Bli gravid vintern 2017/2018
Hejsan :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
Hejsan :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
Hoppar in här också :)
Väntar egentligen på att saker och ting ska stabilisera sig jobbmässigt på bådas fronter. Men vi har i alla fall båda jobb, går det dessutom bra denna vecka kommer sambon få en rejäl löneförhöjning. Flyttade till hus i januari nu i år, även om det skall renoveras på övervåningen så det finns plats ordentligt till en liten.
Men förutom det så längtar vi båda, antagligen mest jag ;) Förhoppningen är att vi ska kunna börja renova till våren 2018 (sambon håller på att operera båda händerna med några månaders mellanrum så därför blev det inget i år), och i samband med det börja vår resa till ett plus!
Plockade dock bort min hormonspiral i januari, så rent teoretiskt sätt skulle vi kunna börja när som helst.
Jag är 24 och han är 26 år gammal.
Äntligen! :D Kände att jag hade lite värk i magen i morse. Trodde det var mens på g eftersom jag är på cd 23 typ. Testade mig nu vid 3 tiden för jag inte hann i morse. Äntligen visade det positivt! Det tråkiga är att vi har hela huset fullt med folk (familj) så vi har inte haft sex en enda gång denna veckan :( Kommer bli ensamma imorgon men känns lite tråkigt att bara hinna mysa en enda gång när jag äntligen har ÄL :/ Förra veckan hade vi sex typ 7 ggr bara för jag trodde jag skulle få ägglossning! Så typiskt! Fel vecka att ha huset fullt med folk :/
Jag är inte så aktiv i mitt skrivande, men jag följer allt som ni skriver med intresse och glädje :) Några nytillkomna - Välkomna! Någon med ägglossning - Grattishälsningar och lyckönskningar :)
Här är det mest en väntan... Står fortfarande fast vid att sätta igång i november/december och har ännu inte ringt om tidsfördriv att ta ut spiralen. Ska göra det efter semestern. Det jag gjort är liksom många av er andra beställt hem folsyra och mer multivitaminer.
Vet ni hur det är med sgi, hur långt tillbaka räknar försäkringskassan. Jag har jobbat 80% fram till årsskiftet 16/17 då gick jag upp till heltid. Dock hade vi lite tråkigheter i släkten så i maj och juni gick jag tillbaka till 80% för att orka. Men fr o m 1 aug är det 100% igen.
Hej!
Jag är gärna med här, längtar sååå efter att få sätta igång med att försöka få ett syskon till dottern. Jag har flera "anledningar" till att vänta några månader och starta först i november men det är dags att börja med folsyra nu som jag ser att flera har gjort. Någon som tar extra järn också? Låg väldigt lågt under förra graviditeten och funderar på om det kan vara till nytta att börja med tillskott redan nu för att bygga upp lite..
Planerar att ta ut min hormonspiral till hösten. Hur lång tid tar det för kroppen att komma igång efter att man tagit bort preventivmedlet? Veckor eller månader?
Hej!
Jag är gärna med här, längtar sååå efter att få sätta igång med att försöka få ett syskon till dottern. Jag har flera "anledningar" till att vänta några månader och starta först i november men det är dags att börja med folsyra nu som jag ser att flera har gjort. Någon som tar extra järn också? Låg väldigt lågt under förra graviditeten och funderar på om det kan vara till nytta att börja med tillskott redan nu för att bygga upp lite..
Välkommen! Känner igen mig, hehe. Har 1000 anledningar till att vänta till november, vore en perfekt månad att börja försöka på. Men man är ju så himla sugen på ett syskon så vi får se om vi kan hålla oss till dess Har också en dotter sedan tidigare! Smart att ha börjat med folsyra redan. Det måste jag absolut köpa i helgen! Jag låg också lågt på järn förra graviditeten men började med järn först efter v 20. Tror jag gör likadant nu.
Planerar att ta ut min hormonspiral till hösten. Hur lång tid tar det för kroppen att komma igång efter att man tagit bort preventivmedlet? Veckor eller månader?
Precis så! 3 månader kvar bara, det kommer gå fort. Hur gammal är din dotter? Försöker att inte drömma mig fram för mycket utan ta vara på tiden nu då jag mådde väldigt dåligt förra graviditeten och är rädd att det blir så igen. Hade vi satt igång när jag började känna sug efter syskon och det tagit sig fort hade vi snart haft en till här och det är jag idag glad för att vi inte har, vill gärna ha lite mer tid med bara dottern :)
Folsyra ska man helst ta i 3månader innan man blir gravid, så lagom att börja med det nu :) köpte "vitaminer för gravida och ammande" som innehåller både järn och folsyra så hoppas jag att järnnivåerna ska fyllas på lite så man kan skjuta upp starten av de riktiga järntabletterna (magen reagerade kraftigt på dom..) lite..
Hej och välkomna alla nya! Roligt att ni vill vara med här också :)
Här har det varit ett par väldigt tuffa och kämpiga dagar. Varit mycket känslor och tankar. Min man har börjat och jobba igen efter semester tider och så och mina barn har varit mer högt än lågt och tagit alla energi ur mig och inte velat lyssnat. Sen inte bättre av att jag sovit dåligt på det,så varit mycket. Känt känslan av att inte räcka till och skall jag då skaffa en till på detta "kaoset" och hur skall jag klara det och hur skall jag räcka till och hur skall det gå om jag mår som jag mått innan när jag varit gravid och så. Blivit osäker och denna gnagande tanke med jobbet så kändes de bara som allt blev för mycket för mig. Min man sa till mig och lufsa ner mig och sa detta vill du ju och barnen växer till sig och är äldre kommer ha förskolan och springa av sig och skit i jobbet de får säga vad de vill. Allt löser sig men känns jobbigt ändå och jag oroar mig mycket.
Sen så hjälper det ju inte heller att jag haft smått mensvärk och som mensen varit på vägen men inte tusan kommer den ändå på riktigt vilket är sjukt frustrerande,för varför skall jag ha ont då. Egentligen spelar de ingen roll just nu och vet att de kan vara så här när man har hormonspiral men det är ändå så sjukt frustrerande att de är nästan här och jag skall ha ont och vara svullen men att den inte kommer :( Blir liksom extra på allting och jag blir känslig. Oroar mig för att de skall ställa till de när vi skall försöka att mensen inte skall komma igång ordentligt när spiralen är borta men antar att de bara är och vänta och se. Om ca en månad igen skall jag ha mens igen och då skall även spiralen ut så får vi se.
Hoppas alla dessa känslor och tankar som spökar och framförallt all oro lugnar sig lite och att jag kan försöka och slappna av och njuta men just nu känns allting bara jobbigt och tungt och osäkert. Men längtan är ju så stor och jag vet vad jag vill och känner. Bara allt runtomkring mig så stör och plockar på min uppmärksamhet och energi.
Förlåt för negativt inlägg,var bara tvungen och skriva av mig och ha någon och pratat med om detta. Min man börjar tröttna liksom redan på att höra bit ältande hihi :p
Hoppas att alla ni andra mår och har det lite bättre än jag har det just.
Kram på er