• Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!

Välkommen hit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
    Test

• Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-07-23 12:20:07 följande:

Här är lilla Olle!

Vad fin han är!
  • Summerchild

Jättefin olle :) .....vi är nyss hemkomna! Elvin å jag. Så skönt att få ha sitt egna å lugna och fokus på sitt. Amningen har nyss kommit igång. Vi använder även ersättning emellan åt då han är så slö och har lite gulsot.

Jobbiga är att man måste ta tid när han måste få i sig mat. Men vi njuter ändå. Fördelarna är mer än nackdelar med allt.

• Summerchild

Angående minskad risk för spädbarnsdöd ....rekomenderat är att barnet ska ligga på rygg och inte på magen eller sidan. Men jag vill ha mitt barn på sidan ..för det har varit naturligt för alla mina 4 barn att ligga så. Är det fel det ?

Hur ligger ditt barn?

En till rekommendation att inte sova med sitt barn.

Sover du med ditt barn?

• Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-24 20:42:58 följande:

Angående minskad risk för spädbarnsdöd ....rekomenderat är att barnet ska ligga på rygg och inte på magen eller sidan. Men jag vill ha mitt barn på sidan ..för det har varit naturligt för alla mina 4 barn att ligga så. Är det fel det ?

Hur ligger ditt barn?

Sover du med ditt barn?

Jag lägger han på rygg, men han vänder sig själv nästan direkt till sidan. Ibland samsover vi och ibland inte:)
  • Treansresa

Igår fick han ta premiären med fyrhjulingar! Han trivdes bra:) sambon har byggt ett speciellt fäste för bilstolen så han ska kunna åka med:) ( är inte samma som han har i bilen)

Tycker man ser på bilderna hur gul han är fortfarande

• GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-07-24 20:42:58 följande:

Hur ligger ditt barn?

Sover du med ditt barn?

På nätterna ligger Olle på sidan tätt mot mig. Han somnar bara så...
    Jag har ångest inför varje natt, tänker mkt på psd, samtidigt som vi sover ju bäst så allihop just nu. Har liksom gett upp lite att försöka få honom att somna i nestet, tog ju flera timmar och ändå gick det inte..

På dagen sover han på rygg i vagnen eller nestet. Idag sov han i sin säng...vi ska försöka vänja honom vid sängen på dagen nu och nu lyckades vi lite idag äntligen! Vill gärna att han sover i sin säng på nätterna snart där jag har andningslarmet.
  • Delilah2001

Han sover på rygg i vagnen och babynestet. På mage i famnen och på sidan vid amning i sängen ( men försöker att inte somna så)

Han är kräkig av sig, så ville gärna ha honom på sidan, men bvc var inte så nöjda med det.

Jag har svårt att sova på natten, antingen så gnäller och knorrar Lucas, pga magont antagligen, och är han tyst oroar jag mig för psd.

• sobrio88

Sover på rygg i spjälsäng och vagn, på mage i famnen och om vi somnar när vi liggammar ligger han på sidan (det är enda gången vi samsover, han sover minst lika bra när han får ligga själv).

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-24 21:26:12 följande:

Igår fick han ta premiären med fyrhjulingar! Han trivdes bra:) sambon har byggt ett speciellt fäste för bilstolen så han ska kunna åka med:) ( är inte samma som han har i bilen)

Tycker man ser på bilderna hur gul han är fortfarande

Ja jag tänkte va gul han e innan jag läste.... bra då att han får vara ute i ljuset :)
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-07-24 22:27:58 följande:

Han sover på rygg i vagnen och babynestet. På mage i famnen och på sidan vid amning i sängen ( men försöker att inte somna så)

Han är kräkig av sig, så ville gärna ha honom på sidan, men bvc var inte så nöjda med det.

Jag har svårt att sova på natten, antingen så gnäller och knorrar Lucas, pga magont antagligen, och är han tyst oroar jag mig för psd.

Bvc får inte gå emot socialstyrelsens rekommendationer. Men vad man gör själv med sitt barn är upp till en själv.

Min son faller lätt på sidan. Jag gör ungefär som med dom andra 3. Sover med han i sängen. Han vaknar ständigt om han är ensam. Trivs med han nära mig. :)
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017