• Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!

Välkommen hit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
    Test

• Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
  • Noccis
    sobrio88 skrev 2017-08-06 18:55:50 följande:

Har du testat pysventil? Har inte haft magonda barn själv så jag har aldrig provat men en del säger att det funkar bra :)

Nej det har jag aldrig hört talas om. Tack för tipset ska kolla upp det!
  • GrönaDruvan
    Noccis skrev 2017-08-06 18:11:06 följande:
    Tack för ditt svar, när du skrev "Tar allt med lite mer ro och vet att allt jobbigt tar slut" kände jag att jag slappnade av lite mer. Va nog precis vad jag behövde höra. Har en förmåga att tro att det jobbiga bara ska eskalera. Men det är ju bara en fas. Innan man vet order av det kan man ju stödmata med pure och då blir det enklare för killen att avlasta också.

Jag har undrat över hans mage, tycker att han verkar så besvärad från dag ett när han ska bajsa/prutta. Inte så att han skriker men han fäktas och sparkar och gnäller. Ibland blir han ledsen t.o.m. Det är det absolut jobbigaste. För då kan jag inte göra något. Har testat magmassage men verkar inte hjälpa. Han tar i något fruktansvärt.

Vet inte om han sväljer mycket luft när han äter, är ju en ganska glupsk kille

Ska till BVC imorgon då får dom faktiskt hjälpa mig. Har t.o.m. filmat när han håller på för att kunna visa dom.

Killen fixar allt med städ hemma, då det är skönt. Och matlagning. Men vill att han ska vila så han blir bra. Imorgon börjar han jobba. Känner ingen större panik över det, oroar mig mest över hans rygg när han är hemma. Jag måste verkligen sluta känna ansvar för alla Haha! Inte konstigt att man är stressad.

Jag har nog också hemorrojder. För ibland för det ont när jag bajsar och kommer blod när jag torkar mig . Ser inget blod i avföringen dock. Känner inte att det kliar men man kan ju inte påstå att man känner sig fräsch heller. Du kan inte ha fått svamp då? Det är ju jätte vanligt när man är gravid iaf vet jag.

Låter riktigt smart det där med en sak om dagen. Jag har försökt komma iväg varje dag och göra saker för att blir stimulerad men det kanske är dumt. Kanske bara blir ännu mer stressad av det? Ska testa ta det med lugnt nu när jag är själv.
    Ja, men det är verkligen så! När man är mitt i allt jobbiga så känns det som det aldrig ska ta slut, men det tar slut! Jag lovar! Ingen fas varar särskilt länge och vips är det bättre och så är det nåt annat som krånglar istället!

Använder du minifom? Magdroppar? Det kan hjälpa mot magont!
    Vi tar minifom ibland.
    Saker som bebis kan reagera på: Lök, starka kryddor, paprika, jordgubbar, choklad.... även mjölkprotein, men det får du isåfall diskutera med din bm tycker jag. Det är både onödigt och jobbigt att äta mjölkfritt om man inte behöver!

Prova det nu att ha som mål att fixa en grej om dagen! Hinner/orkar/har du lust att fixa nåt mer får du se det som bonus!
    Det handlar om några få månader du får ta dagarna som de kommer och lufsa runt i morgonrock hela dagen om du vill. Ställ inga krav på dig, din lilla prins är ju nöjd om bara du är hos honom!

Ja, börjar fundera på om det är svamp jag fått...är det inte bättre till efterkontrollen den 24e så får jag be min bm kolla på det!
  • Bimbim79

Hej alla mammor! Ligger fortfarande kvar på BB här, båda bröstvårtorna typ blöder, Dexter har ont i magen och blir såklart inte mätt av amningen då mjölken inte runnit till. Pratade med min kirurg idag, kvinnlig med 4 egna barn, kanon tjej! Tyvärr med det tråkiga beskedet att jag kommer aldrig mer kunna skaffa barn, då min livmoder inte kommer hålla. Hon hade reponerat ärrvävnad från tidigare snitt, samt efter de gått in med titthåls, städat upp och broderat ihop lite snyggare som hon sa, -när jag ändå höll på där o rota ;)
    Dexter gick igenom besiktningen av läkaren som räddade honom och jag klarar mig utan morfinsprutor vilket innebär att jag kanske får åka hem imorgon. Ja om inget tok galet händer då!
    Ammar trots smärtan 15 minuter på vardera bröst innan han får äta sig mätt på ersättning. Han har inga problem att byta mellan napp, flaska, bröst, tummen suger fint o på rätt sätt oavsett vad som hamnar ivägen :) lite kräkig, trodde först på fostervatten men antagligen helt enkelt en kräkbebis, min första, också första överburna graviditeten, första bebis med hår och första längre än 51cm ;)

• Malimari
    GrönaDruvan skrev 2017-08-06 19:50:41 följande:

Grattis! Läste din berättelse i andra tråden!

