Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Berätta mer! :(
Borde väl vara mycket mer ovanligt senare? Eller?
Berätta mer! :(
Borde väl vara mycket mer ovanligt senare? Eller?
Dexter tramsar också med flaskan här. Typ tränar på att putta bort den o stoppa in den ;)
Sen blir han ju skitsur för han är ju hungrig. Men väldigt olika mängd varje gång. Mellan 60-160 beroende på humör. Men växer som han ska iaf! :)
Väcka honom för att äta kommer jag aldrig göra. Så länge barnet är friskt i övrigt kommer det själv tala om när det är hungrigt. Här är oftast 1,5-2,5 timme emellan på dagen. Sen 5-6 ibland 7 timmar emellan på natten. Enda som är lurigt när de är nya är ju om de är gula å slöa, då kan man behöva väcka för att mata. Men det har ju gått över nu. Vill inte vänja honom vid att bli väckt å få mat mitt i natten. Har inte gjort det med någon av mina, enda som ville äta på natten är nuvarande 9 åringen, men hon lät ju mig knappt sova på 3 år. 14 åringen vägde 1935 när hon föddes och från 6 månader sov hon gärna 8 timmar utan mat. När hon börjat med gröt och middagsmat slutade nattmålet. Hon vägrade ju välling/ersättning/ napp så jag va bara glad jag slapp göra spagetti och köttfärs mitt i natten :)
Hur går det? Vad har de sagt på Bvc?
Vi har nu varit på näst sista föräldragruppen. Biblioteket denna gången, barnen tyckte det va jättekul, färger o alla lampor ;) böckerna med ramsor uppskattades.
Dexter är genomförkyld, påverkar inte hans humör direkt. Men är tacksam för koksalt och nässug. Använder engångsspruta, koksalt och spolar rent sen suger!
Han börjar mer å mer rata nappen för vänster tumme, hade hellre sett att han tog napp, tumme är svårt att reglera /sluta med :/
Newbie inte newbie....jo byxorna är sköna i linningen gillar dom... men varför köper man annars kläder efter märken ??? Jag köper nästan allt från tradera. Helt underbart. Molo är en favorit. Klart att det blir dyrt men visst ska barnen vara lika snygga som sina föräldrar. :D
Jag gillar lundmyr och newbie kläderna, inte allt av det. Men man har ju lärt sig vad som är gångbart när man är inne på 4:e. Tröjor går bort, allt som är tight att dra över huvudet, pyjamaser med fötter osv. Enda gången OneP overall med fast luva funkar är ju när de ligger still å sover i vagnen. Vi har haft tur i oturen här. Hade ju ingenting kvar, men en kollega kom med babygym, amningskudde, syrran kom med babysittern/gunga, och babynest. Köpte bäddset lundmyr av en kompis, spjälsäng med borttag bar sida + trilla ur bräda på blocket, köpte bara till ny madrass. Vagnen är nog det vi la pengar på och bilstol. Syrran har en besafe knappt använd de haft i extra bilen så den köper vi billigt där.
Många nu som får barn efterhand så vi låter kläderna cirkulera. Köpte hel garderob 68, bara märkeskläder 55 plagg för 200:- allt detta är just nu vår tur! Maken har inte fått ersättning på 8 veckor så i 2 månader har vi levt på min föräldrapenning! Visst nu är det förhållandevis hög, men är ju ändå 7000:- mindre än vad jag är van vid, och han brukar ju minst ha in 25' han med! Typiskt att försäkringskassan strular när det är som värst? Han kan ju inte gärna jobba som sjukskriven heller. Tanken va ju att han skulle ha sin sjukpenning pga operationen nu tills jag börjar jobba o han är föräldraledig! Men då gäller det ju att han får sina pengar. De kommer ju klart retroaktivt, men det betalar ju varken blöjor räkningar mat osv just nu. Tjejernas födelsedagspresenter är iaf till det mesta inköpt redan, de fyller 14:e och 15:e december.
Jag har varit överallt å tittat på rea ....men maxi tänkte jag inte på eller coop.... ska ut å kika där oxå....har blivit rea på newbie som jag passade på. :)
Tårta brukar min syster göra förut med chokladpudding efter bottnarna och grädde .... men jag tycker den passar typ riktigt små barn ....så kan man ha banan på toppen lr strössel. Jag gillar prinsess och färdigt lock men inte från dan ...jättesnuskig. ska väl vara typ Icas.
Elvin vägde 6800. Han börjar stanna av i kurvan. Men det är för att jag råkat vänja honom med tystnad när han äter å sover ....vilket inte var så smart. Träffade en pappa som hade tagit över ledigheten och han tyckte det var typiskt kvinnor som gör barnen ljudkänsliga.... han menade på att hans dotter har blir distraherad vid matningen..... han vill föra normal ljudnivå trots att hon skulle äta ....då log hon och stirrade på oss och ville vara med i samtalet...men när vi blev tysta så åt hon...lol
Å vad spännande med smakprov om1 månad här... ska bli så kul :)
Någon som såg dokumentären igår där man fick följa ett par som förlorade sitt barn i psd precis innan hon föddes?
Jag såg början, jag minns inte att jag någonsin gråtit till någon film eller dokumentär tidigare, men det gjorde jag nu. Kunde inte se klart den.
Är samtidigt så oerhört tacksam för Lucas. Var irriterad igår eftermiddag, huset i en enda röra, och Lucas gnällde och hade sig.
Man får verkligen perspektiv på saker ibland..
