Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Noccis skrev 2017-08-13 22:48:41 följande:

Fy fan va trött jag är på det här med magen. Jag förstår att det är ett nytt tarmsystem och att det förmodligen är obehagligt för han när det kommer igång men det skär i hela mig att se honom såhär otröstlig.

Jag hatar att inte kunna trösta honom. Ingenting funkar. Han kan somna jättefint vid tutten, så lägger man ner han och han sover tio minuter sen börjar han med benen och sen hela kroppen. Sparkar och vrider sig och gnäller för att tillslut bli ledsen och i värsta fall hysterisk.

Ibland går det att amma men ibland funkar inte ens det utan han släpper tutten och bara gråter.

Jag längtar verkligen tills den här fasen är över..

Vi använder Sempers magdroppar, har gjort det på alla mina förutom äldsta då de inte fanns, då använde jag miniform. Har fungerat bra, de har även fått det efter rejäla kräksjukor mm för att magen ska komma i balans igen!
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-08-14 09:28:01 följande:

Nu är vi överens här hemma med namnet. Här har vi då Victor, Andreas, Falke med Victor som tilltalsnamn.

Härligt!

Vi hade en lång diskussion men enades tillslut om Dexter Harry William med Dexter som tilltalsnamn.
    Harry och William är omskrivningar av släktnamn ett från vardera sida. :)
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-08-14 17:43:10 följande:

Elvin har fått utskrivet lanzo för sura uppstötningar. Känner mig skeptisk att ge den medicinen dels eftersom han verkar ha så lite besvär av det och att det står på att denna tablett inte får ges till barn. Och att det är en tablett som jag måste dela fast det står ej krossa. I vatten och sen spruta. Svår delat.måste köpa en tablettdelare.

Vi slapp eeg. Dom tycker att vi ska prova det här först och se om han blir bättre. Konstigt. Köpte aco vattenlösliga d vitamin. Men smakar läskigt illa. Tyckte Elvin oxå. Ush finns det inget bättre neutralt :(

Märkligt att de inte skriver ut flytande zantac istället. Dexter får 0,25 ml 3 gånger om dagen. Det smakar nog sött o gott för han smaskar i sig glatt. :)
  • Bimbim79

Nån mer än jag som toksvettas? Känns lagom fräscht. Nog att jag hade en del vätska i vävnaden efter allt dropp vid Op och säkert en skvätt efter själva graviditeten men detta är ju löjligt! Brukar endast svettas på gymmet eller börjar verkligen jobbat hårt, nu rinner det. Samma med kisseriet, blåsan full går å kissar sen 15 minuter senare, gå å kissa lika mycket till! Har förvisso gått ner mina graviditetskilon snart 2,5 kg kvar till inskrivningsvikt, men tänkte gå ner de ytterligare 2 sambo kilon/ bebisverkstadkilon jag lade på mig! Men visst har inte riktigt den mängden muskler kvar jag hade innan ju känner mig fortfarande sjukt plufsig. Magen är ju svullen osv efter snittet och slapp efter graviditeten trots avsaknad av underhudsfett.

• Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-08-14 23:12:40 följande:
    Jag vill inte ens ha det längre... det är ju inga större problem för oss... han äter sover som han ska...lite bubblig i magen och små kräk som för vanliga bebisar och sen illamående minen ofta men det kan den lille stå ut med... jag vill säga den läkaren att vi skippar medicin för tillfället och fokuserar på kramperna. Men är det ok att tycka nåt? Gå emot läkarens vilja?
    Klart du har rätt att gå emot läkaren! Det är ditt barn, du bestämmer och du känner ditt barn bäst!
  • Bimbim79
    Noccis skrev 2017-08-15 09:46:31 följande:
    Vi har testat Semper droppar men tycker inte det hjälper

Miniform tänkte jag ringa och fråga om idag har hört från flera håll att det ska vara bra.
    De e receptfritt och inget som tas upp av kroppen alls, utan verkar i tarmen och sen lämnar kroppen den naturliga vägen!
  • Bimbim79

Haft Bvc här idag, 30 gram till så är Dexter på sin födelsevikt igen.
    Inatt sov han från 01-06, galet skönt! Bytte blöja och ammade sen sov vi räv till 9 :) trots alla medicinska problem vi haft måste jag säga att han är en nöjd liten kille! Skriker gör han inte alls, piper lite på sin höjd å då när man Tjuvhåller vid tex blodprov, annars skiter han rätt mycket i vad man gör, sticka, Temp blöjbyte osv. Tålig och nöjd, inte ont i magen men blir lite sprattlig när det är dax att bajsa. Ligger gärna groda på magen, och märker att han igår och idag vill ha mer närhet!

• Bimbim79

Min lilla kille påminner om sin storebror här, snuttig och vill sitta i famnen hela kvällen, somnade kl 00.30, vaknade 06.30 inte ätit inatt. Så började det med hans bror med, när han va 3 veckor sov han 18.00- 08.00 då jag väckte honom. Däremot sov han typ inget mer än powernaps på dagen, tankade både mat och närhet hela em. Kan denna lilla somna 22 å sova till 07 är jag glad. Till skillnad från deras yngsta syster som sov 4
    Timmar vaken 4 timmar rullande konstant i 3 år. Steg alltid upp 04.00 för då va det "tänt ute" ;)

• Bimbim79

Vi har hembesök runt dag 10-11, sen en gång i veckan tills de är en månad. Läkarbesök vid en månad, samtal vikt med mamman vid 2 månader. Samtal vikt med pappan vid 3 månader. Är nåt avvikande eller långsam vikt uppgång etc extra vägning annars varannan vecka till 2 månader samt en gång i månaden till året! Tycker de e bra de lägger fokus på att pappan också får samtal. Vår Bvc sköterska va super trevlig, både direkt nr och callback nr. Är på vårt Bvc 3 dagar i veckan annars i nästa by. Flexibel och har inget emot att stoppa in extra besök osv som hon sa man jobbar tills man är färdig och det kan mycket väl vara utanför kontorstid eller en extra körning från ett Bvc till ett annat.

• Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-08-19 00:08:05 följande:

Tänkte fråga er andra hur ni gör med träning? Är så sjukt sugen på att börja träna. Har ju börjat med lite promenader men vill komma igång med ordentlig träning. Saknar gymmet som bara den! Hur länge bör man vänta? Kan jag börja med lite enkla magövningar hemma redan nu? :)

Jodå sugen är man, började dock för tidigt för 14 år sedan efter mitt första snitt vilket resulterade i ett mindre bråck i ärret. Så denna gången tänkte jag vara duktig å lyssna på dem som vet ;) för min del bara 2 veckor sedan de snittade upp mig så får nog ta det lite lugnt ett tag till. Bränner i snittet när jag gått för långt eller ansträngt mig. När det slutat tänkte jag börja med promenader, sen mamma träning, knip planka och övriga kroppen med gummibandsträning. Får ju fortfarande hålla om magen om jag hostar eller nyser så magträning får vänta. :)
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017