig. :)
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-07-26 13:46:18 följande:

Inatt sov Olle nästan 2h i sin egna säng! Tänk om det skulle funka varje natt nu, att lägga honom där! Hoppas, hoppas!

Han kunde dock inte somna om efter amningen så då fick han ligga hos mig!

Ni som ammar, upplever ni att ni har mer mjölk i ett bröst? Tycker mitt höger bröst har så lite mjölk och det skiljer i storlek också. Märker också när han äter att det inte kommer så mycket där, förutom när det gått lång tid. Såklart låter jag han äta mer på vänstra, men försöker ändå låta han äta på båda, men det verkar inte hjälpa så att det blir mer mjölk..

Känner ni att mjölken rinner till ofta? Hur ofta är normalt? Tycker det känns väldigt sällan, några ggr om dagen.

Jag tycker att du ska börja med det bröst som producerar för lite... så byter du över. Annars kan du pumpa för att öka produktionen. Sen försöka köra varannan gång på varje bröst. Men så fort ett bröst verkar mindre så stimulera det med antingen amning lr pump en xtra gång. :)
  • Summerchild

Jag tycker det är riktigt svårt med att ge flaska han vägrar verkligen allt annat än bröstet och provade napp på honom men sen sög han fel på min tutte... så det störde allt tillfälligt.

Vilken ersättning tycker ni är bra? Bäst för magen?

Jag kommer att försöka gå över till ersättning när smakportioner kommer igång. Runt 4 mån. Går det inte så får jag väl amma längre då. Ammade dottern till 15 mån. Hon vägrade släppa taget om amning.

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017