• Horisonten

Bli gravid vintern 2017/2018

Hejsan :)

Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)

• Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018
  • DrömlivetiHD
    Birritus skrev 2017-08-03 11:36:50 följande:

Eller hur, jag hoppas jag kommer kunna hålla det hemligt för min föräldrar en stund till råkade skicka äl tester till deras adress (hade missat å ändra på det stället  ) tänkte att de kan vara bra å få sten koll haha

Dricker normalt inte så mycket alls utan är den som kör så de e bara fortsätta köra på den linjen  och börja tänka på vad man äter lite mer lever mkt på språng just nu så blir mkt i farten mat och ngt snabbt när man kommer hem för man e så hungrig

Man sitter mkt nu när man fortfarande har semester och är ensam hemma hästarna fortfarande på bete och kollar runt på diverse grejer inför bäbis även om det är bra tidigt så kan man inte låta bli  haha

Ojdå! Haha! Undra om det står på paketet vad det är för nått! Jag ska också försöka hålla allt hemligt så länge det går :p

Ja, jag har också försökt äta nyttigare och lagt av med alkoholen helt :) Käkar du folsyra också? :)

Ja! Såå kul o titta på bebissaker! Beställde en jättesöt body med egen design från SpreadShirt igår <3
  • Birritus
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 12:51:13 följande:
    Ojdå! Haha! Undra om det står på paketet vad det är för nått! Jag ska också försöka hålla allt hemligt så länge det går :p

Ja, jag har också försökt äta nyttigare och lagt av med alkoholen helt :) Käkar du folsyra också? :)

Ja! Såå kul o titta på bebissaker! Beställde en jättesöt body med egen design från SpreadShirt igår <3

Jag hoppas d bara står att det är från apoteket så e de nog lungt, det är spårbart så har jag tur hinner jag till brevlådan först om jag kan se när det kommer dit

JA BM sa att jag skulle äta folsyra, tog multivitaminer tänkte att de e inte dumt å fylla på alla förråden oavsätt med allt tror man behöver det i vardagen ändå, i dag är tyvärr markerna urarmade på mycket av mineralerna och vitaminerna märker jag när jag räknar foderstat till hästarna (  ja dem e d pet noga med men en själv nää inte så noga haha) 

ÅÅ där ska jag in och kolla har inte vågat så långt änn att beställa ngt men har hittat en sån söt kanin body på Elda design på FB sån tror jag d kommer bli iafall <3 man kan bestämma tyg å sånt själv

• DrömlivetiHD
    Birritus skrev 2017-08-03 17:07:18 följande:

Jag hoppas d bara står att det är från apoteket så e de nog lungt, det är spårbart så har jag tur hinner jag till brevlådan först om jag kan se när det kommer dit

JA BM sa att jag skulle äta folsyra, tog multivitaminer tänkte att de e inte dumt å fylla på alla förråden oavsätt med allt tror man behöver det i vardagen ändå, i dag är tyvärr markerna urarmade på mycket av mineralerna och vitaminerna märker jag när jag räknar foderstat till hästarna (  ja dem e d pet noga med men en själv nää inte så noga haha) 

ÅÅ där ska jag in och kolla har inte vågat så långt änn att beställa ngt men har hittat en sån söt kanin body på Elda design på FB sån tror jag d kommer bli iafall <3 man kan bestämma tyg å sånt själv

Smart!

Okej :) Jag äter bara folsyra :)

Ska kolla Elda design då också :) Kul med tips!
  • DrömlivetiHD

Jag kunde inte hålla mig till imorgon! Vad tror ni om detta? OMG! Mitt allra första gravtest. Var så nervös så jag skakade medan jag väntade! 

• Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 19:59:16 följande:

Jag kunde inte hålla mig till imorgon! Vad tror ni om detta? OMG! Mitt allra första gravtest. Var så nervös så jag skakade medan jag väntade! 

Det är ju positivt!!! :D Stort Grattis!! :D Jag ser absolut 2 st röda streck utan problem alls :)
  • DrömlivetiHD
    Horisonten skrev 2017-08-03 20:46:01 följande:

Det är ju positivt!!! :D Stort Grattis!! :D Jag ser absolut 2 st röda streck utan problem alls :)

Tack så mycket!! Är så sjukt glad! Kan inte fatta att det tog sig på första försöket! Tog ut spiralen för mindre än en månad sen! Wiiiee!!
  • Noanda

Hej alla! Hoppas att jag får vara med i denna tråden också, trots att min situation är lite annorlunda! Jag är nämligen singel men har vid 37 års ålder bästämt mig för att jag inte har tid att vänta på den rätte längre! Han kommer när han kommer, bebis vill jag ha nu (och ensam är jag ju inte, har en stor familj och många vänner)!

Jag kommer försöka bli gravid genom heminsemination med start vid nästa ägglossning som är om ca två tre veckor, väntar på mensen nu. Mensen har varit lite oregelbunden sedan jag tog ut hormonspiralen i oktober.

Vi har en spännande höst och vinter framför oss!

• AishaK
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 10:28:17 följande:
    Jag vet inte exakt eftersom jag knappt haft någon mens med spiralen. Enligt min förra "mens borde bim vart nu i månadsskiftet. Men enligt min sena ÄL den 23/7 borde kanske BIM vara runt den 6:e, på söndag. Vaknade i morse och ingen mens och ingen mer mensvärk i natt i alla fall :) Så hoppet finns fortfarande! Hur går det för dig? Känner du något?
    Jag har lite mensvärk och brösten ömmar fortfarande. Enligt Natural cycles ska jag få mens imorgon men man vet aldrig.. hoppas inte. Såg i den andra tråden att du plussat! Stort grattis och all lycka!!!
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 20:56:55 följande:
    Tack så mycket!! Är så sjukt glad! Kan inte fatta att det tog sig på första försöket! Tog ut spiralen för mindre än en månad sen! Wiiiee!!
    Det förstår jag. Det är helt underbart :) Första pluset i tråden :) blev så glad själv när jag såg ditt plus. Glädjen smittar så. :) Fantastiskt. :)

Åh så nyligen du tog ut den? Hoppas min kropp kan hamna i samma balans lika fort sen :)
  • Horisonten
    Noanda skrev 2017-08-03 21:02:46 följande:

Hej alla! Hoppas att jag får vara med i denna tråden också, trots att min situation är lite annorlunda! Jag är nämligen singel men har vid 37 års ålder bästämt mig för att jag inte har tid att vänta på den rätte längre! Han kommer när han kommer, bebis vill jag ha nu (och ensam är jag ju inte, har en stor familj och många vänner)!

Jag kommer försöka bli gravid genom heminsemination med start vid nästa ägglossning som är om ca två tre veckor, väntar på mensen nu. Mensen har varit lite oregelbunden sedan jag tog ut hormonspiralen i oktober.

Vi har en spännande höst och vinter framför oss!

Klart du är välkommen här :)

Spännande resa vi har framför oss allihopa :)
Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018