Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

basio skrev 2017-08-04 10:42:58 följande:

Har också köpt calma-flaskan, men min Elvin tar inte den heller. En gång funkade det, men inte nästa. Så i natt fick det bli en vanlig flaska för att inte strula till det mer än nödvändigt. Men han sov som en ängel hela natten! Var tvungen att väcka honom för att han skulle äta.

Och jag känner mycket väl igen din känsla ... men försöker lyssna på det alla säger, att det inte alls är så. Ersättning är en alldeles utmärkt näringskälla för bebisar och de kommer må precis lika bra som helammande barn. En nöjd bebis är viktigare än att jag ska helamma, även om det är en stor sorg om det inte kommer fungera.

Känns som våra elvins är tvillingar :) måste väcka honom max efter 4h på natten.... han hade dock gått upp 90gr senaste veckan nu är han 15 dagar gammal. Jag oroar mig att jag är för stressad så att mjölken inte vill rinna ordentligt. Pumpar hellre ut. Får ca 60ml från båda. Segt. Det räcker bara för 2h. Vi har ett tufft jobb. Men stress är sämst när man ammar.
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-08-03 13:48:42 följande:

Hur är vardagen för er andra?

Lucas vill vara i famnen hela tiden, även om han sover så vaknar han direkt när jag lägger ner honom.

Vill gärna snutta konstant, och blir upprörd och knorrar och småskriker när mjölken är slut. Kompletterar med ersättning också.

Vill ju inte samsova, men det har ändå blivit så att han somnar i babynestet, sen vaknar han på natten och jag liggammar och somnar. Så ligger han och snuttar resten av natten.

Jag har fortfarande inte duschat eller borstat tänderna, och går runt här hemma i amningslinnet jag sov i, och trosor. Och bär på bebis som inte vill vara ensam.

De större barnen har inte klätt på sig, och ingen lunch har blivit gjord heller.

För mig vart det jättestressigt när jag tog hem min 7 åring när Elvin var bara 1 vecka... vet inte om det var därför jag fick slut på mjölken men det skedde den helgen. Och försöker pumpa så att det ska bli mer.

Kände mig dum mot sonen när jag inte hade tid att vara med han riktigt. Det blev inte bra iaf för oss. :(
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-08-03 21:11:00 följande:

Såg efter att jag postat inlägget att jag nog lät gnällig, inte meningen, jag har inget att klaga på egentligen! Tänkte mest höra hur ni andra har det under dagarna :)

Funderar på att testa sjal.

Ang samsovning så har jag gjort det med mina andra barn, rätt långt upp i åldrarna. Tycker det är jättemysigt. Men rekommendationerna är ju lite annorlunda nu, och jag är livrädd för psd. Både jag och sambon sover djupt, igår kväll tex var jag tydligen omöjlig att väcka sen jag somnat. Tänk om jag råkar ligga ihjäl honom. Hur skulle man ens kunna leva vidare efter något sådant :(

Min syster när jag sov över en gång... tappade sin son i golvet. Hon satt å sov med honom i famnen. Det var så dumt att varken jag eller min syster åkte upp till sjukhuset med honom. Jag var ung då å hade inte mer tanke än mamman på det. Men det var inte samma som att ligga ihjäl sitt barn men kan hända olyckor om man somnar med sitt barn. Jag har sovit med alla mina. Har inte rört mig nåt i sängen men min bebis lyckats gräva in sig ngt under mig... en arm var inklämd. Så dom verkar kunna klämma sig själva :( men hon mår bra. :)
  • Summerchild
    Malimari skrev 2017-08-06 17:25:03 följande:

Då flyttar även jag hit :) Mattis kom bf+10 den 5/8 efter igångsättning som slutade i akutsnitt pga felaktig fixering med huvudet. Han vägde 4864 g och var 55 cm lång. En rejäl bit som älskar att amma så det är väl det vi sysslat med hela dagen idag då jag var rätt kass igår efter 1.5 dags igångsättning och sedan kejsarsnitt :P

Grattis till en guldklimp! Du är kvar på bb några dagar nu då? Skönt att ni får till det med amningen. Vill oxå att min bebis ska få bra tag så mjölken rinner bra. Vet inte om jag ska avbryta och börja om eller låta han ha halvtaskigt tag ...han blir ju så arg när jag avbryter :(
  • Summerchild
    Malimari skrev 2017-08-06 19:26:58 följande:

Ja vi är kvar minst en natt till :)

Det där är så jobbigt. Har tyvärr inga råd, amningsnapp?

