Summerchild skrev 2017-10-14 22:23:04 följande:
Newbie inte newbie....jo byxorna är sköna i linningen gillar dom... men varför köper man annars kläder efter märken ??? Jag köper nästan allt från tradera. Helt underbart. Molo är en favorit. Klart att det blir dyrt men visst ska barnen vara lika snygga som sina föräldrar. :D
Jag gillar lundmyr och newbie kläderna, inte allt av det. Men man har ju lärt sig vad som är gångbart när man är inne på 4:e. Tröjor går bort, allt som är tight att dra över huvudet, pyjamaser med fötter osv. Enda gången OneP overall med fast luva funkar är ju när de ligger still å sover i vagnen. Vi har haft tur i oturen här. Hade ju ingenting kvar, men en kollega kom med babygym, amningskudde, syrran kom med babysittern/gunga, och babynest. Köpte bäddset lundmyr av en kompis, spjälsäng med borttag bar sida + trilla ur bräda på blocket, köpte bara till ny madrass. Vagnen är nog det vi la pengar på och bilstol. Syrran har en besafe knappt använd de haft i extra bilen så den köper vi billigt där.
Många nu som får barn efterhand så vi låter kläderna cirkulera. Köpte hel garderob 68, bara märkeskläder 55 plagg för 200:- allt detta är just nu vår tur! Maken har inte fått ersättning på 8 veckor så i 2 månader har vi levt på min föräldrapenning! Visst nu är det förhållandevis hög, men är ju ändå 7000:- mindre än vad jag är van vid, och han brukar ju minst ha in 25' han med! Typiskt att försäkringskassan strular när det är som värst? Han kan ju inte gärna jobba som sjukskriven heller. Tanken va ju att han skulle ha sin sjukpenning pga operationen nu tills jag börjar jobba o han är föräldraledig! Men då gäller det ju att han får sina pengar. De kommer ju klart retroaktivt, men det betalar ju varken blöjor räkningar mat osv just nu. Tjejernas födelsedagspresenter är iaf till det mesta inköpt redan, de fyller 14:e och 15:e december.