Härligt att allt gick bra trots allt och vilken stor goding du fått!!

Tack! Ja det känns bra nu <3 Är orolig att mjölken inte ska räcka men han har ammat nästan konstant idag så är väl nu det ska rinna till (Han är 2 dygn kl 2 inatt)
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2017-08-06 19:59:14 följande:
    Ja, men det är verkligen så! När man är mitt i allt jobbiga så känns det som det aldrig ska ta slut, men det tar slut! Jag lovar! Ingen fas varar särskilt länge och vips är det bättre och så är det nåt annat som krånglar istället!

Använder du minifom? Magdroppar? Det kan hjälpa mot magont!
    Vi tar minifom ibland.
    Saker som bebis kan reagera på: Lök, starka kryddor, paprika, jordgubbar, choklad.... även mjölkprotein, men det får du isåfall diskutera med din bm tycker jag. Det är både onödigt och jobbigt att äta mjölkfritt om man inte behöver!

Prova det nu att ha som mål att fixa en grej om dagen! Hinner/orkar/har du lust att fixa nåt mer får du se det som bonus!
    Det handlar om några få månader du får ta dagarna som de kommer och lufsa runt i morgonrock hela dagen om du vill. Ställ inga krav på dig, din lilla prins är ju nöjd om bara du är hos honom!

Ja, börjar fundera på om det är svamp jag fått...är det inte bättre till efterkontrollen den 24e så får jag be min bm kolla på det!
    Känns skönt att höra från någon som har barn sedan tidigare att det är faser. Försöker ta det lugnt nu och bara följa Leons rytm.
    Han har precis somnat efter amning och jag ska alldeles strax försöka se om vi kan sova lite.

Vi tar semper droppar just nu, ska se vad BM på BVC säger imorgon. Försökte köra laktosfritt några dagar i början men då blev hans mage värre så tror inte att det var det men man kanske måste köra laktosfritt längre. Hoppas verkligen inte det för jag tycker det är jobbigt nog att få i mig mat som det är :-P
    Kan ju iaf testa att äta lite mindre godis (har tröstätit lite senaste dagarna) och se om det hjälper.

Ja nu om någonsin har man väl en ursäkt att bara slappa och kolla serier medans man ammar. Jag får passa på! 

Hoppas det går över innan den 25, inte kul när något kliar eller irriterar! Speciellt inte när man har ett barn i famnen man hellre fokuserar på.
  • Noccis
    Bimbim79 skrev 2017-08-06 20:09:13 följande:

Hej alla mammor! Ligger fortfarande kvar på BB här, båda bröstvårtorna typ blöder, Dexter har ont i magen och blir såklart inte mätt av amningen då mjölken inte runnit till. Pratade med min kirurg idag, kvinnlig med 4 egna barn, kanon tjej! Tyvärr med det tråkiga beskedet att jag kommer aldrig mer kunna skaffa barn, då min livmoder inte kommer hålla. Hon hade reponerat ärrvävnad från tidigare snitt, samt efter de gått in med titthåls, städat upp och broderat ihop lite snyggare som hon sa, -när jag ändå höll på där o rota ;)
    Dexter gick igenom besiktningen av läkaren som räddade honom och jag klarar mig utan morfinsprutor vilket innebär att jag kanske får åka hem imorgon. Ja om inget tok galet händer då!
    Ammar trots smärtan 15 minuter på vardera bröst innan han får äta sig mätt på ersättning. Han har inga problem att byta mellan napp, flaska, bröst, tummen suger fint o på rätt sätt oavsett vad som hamnar ivägen :) lite kräkig, trodde först på fostervatten men antagligen helt enkelt en kräkbebis, min första, också första överburna graviditeten, första bebis med hår och första längre än 51cm ;)

Vad tråkigt att du inte kan skaffa flera barn, får du prata med någon där så du får hjälp att bearbeta det?

Va skönt att han byter lätt mellan flaska och tutte! Så slipper du oroa dig för det
    Vet inte vad jag hade gjort utan lite ersättning i början innan mjölken rann till, vår pojke var så otroligt hungrig och vart skitarg när han inte fick äta sig mätt!
  • GrönaDruvan
    Noccis skrev 2017-08-06 22:04:08 följande:
    Känns skönt att höra från någon som har barn sedan tidigare att det är faser. Försöker ta det lugnt nu och bara följa Leons rytm.
    Han har precis somnat efter amning och jag ska alldeles strax försöka se om vi kan sova lite.

