Bli gravid vintern 2017/2018
Hejsan :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
Hejsan :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
Anledningen till att vi ska vänta till att köra på riktigt till december vet jag inte riktigt. Men det känns som en bra startpunkt :) Vi har faktiskt varit bebisverkstaden tidigare, förra sommaren. Då gick det jättefort! Jag tog ut min hormonspiral i juni och blev gravid i juli.
Vi var beredda på att få kämpa för ett plus eftersom vi är lite till åren (44 och 36 år). Men kroppen ville annorlunda
Och när vi väl satt där med vårt positiva grav-test så fick sambon lite kalla fötter och massor av frågor hopades i hans huvud... Hur blir det med bil, utbygge, de andra barnen, hans ålder osv osv. Det hade ju gått så fort...
Vi bestämde oss för att landa i det och låta nyheten smälta.
I vecka 6 började jag må illa. Och då talar vi inte om lite morgonillamående utan om RIKTIGT JÄVLA ILLAMÅENDE! Jag fick inte ens behålla vatten utan spydde konstant. Fick Lergigan utskrivet, men det hjälpte inte alls. Gick ner 6 kg på 2,5 vecka...
Så om sambon var tveksam till graviditeten innan så var han helt livrädd nu!
Jag sökte och fick ytterligare nån annan medicin utskriven, men inte heller den hjälpte.
Så det hela slutade med en abort i v.9
Just då var jag inte så svårövertalad eftersom jag mådde så överjävligt. Men efteråt kom känslorna och ångern. Jag har gått hos psykolog och pratat. Och jag och sambon har också pratat igenom det och landat i tankarna att vi vill försöka igen. Han är dock jätterädd att jag ska må så dåligt som jag gjorde senast. Jag är ju givetvis också lite rädd för det, men samtidigt vet jag ju att jag inte mådde alls så i min första graviditet.
Så i september ska jag återigen ta ut min spiral och sen kör vi igång!
Jag har både multivitamin och folsyra hemma som jag ska börja med strax.
Nu har jag pratat med mvc,till och med "min" gamla barnmorska som jag hade med de 2 andra barnen och bokat en tid för att ta ut min spiral :) Var bra att jag ringde nu då de hade så fullbokat nästan hela augusti ut också och jag vill ju ta ut spiralen i slutet på augusti så vart perfekt att jag fick en tid då precis som jag ville och tänkt :) Tur jag ringde redan nu än att vänta ytligare 2 veckor känner jag. Så barnmorskan sa att det vart bra att jag var ute i tid och planerades jag fick som jag tänkt mig. Då jag vill ha några månader och se hur menscykeln blir nu efter hormonspiralen om den ändrar sig eller återgår till sitt regelbundna,som den var innan. Har ju varit väldigt olika och hoppiga med spiralen så blir spännande och se. Så i slutet utav augusti fick jag tid till och ta ut den. Känns perfekt men läskigt och overkligt också. hihi :)
Godkväll damer!
Så bra att du fick en tid som du vill! Perfekt ju! Jag har haft lite lite blödning nästan varje dag sedan jag tog ut spiralen. Lite mensvärk har jag också haft till och från. Har ingen koll på min cykel så det är lite jobbigt. Jag trodde verkligen jag hade ägglossning den här veckan men enligt stickorna har den inte kommit än. Jättetråkigt om jag inte kommer ha någon ägglossning den här månaden :( Vill inte att allt ska skjutas upp. Hade verkligen velat ha barn någon gång mellan mars-juni nästa år. Så det måste ta sig snart!
Min sambo säger också max 2. Men jag hoppas på 3 :) Jag har beställt hem fler ÄL-stickor nu iaf så jag ska testa varje dag tills jag hittar min ÄL-dag :) Vill ha lite koll på min cykel så vi kan anpassa oss efter den :)
Godkväll damer!
Så bra att du fick en tid som du vill! Perfekt ju! Jag har haft lite lite blödning nästan varje dag sedan jag tog ut spiralen. Lite mensvärk har jag också haft till och från. Har ingen koll på min cykel så det är lite jobbigt. Jag trodde verkligen jag hade ägglossning den här veckan men enligt stickorna har den inte kommit än. Jättetråkigt om jag inte kommer ha någon ägglossning den här månaden :( Vill inte att allt ska skjutas upp. Hade verkligen velat ha barn någon gång mellan mars-juni nästa år. Så det måste ta sig snart!