Har provat .. inget plast i munnen enligt bebisen :(

Nä amnings hjälpen går ju att ringa... måste bara orka prata med dom...jämt upptagen med nånting. Amning. Städa... vila mm
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-08-09 18:17:01 följande:

En fråga.. efter förlossningen så har jag skit svårt att hålla tätt.. jag kissar på mig!!! Är det normalt? Någon av de som gör det? När försvinner det?? Känns ju fruktansvärt att inte kunna hålla emot..

Försöker knipsa strålen men det går inte.. :( bebis är 5 dagar gammal idag.. minns inte att jag hade såhär med mina andra två.. usch!! Känner mig så äcklig :(

Hur länge blödde ni? Jag är på dag 5 och nu är det jätte lite blod i bindan.. nästan så jag skulle kunna ha trosskydd.. men läcker ju Kiss istället så får han bindor enda..

Jag känner en försvagning men inte kissar på mig...men kan inte knipsa strålen...aldrig kunnat... du måste kolla vad det finns för hjälp. Ja Knipövning är en hjälp kanske
  • Summerchild

Lilla dexter .... :( nyss kommen till en hård värld... hoppas han har den bästa vården nu

• Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-08-10 08:43:09 följande:

Växer bort gör det, likaså dykreflexen men tills dess ger de isf medicin som mot halsbränna och vi får med apnelarm hem. Man ska ju inte behöva "vänja" sig vid att barnet inte andas som det ska. Jag tror inte heller det blev nåt från födseln känns som vi sett nåt innan isf, han har ju varit pigg äter sover bajsar kissar mm. Ingen infektion enligt blpr allt ser ju bra ut utöver detta! Men skönt att de tar det på allvar och kollar ALLT som eventuellt kan vara fel så vi kan utesluta allteftersom.

Som jag har läst så tror jag att min son har nåt med reflux att göra oxå ... han spänner nacken till vänster och armar stela och ser ut att först ha ont. Sen fastna där kanske 5 min ..då är han helt tyst ...man kan ha han på magen å nacken sticker rätt upp. Det är andra gången nu. En på bb å sköterskor bara stirra utan å nämna nånting. Det kan ju vara vad som helst... vi ska ta upp det nästa vecka för jag antar att det inte är akut. Han verkar bra nu.
  • Summerchild

Jo 1 sak till min gosse får ofta kräkreflexer och ibland blir det lite kräk ofta rinnande lite. Men om jag plockar upp han så hinner jag nästan jämt avstyra det och vi klarar oss. Men nån gång även en enorm spya och det var även efter detta han fick sk krampen.

• Summerchild
    Vårivfresa skrev 2017-08-10 17:10:34 följande:

Usch usch usch! Jag är såå nedstämd när jag borde vara som lyckligast... Vår dotter kom den 27/7 och är två veckor idag. Igår var BVC här på hembesök och skulle väga lillan.. det visade sig att hon gått ner i vikt! Jag som trodde att hon skulle ha gått upp nu när amningen började fungera! Så nu måste hon äta var tredje timme med både amning och tillägg.. Sagt och gjort men hon vill inte äta så mycket åt gången, får tvinga i henne mat men hon kräks bara upp om det blir för mycket :( det skär i mitt hjärta! Är det någon som varit med om samma och kan stilla min oro?

Exakt samma men min dotter fick diagnosen mjölkallergi vid 3 år... och som bebis planade hon kurvan och bm frågade om jag verkligen ville mata mitt barn... sen gjorde haggan en orosanmälan till soc. Trots att jag gjort allt hon bad om... låg inne på barnakuten för att få hjälp... så länge hon var pigg så var det bra enligt barnläkare och han följde henne till hon var 15 mån .... många å långa utredningar. En av diagnoserna var "fail to thrive" finns inget sånt ... dom bara hitta på nåt.... hoppas det ordnar sig för din lilla flicka.
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017