Vi tar semper droppar just nu, ska se vad BM på BVC säger imorgon. Försökte köra laktosfritt några dagar i början men då blev hans mage värre så tror inte att det var det men man kanske måste köra laktosfritt längre. Hoppas verkligen inte det för jag tycker det är jobbigt nog att få i mig mat som det är :-P
    Kan ju iaf testa att äta lite mindre godis (har tröstätit lite senaste dagarna) och se om det hjälper.

Ja nu om någonsin har man väl en ursäkt att bara slappa och kolla serier medans man ammar. Jag får passa på! 

Hoppas det går över innan den 25, inte kul när något kliar eller irriterar! Speciellt inte när man har ett barn i famnen man hellre fokuserar på.
    Tänk på att om du ska prova mjölkfritt så är det inte samma som laktosfritt!
    Det är viktigt att veta! Är det Laktosfritt är det bara mjölksockret som är borta, men mjölkproteinet finns fortfarande kvar!
    Ska du prova om det är mjölk han inte tål måste du utesluta allt som har mjölk i sig!! Även allt som har vassle, mjölkpulver osv.... mycket viktigt att läsa innehållsförteckningar!
    Därför är det onödigt att sluta med det om du inte behöver!

Min äldsta son var allergisk mot mjölk i början. Han spydde som en gris rent ut sagt, fick eksem och gick inte upp i vikt..grät och skrek hela tiden.

Hoppas det blir bättre för dig om du stressar ner och provar alla andra knep först! Rekommenderar verkligen minifom!
  • Bimbim79
    Noccis skrev 2017-08-06 22:05:55 följande:
    Vad tråkigt att du inte kan skaffa flera barn, får du prata med någon där så du får hjälp att bearbeta det?

Va skönt att han byter lätt mellan flaska och tutte! Så slipper du oroa dig för det
    Vet inte vad jag hade gjort utan lite ersättning i början innan mjölken rann till, vår pojke var så otroligt hungrig och vart skitarg när han inte fick äta sig mätt!
    Ärligt vet jag inte hur jag ställer mig till att inte kunna få avgöra själv om jag vill ha fler barn eller ej en sorg helt klart. Han är ivf barn och vi har en liten eskimå till i frysen som vi skulle ha velat använda. Pratade med maken om det , vår ivf har vi bekostat själva, tog som väl var en gravid extra försäkring och jag har liv olycksfall i samma bolag på mig, så oavsett har jobbigt det är/blir ska vi faktiskt iaf se till att nyttja de dyra försäkringarna vi har, kanske kan hitta på nåt med de barnen vi har iaf? Eller åka bort å slicka såren en hotell natt eller så.
    Gråter såfort jag tänker på när allt började gå fel, smärtan i makens blick när de rullade iväg med mig DET är riktigt jobbigt! När man inser hur få sekunder vi va ifrån total katastrof! Han var ju helt övertygad om att han mist både mig och Dexter. Både bm å läkaren va väldigt noga med att jag måste på återbesök och att mannen måste med för att lufta med Bvc han också, förlossningspsykoser kan ju faktiskt drabba männen med. Så samtal kommer vi nog se till att vi får fast hemifrån istället.
  • Summerchild
    Malimari skrev 2017-08-06 19:26:58 följande:

Ja vi är kvar minst en natt till :)

Det där är så jobbigt. Har tyvärr inga råd, amningsnapp?

Har provat .. inget plast i munnen enligt bebisen :(

Nä amnings hjälpen går ju att ringa... måste bara orka prata med dom...jämt upptagen med nånting. Amning. Städa... vila mm
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-08-06 17:49:00 följande:
    Grattis till en guldklimp! Du är kvar på bb några dagar nu då? Skönt att ni får till det med amningen. Vill oxå att min bebis ska få bra tag så mjölken rinner bra. Vet inte om jag ska avbryta och börja om eller låta han ha halvtaskigt tag ...han blir ju så arg när jag avbryter :(
    Aj, jag hade avbrutit och tagit striden för ett bra tag, riskerar ju både smärta och mjölkstockning annars.
    Be om hjälp Amningshjälpen eller liknande. Om nu inte napp funkar.
    Ligger o kvider varje gång jag lägger till, till bröstet nu fy vad ont det gör. Är väl 3:e dygnet man räknar med att mjölken rinner till? Nåt extra dygn vid snitt kanske? brösten ser ut som jag fått silicon! Står rätt ut ;) får han passa på å titta mannen ifråga så han vet vad jag önskar mig sen :)
    All min överskotts vätska har efter snittet runnit ner i benen, å jag som va så nöjd att jag inte svullnade så mycket som gravid :/ ser ut som de glömt ett barn i magen och benen ser inte kloka ut, de enda som är snyggt nu så är det brösten å de gör ont! Va gnällig jag låter ? :0
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017