Min mamma förlorade sin 3 mån bebis och min pappa förlorade även sin 5 mån tvillingbror... så ja hade velat rekomenderat dom att se filmen. Men jag ville inte säga något dom är verkligen känsliga. Min mamma har börjat öppna sig lite grann efter 40 år. :( hon (skulle) fyllde 42 år 24 maj
Tittade också på den dokumentären igår.. usch så fruktansvärt!!! Så hemskt att pyssla och hålla om sin döda bebis.. inte få höra första skriket eller höra att hjärtat inte längre slår.. så fruktansvärt!!! Lider med dom som upplever sånt.. hemskt..man blir så ledsen..
Fint i slutet när dom fick en levande bebis.. och hade fest för att hedra Inez. Jag måste faktiskt dåligt av att se denna.. usch tänkte på det under kvällen.. precis som någon annan skrev så får man lite perspektiv på livet.. här sitter jag och klagar på skitit hem.. det kunde varit värre..
Men åååh summerchhild, va hemskt!! Förstår att man kan låsa sig. Min mammas son, Daniel dog 1975 (nr två i syskonskaran, jag är yngst) hon pratar aldrig om han och helt ärligt så visste jag inte ens om att jag hade haft en bror fören jag var kring 16-17 år.. hittade gamla bilder och känner inte igen bebisen.. när man vill att hon ska berätta så låser hon sig och säger.. man pratar inte om det förgångna..
Det är så sorgligt hur livet blir för många.. min mamma var aldrig gift med pappan och dom separeade strax efter.. vi har alla olika pappor.. 6 syskon varav jag har en tvillingbror.. så 5 olika pappor.. ingen man var hon gift med eller haft ett stadigt förhållande med. Jag tror att hennes sett att "behålla" männen var att bli gravid. Sorgligt liv som min mamma haft.. allas pappor var mer eller mindre missbrukare av olika slag.. främst alkohol förutom min pappa som var narkoman när jag var bebis (hade tidigare varit beroende i sin ungdom men slutat) så började han igen när jag var kring 1-2 år.. han hamnade verkligen i botten... Nakroman, hemlöshet osv.. men i mitten av 90 talet så blev han drogfri och mötte gud som så många andra förre detta missbrukare. Träffade han för första gången när jag var kring 10-11 år.. sakta byggt upp en relation men den kommer ju aldrig bli far/dotter för min pappa vet inte hur en sådan relation är alls.. vi är mer som vänner. Han jobbar idag med ungdomar med missbruksproblem. Av alla mins syskons pappor så är det bara jag och min äldre bror som har våra pappor i livet.. resten är döda.
Idag är det riktigt tråkigt väder här hemma så vi passar på att bara mysa inne idag :) tänk vad tiden går, nu börjas de snart rullas runt och smakportionerna står runt hörnet och väntar :) bjuder på en liten bild från en glad tjej i hoppgungan :)
I fredags var ju jag på skiktröntgen pga det onda jag haft i magen. Imorse stod svaret i min journal på vårdguiden. Det är ju lite på egen risk man läser där, men blev rejält lättad när det stod att det inte fanns några elakartade förändringar.
Har ju haft hemska tankar det senaste och riktig dödsångest på kvällar och nätter, inte tänkt på annat.
Dock var det ju en riktig gottepåse av andra saker och ska få komma till både kirurg och gyn, så troligtvis blir det väl en eller fler operationer.
Jag hade en 19x10 mm stor gallsten, en 20 mm stor cysta på höger äggstock, ett rectusdiastas på 50 mm (delade magmuskler) och ett litet ljumskbråck på höger sida..
Idag rullade vår lilla räka från mage till rygg för första gången! Hon har inte haft mycket chans att direkt träna då hon hatar att ligga på mage, hon tränar desto mer att försöka rulla från rygg till mage :D
Ja summerchild...mycket skit är det, men samtidigt är det ju saker som inte är så farliga, så det känns skönt. Men är rätt trött på sjukhus faktiskt....
Har du tagit bort gallsten?
LeyasMamma, vill gärna följa dig på insta också! För det gör jag inte tror jag...?
Vi var på röntgen för två dagar sedan och jag anser att man borde få information om Vilka risker det är men vi kommer dit på en drop in och jag och pappan står vid maskinen och våran son helt naken utan skydd för privata delar Vi ska kolla höften Som tidigare hade misstankar om knäppningar men vid sista Kollen så tyckte de att det såg bra ut och mina andra tre barn har haft liknande misstankar men det blev aldrig någon röntgen skillnaden nu är att vi har gått igenom någonting som jag tycker var helt onödig dels ingen information och dels att jag och pappan utsätts utan att ha något att säga till om drop in som om vi skulle till hårfrissan Jag är arg och besviken på deras sätt att behandla patienter Tänk om jag vore gravid så hade jag ingen aning om risken
Fy så dåligt!! Det bord dom sagt till om helt klart!!! Samma hände mig i våras när jag var gravid med Victor.. jag var till tandläkaren med min dotter Vera och dom skulle ta bilder på tänderna. Jag stod brevid och ingen sa att jag skulle gå ut fast jag var gravid. Det var inte fören efter när jag träffade en kompis som berättade att det var farligt!!! Ringde faktiskt dit och skällde på dom! Fick en ursäkt..
Tror dock det är vanligt att dom inte säger till...ur uselt!!
Så bra att det inte är något fel på sonen. Kram
Kan lugna er med att röntgen någon enstaka gång, är inte farligt! Inte heller som gravid.
Däremot ska alltid personer som inte själva ska röntgas, om det är möjligt, gå ut ur rummet, för att undvika onödig strålning.
Det var helt fel och väldigt slarvigt av vårdpersonalen att inte säga att ni skulle gå ut, strålning i onödan finns ingen anledning att utsättas för!
Vi som ammar men vill sluta snart. Kan man gå över till välling gröt och mat eller måste jag ha ersättning? Vill hellre amma lite isf och välling? Gröt och mat. Vad för gröt rekommendera ni? Hemmagjord lr köpt?