Min sambo säger också max 2. Men jag hoppas på 3 :) Jag har beställt hem fler ÄL-stickor nu iaf så jag ska testa varje dag tills jag hittar min ÄL-dag :) Vill ha lite koll på min cykel så vi kan anpassa oss efter den :)
Hej på er!
Jag tycker ni tänker helt rätt! Jobbet har ingenting att säga om det! Du behöver ju inte säga att ni ska försöka så fort du kommer tillbaka. Vänta så länge du kan innan du berättar att du måste vara mammaledig igen :)
Ja, jag hade hormonspiral. Det är fortfarande negativt på ÄL-stickorna. Har tagit ett test varje morgon i snart 10 dagar... Jättetråkigt! Tog även ett gravtest i morse för att se om det hade råkat bli någon ändå men det var också negativt :( Nu lägger jag all min energi och fokus på kost och träning eftersom jag vill gå ner i vikt innan jag blir gravid :)
Kram!
Hej på er!
Jag tycker ni tänker helt rätt! Jobbet har ingenting att säga om det! Du behöver ju inte säga att ni ska försöka så fort du kommer tillbaka. Vänta så länge du kan innan du berättar att du måste vara mammaledig igen :)
Ja, jag hade hormonspiral. Det är fortfarande negativt på ÄL-stickorna. Har tagit ett test varje morgon i snart 10 dagar... Jättetråkigt! Tog även ett gravtest i morse för att se om det hade råkat bli någon ändå men det var också negativt :( Nu lägger jag all min energi och fokus på kost och träning eftersom jag vill gå ner i vikt innan jag blir gravid :)
Kram!
Hej,
Vi försöker få en liten knodd, men är inne på andra försöksmånaden bara. Håller tummar å tår att det ska gå.... är ändå över 35 och det kan ju ta sin lilla tid...
Har en som är född 07 sen tidigare.
Hej
Jag hoppar gärna in här.
Har ett komplicerat förflutet på så vis att vi började försöka med första barnet i maj 2015. I maj 2016 fanns fortfarande ingen bebis så vi sökte hjälp och började vår utredning vid RMC i Malmö juli 2016.
Under hela tiden visade det att mannen inte hade några spermier i utlösningen alls (av oklar anledning). Men så..... I maj lämnade han ett spermtest.
Förra veckan var vi på besök på RMC i hopp om att få en OP tid då de ska in i testikeln och leta spermier. Men då säger de att nu finns där simmare, rörliga, livliga simmare.
Så de beslöt sig för att låta oss försöka ett år till från nu då de tänker att de två år vi försökt ej kan räknas då det ju inte funnits några spermier. Fick mens två dagar efter det och idag är sista mensdagen. Så nu börjar första försöket igen på läääänge. Ska ältestas och hela köret, känns som 2015 igen. Orolig och rädd för all besvikelse men ber innerligt att det ska ta sig nu!
Nästa BIM är beräknad till ca 8 augusti
Hej
Jag hoppar gärna in här.
Har ett komplicerat förflutet på så vis att vi började försöka med första barnet i maj 2015. I maj 2016 fanns fortfarande ingen bebis så vi sökte hjälp och började vår utredning vid RMC i Malmö juli 2016.
Under hela tiden visade det att mannen inte hade några spermier i utlösningen alls (av oklar anledning). Men så..... I maj lämnade han ett spermtest.
Förra veckan var vi på besök på RMC i hopp om att få en OP tid då de ska in i testikeln och leta spermier. Men då säger de att nu finns där simmare, rörliga, livliga simmare.
Så de beslöt sig för att låta oss försöka ett år till från nu då de tänker att de två år vi försökt ej kan räknas då det ju inte funnits några spermier. Fick mens två dagar efter det och idag är sista mensdagen. Så nu börjar första försöket igen på läääänge. Ska ältestas och hela köret, känns som 2015 igen. Orolig och rädd för all besvikelse men ber innerligt att det ska ta sig nu!
Nästa BIM är beräknad till ca 8 augusti