Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Såg efter att jag postat inlägget att jag nog lät gnällig, inte meningen, jag har inget att klaga på egentligen! Tänkte mest höra hur ni andra har det under dagarna :)
Funderar på att testa sjal.
Ang samsovning så har jag gjort det med mina andra barn, rätt långt upp i åldrarna. Tycker det är jättemysigt. Men rekommendationerna är ju lite annorlunda nu, och jag är livrädd för psd. Både jag och sambon sover djupt, igår kväll tex var jag tydligen omöjlig att väcka sen jag somnat. Tänk om jag råkar ligga ihjäl honom. Hur skulle man ens kunna leva vidare efter något sådant :(
Hur är vardagen för er andra?
Lucas vill vara i famnen hela tiden, även om han sover så vaknar han direkt när jag lägger ner honom.
Vill gärna snutta konstant, och blir upprörd och knorrar och småskriker när mjölken är slut. Kompletterar med ersättning också.
Vill ju inte samsova, men det har ändå blivit så att han somnar i babynestet, sen vaknar han på natten och jag liggammar och somnar. Så ligger han och snuttar resten av natten.
Jag har fortfarande inte duschat eller borstat tänderna, och går runt här hemma i amningslinnet jag sov i, och trosor. Och bär på bebis som inte vill vara ensam.
De större barnen har inte klätt på sig, och ingen lunch har blivit gjord heller.
Såg efter att jag postat inlägget att jag nog lät gnällig, inte meningen, jag har inget att klaga på egentligen! Tänkte mest höra hur ni andra har det under dagarna :)
Funderar på att testa sjal.
Ang samsovning så har jag gjort det med mina andra barn, rätt långt upp i åldrarna. Tycker det är jättemysigt. Men rekommendationerna är ju lite annorlunda nu, och jag är livrädd för psd. Både jag och sambon sover djupt, igår kväll tex var jag tydligen omöjlig att väcka sen jag somnat. Tänk om jag råkar ligga ihjäl honom. Hur skulle man ens kunna leva vidare efter något sådant :(
Lucas har avskytt att åka vagn! Max 30 minuter har jag kunnat vara ute om jag fått han att somna och lagt ner honom. I måndags köpte vi ny vagn och nu kan han ligga där länge! Både vaken och sovandes. Undra hur det kan vara så?! Funderar på om det är lutningen på liggdelen som är annorlunda.
Här har Lucas haft sin första semester! Då vi inte hade dom stora barnen så tänkte vi åka på en liten tur denna vecka, men fick veta att min farmor 95 mil bort blivit mycket sämre så vi fick lägga om planera. Ville att hon skulle hinna träffa honom. Han var så duktig ner! Åkte 2 timmar och vilade en. Han klagade bara när han var hungrig. Höll på i 18 timmar.
Hem ville jag inte pressa så så vi har upptäckt norrs Sverige!
Jag tror inte att man gör det även om man sover tungt, såvida man inte är påverkad av något förstås. Man är mer medveten än vad man tror att man är. Mamman och bebisen synkar också ihop sina sömncykler vid samsovning. Tycker det känns onaturligt att låta mitt barn sova själv ist.
Men sjal rekommenderar jag varmt, .
Hur är vardagen för er andra?
Lucas vill vara i famnen hela tiden, även om han sover så vaknar han direkt när jag lägger ner honom.
Vill gärna snutta konstant, och blir upprörd och knorrar och småskriker när mjölken är slut. Kompletterar med ersättning också.
Vill ju inte samsova, men det har ändå blivit så att han somnar i babynestet, sen vaknar han på natten och jag liggammar och somnar. Så ligger han och snuttar resten av natten.
Jag har fortfarande inte duschat eller borstat tänderna, och går runt här hemma i amningslinnet jag sov i, och trosor. Och bär på bebis som inte vill vara ensam.
De större barnen har inte klätt på sig, och ingen lunch har blivit gjord heller.
Läser att många av er är trötta och har problem med sömn osv. Här har det varit samma tills för ett par dagar sen.
Har börjat ge ersättning på kvällen och har blivit en helt annan tös! Förut ammade hon konstant på kvällen och somna inte ordentligt förens vid 01 för att sedan vakna igen vid 4 och sedan 6 och sen 8. Då va hon dessutom väldigt klängig på mig så fick lite panik några gånger då jag som jag nämnt tidigare inte riktigt trivs med amningen. Sen vi började med ersättning på kvällen vid 23 så sover hon till 4, då finns det gott om mjölk och hon blir nöjd och sover till 8-9 sedan sovs det till 11 :D Enda är att hon gärna vill vara vaken 1-1,5 timme vid första matpasset på natten. Men gör inte så mycket då hon sover länge på dagen ;) min stora tjej sover oftast till runt 9 nu och går gärna upp en stund själv innan hon väcker oss och vill ha frukost så är lagom bortskämd. Kommer bli en chock när vi måste gå upp tidigt igen när hon börjar skolan. Sedan va inatt första natten jag vågade ha Saga i vaggan, har haft henne i babynest brevid mig i sängen då jag varit orolig för hon kräks en del på natten efter maten och jag sover oftast väldigt hårt när jag sover. Men det gick bra och sov mycket bättre :) hoppas att detta håller i sig.
Här är vardagen rätt ok. Det är tack vare att mannen är hemma hela tiden.
Han har varit hemma sedan 22 maj och börjar jobba 4 september igen..
Han sköter ju liksom allt här hemma, så jag behöver egentligen bara fokusera på Oskar.
Så sömnbristen känns inte så påtaglig än, eftersom jag får sova när jag vill på dagen och sover länge på morgonen.
Dock har han ett stort intresse, och det är hans cykling. Så några gånger i veckan ger han sig ut på timslånga turer och då blir jag totalt handikappad. Klarar inte mycket när Oskar vill vara hos mig eller gråter.
Så...har lite ångest hur vardagen ska bli när han börjar jobba och de andra börjar skolan!! Fast jag vänjer väl mig!
Vad gäller psd är jag fortfarande lika orolig. Tiden när psd är som störts kommer med stormsteg. Runt 3 månader är det väl vanligast...
Köpte en bedside crib igår, det var liksom sista grejen att försöka med, men det funkade inte det heller! Han kan verkligen bara somna tätt mot mig..på sidan...
Försöker så länge med olika varianter, att han hinner bli hungrig emellanåt, och helt plötsligt har det gått flera timmar utan att jag lyckats.
Har ni nåt tips? Kanske ska gå ner och lägga honom tidigt på kvällen när han ändå bara sover i famnen uppe i soffan? Spelar det någon roll tro..
Med samsovning hur menar du då? Ligger bäbisen bredvid eller? Vi har Leon i babynest mellan oss men han hatar att ligga på rygg och vaknar varje gång jag lägger ner honom från amningen. Sömnbristen börjar verkligen tära på en men är livrädd för psd...