Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

sobrio88 skrev 2017-07-14 21:24:37 följande:
    Sosozo skrev 2017-07-14 20:58:50 följande:

Kan ju vara väldigt svårt att pumpa. Jagchar testat det ett par ggr med men inte fått ut en droppe, och jag har massor med mjölk. Testa att låta honom ligga och snutta, om han vill. Så här tidigt tror jag inte att det är någon fara, finns goda chanser att du får igång det!

Jag hoppas det kommer igång men fick aldrig ordning på amningen efter brorsan blev sondad så jag har väl egentligen inga större förhoppningar att det går med den här heller. Men bara jag orkar hålla igång det så finns det väl lite hopp iaf ;)
    Min äldsta sondades i 7 dagar, föddes med akut kejsarsnitt, men jag lät henne hänga vid bröstet innan matningen å sen sondades hon upp i rätt mängd, helammade i 4 månader. Så prata med dem å låt han ligga vid bröstet typ 24/7 så kommer det igång, :)
  • Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-07-15 07:12:38 följande:
    Var nog lite snabb att bli nojig tror jag.. Blev väl så stressad när hans socker var så lågt så det inte funkade. Nu har han Ammat hela natten och så pumpade jag lite grann på morgonen för nu börjar det spänna i brösten och fick ut en hel del på bara några minuter :) han stödmatas fortfarande med sonden men han vill så gärna amma så det blir nog bra till slut :)
    Det är ju lätt att bli stressad om man känner att man inte mättar sitt barn såklart! Jag har haft ersättning hemma o flaska, som backup även på den första! Min skräck va ju sitta själv i en lgh mitt i vintern utan bil, affärerna stängda hungrig bebis å inte kunna mata henne. Men tryggheten att ha det där i skåpet gjorde ju också att jag kunde slappna av å då rinner ju mjölken till såklart! :)
  • Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-07-18 09:27:09 följande:

Nån här som använder bärsjal? Något lätt och smidigt sätt att knyta på för en bärsjalsnybörjare :) (bör finnas på YouTube så man kan se hur man gör)

Jag hade en trikå slender tror jag den hette till yngsta tösen, jättelätt att knyta men så varm så jag höll på att flyta bort, hade bara sjalen och jeans på mig. Hon är född i december, hade nog inte klarat sjal på sommaren!
  • Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-07-20 10:05:34 följande:
    Jag födde på måndagen och på torsdagen o fredagen hade det runnit till ordentligt.
    Tycker dock inte det känns som jag har så mycket mjölk nu.. inte i högra bröstet iaf. Tänkte köpa "amnings te" på hälsokosten, och se om det hjälper.
    Fick även tips att dricka alkoholfri öl för att öka produktionen.

Napp började vi med två dagar efter han var född.
    Öl fick man på neo hela tiden, öl och julmust. Är
    Kanske nåt med humlen? Har nog aldrig druckit så mycket lättöl som de dagarna jag låg på neo med den äldsta :) men henne kunde jag amma och hade vispgrädde med! Vet inte om det berodde på det dock ;) eller att hon helt enkelt bodde vid bröstet i 4 månader.
  • Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-07-20 16:02:06 följande:
    Haha..hade ingen aning om att öl var bra! Men det är ju gott också, så det är ju bra! Dricker iof bara ett glas åt gången, det kanske inte hjälper? Eller hur mycket ska man dricka, haha
    Vet inte egentligen, men de serverade på en å 2 flaskor när man satt å ammade, man blir ju sjukt törstig när man ammar :) å då satt ju jag i den där fåtöljen på neo typ heeeela tiden så de servade med öl å julmust ;) så mer än ett glas kan du säkert dricka utan problem :)
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-07-27 17:54:28 följande:

Här är den första riktiga Stockningen på besök. Febern vägrar ge med sig och är den jag tycker är värst! Smärtan tycker jag man får bort lite då och så. Tur jag har sambon hemma som kan göra allt annat hemma.

Annars går allt bra här hemma! Har svårt att förstå att han blir en månad snart! Tycker de var igår han kom:)

Ring vårdcentralen eller Bvc å få nässpray utskrivet så släpper det fort! Oxytocin spray, då lossar stockningen på ett dygn!!
  • Bimbim79

Hej! Nu flyttar jag över till er! Kl 23.19 20170804 föddes Dexter Harry William. Vi börjar återhämta oss efter den kaosartade ankomsten.

• Bimbim79

Hej alla mammor! Ligger fortfarande kvar på BB här, båda bröstvårtorna typ blöder, Dexter har ont i magen och blir såklart inte mätt av amningen då mjölken inte runnit till. Pratade med min kirurg idag, kvinnlig med 4 egna barn, kanon tjej! Tyvärr med det tråkiga beskedet att jag kommer aldrig mer kunna skaffa barn, då min livmoder inte kommer hålla. Hon hade reponerat ärrvävnad från tidigare snitt, samt efter de gått in med titthåls, städat upp och broderat ihop lite snyggare som hon sa, -när jag ändå höll på där o rota ;)
    Dexter gick igenom besiktningen av läkaren som räddade honom och jag klarar mig utan morfinsprutor vilket innebär att jag kanske får åka hem imorgon. Ja om inget tok galet händer då!
    Ammar trots smärtan 15 minuter på vardera bröst innan han får äta sig mätt på ersättning. Han har inga problem att byta mellan napp, flaska, bröst, tummen suger fint o på rätt sätt oavsett vad som hamnar ivägen :) lite kräkig, trodde först på fostervatten men antagligen helt enkelt en kräkbebis, min första, också första överburna graviditeten, första bebis med hår och första längre än 51cm ;)

• Bimbim79
    Noccis skrev 2017-08-06 22:05:55 följande:
    Vad tråkigt att du inte kan skaffa flera barn, får du prata med någon där så du får hjälp att bearbeta det?

Va skönt att han byter lätt mellan flaska och tutte! Så slipper du oroa dig för det
    Vet inte vad jag hade gjort utan lite ersättning i början innan mjölken rann till, vår pojke var så otroligt hungrig och vart skitarg när han inte fick äta sig mätt!
    Ärligt vet jag inte hur jag ställer mig till att inte kunna få avgöra själv om jag vill ha fler barn eller ej en sorg helt klart. Han är ivf barn och vi har en liten eskimå till i frysen som vi skulle ha velat använda. Pratade med maken om det , vår ivf har vi bekostat själva, tog som väl var en gravid extra försäkring och jag har liv olycksfall i samma bolag på mig, så oavsett har jobbigt det är/blir ska vi faktiskt iaf se till att nyttja de dyra försäkringarna vi har, kanske kan hitta på nåt med de barnen vi har iaf? Eller åka bort å slicka såren en hotell natt eller så.
    Gråter såfort jag tänker på när allt började gå fel, smärtan i makens blick när de rullade iväg med mig DET är riktigt jobbigt! När man inser hur få sekunder vi va ifrån total katastrof! Han var ju helt övertygad om att han mist både mig och Dexter. Både bm å läkaren va väldigt noga med att jag måste på återbesök och att mannen måste med för att lufta med Bvc han också, förlossningspsykoser kan ju faktiskt drabba männen med. Så samtal kommer vi nog se till att vi får fast hemifrån istället.
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-08-06 17:49:00 följande:
    Grattis till en guldklimp! Du är kvar på bb några dagar nu då? Skönt att ni får till det med amningen. Vill oxå att min bebis ska få bra tag så mjölken rinner bra. Vet inte om jag ska avbryta och börja om eller låta han ha halvtaskigt tag ...han blir ju så arg när jag avbryter :(
    Aj, jag hade avbrutit och tagit striden för ett bra tag, riskerar ju både smärta och mjölkstockning annars.
    Be om hjälp Amningshjälpen eller liknande. Om nu inte napp funkar.
    Ligger o kvider varje gång jag lägger till, till bröstet nu fy vad ont det gör. Är väl 3:e dygnet man räknar med att mjölken rinner till? Nåt extra dygn vid snitt kanske? brösten ser ut som jag fått silicon! Står rätt ut ;) får han passa på å titta mannen ifråga så han vet vad jag önskar mig sen :)
    All min överskotts vätska har efter snittet runnit ner i benen, å jag som va så nöjd att jag inte svullnade så mycket som gravid :/ ser ut som de glömt ett barn i magen och benen ser inte kloka ut, de enda som är snyggt nu så är det brösten å de gör ont! Va gnällig jag låter ? :0
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017